Citat:
Ursprungligen postat av Noupe
Vad har antalet inlägg Comdr skrivit att göra med att han berättar om vad han och enligt uppgift andra sett när det tjänstgjort i Libanon?
Det minskar hans trovärdiget, eftersom det är lättare för en person med ingen forumhistoria att påstå saker som är osanna.
Citat:
Varför börjar du tramsa dig med Titanic och WTC?
Det var lite ironi ifrån min sida.
Citat:
Vad har kompromissvilja med detta att göra? Var i denna tråd tycker du att Plt Comdr ska kompromissa (med dig?)?
Du tycks inte ha läst tråden, eftersom du hade fått svar på den största biten av detta utfrågnings-inlägg om du gjort det.
plt comdr skrev:
"Israel har sig självt att skylla för den situation som man srår inför nu. Hade det funnits någon som helst kompromissvilja i det israeliska ledarskapet/folket så hade situationen sett annorlunda ut.
"
Varpå jag tog upp det lite halvdanna exemplet sexdagarskriget. Ett bättre exempel hade varit
Camp David, 2000. Där Israel erbjöd sig:
Israeli redeployment from 95% of the West Bank and 100% of the Gaza Strip
The creation of a Palestinian state in the areas of Israeli withdrawal
The removal of isolated settlements and transfer of the land to Palestinian control
Other Israeli land exchanged for West Bank settlements remaining under Israeli control
Palestinian control over East Jerusalem, including most of the Old City
"Religious Sovereignty" over the Temple Mount, replacing Israeli sovereignty in effect since 1967
Om det inte är komromissvilja så rätta mig gärna. Läs gärna resten av länken också.