2011-01-21, 17:03
Medlem
Det kom nya datorer till skolan idag och flera whinar ver att det var xp och inte windows 7. S jag undrar lite vad r det fr stora skillnader? Varfr r "Windows 7" s mycket bttre n gamla hederliga xp?
Citera
2011-01-21, 17:08
Medlem
Wazupfbs avatar
Xp r 10.000 gnger bttre en win7. imo
Men snorungar tycker om fina frger s drfr dom vill ha win7 kanske.
Citera
2011-01-21, 17:20
Medlem
Varfr tycker du det?
Citera
2011-01-21, 17:23
Medlem
dock kommer vll XP i princip verges av Microsoft r 2014, s om man kper licens nu s borde man vll nd vlja win7?
Citera
2011-01-21, 17:25
Medlem
Har aldrig anvnt win7 och kommer aldrig att gra det, folk vill att det ska se snyggt ut hellre n att det ska fungera bra. Om man r lite datorkunnig s kan man f xp att se bra ut p en halvtimme. Frsta gngen jag anvnde vista s blev jag irriterad redan efter en kvart, varningsmeddelanden hela jvla tiden som man mste acceptera, "Starta som administaratr" och allt annat jvla skit. Visst det ser snyggt ut men efter att ha patchat tema filen i xp s tar det 10 sekunder fr att f det att se likadant ut som vista.
Citera
2011-01-21, 18:58
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trenben
Det kom nya datorer till skolan idag och flera whinar ver att det var xp och inte windows 7. S jag undrar lite vad r det fr stora skillnader? Varfr r "Windows 7" s mycket bttre n gamla hederliga xp?

Ur din skolas perspektiv kan jag ju gissa att orskaken handlar om att de har andra datorer med XP och vill ha ETT system fr att underhlla alla datorer.

Om dina klasskamrater "whinar" om en sn hr sak, undrar man onekligen hur gammal du r.

Vad som skulle vara bttre med Windows 7, ur ett rent "kra-frdiginstallerade-program-perspektiv" vet jag inte. Nstan alla program r ju identiska oavsett om du kr det i XP eller i 7.

Det finns visserligen massor med saker som r bttre i 7, som std fr nyare hrdvara, bttre skerhet, lnge frvntad livstid, etc... Men det r ju som jag ser det mest frdelar fr den som administrerar och ger maskinerna.
Citera
2011-01-21, 21:26
Medlem
Formulerade mig fel, eleverna p skolan har ftt nya laptops, och ja, Facebook.. Behver man sga mer?
Citera
2011-01-21, 21:48
Medlem
Windows 7 har (tycker jag) mer anvndarvnligt grnssnitt.
Och dessutom har Microsoft slutat med all support fr Windows XP.
Citera
2011-01-21, 22:08
Medlem
Dom slutar med det 2014 tror jag det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in