2011-01-21, 15:26
Medlem
Herr gurkas avatar
Jag såg på nyheterna igår i brist på annat att göra. Jag slötittade på ett inslag om kvinnan i Tomelilla som någon kastat sten på i vilket rektorn för den aktuella skolan intervjuades. Jag satt bara och gapade när jag hörde vad han sa. Först trodde jag att jag hört fel så jag var tvungen att spola tillbaka och lyssna igen.

"I en demokratiskt styrd värld så kan man inte ha vilka åsikter som helst och är det någonting som går över gränsen; då får lärarna rapportera det till mig och min biträdande rektor. Då tar vi tag i de här sakerna."

Jag vet att detta är vad Sverige har tänkt i det tysta en längre tid men när det erkänns öppet i massmedia kan man inte undgå att bli lite chockad. Hur tänkte han? Hur tänkte svt?
Klippet finns att finna här: http://svtplay.se/v/2301679/sydnytt/manifestation_for_gemenskap
02:40

Är det inte dags att göra något åt det hela?

Det ska även tilläggas att jag inte på något sätt sympatiserar med stenkastarna. Det är inte det detta handlar om. Om någon vill diskutera det så finns det andra trådar.
Citera
2011-01-21, 15:27
Medlem
simonpimonpoos avatar
Men det är ju det alla tycker.
Citera
2011-01-21, 15:29
Bannlyst
vilka jävla tomtar i klippet "GODA KRAFTER" HAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
Citera
2011-01-21, 15:30
Bannlyst
Enligt mig så kändes det bara som en tidsfråga innan ett sådant här uttalande skulle ske i offentlig media. Det verkar dessvärre vara åt detta hållet som uttrycket "demokrati" rör sig emot.
Citera
2011-01-21, 15:31
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonpimonpoo
Men det är ju det alla tycker.
Men fram tills nu har aftonbladet och svt iaf inte skyltat med det. Det är ju ännu ett steg i en oroväckande riktning. Man tycker att en rektor borde känna till visa grundläggande demokratiska friheter så som åsiktsfrihet.

Grattis till 1337 inlägg btw
Citera
2011-01-21, 15:33
Medlem
revodnebs avatar
Utan åsiktsfrihet så är vi ingen demokrati. Vi kan lika gärna införa diktatur och enpartistat direkt om man gör sådana uttalanden. Ett bra exempel på att vi lever i en åsiktsdiktatur.
Citera
2011-01-21, 15:36
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Utan åsiktsfrihet så är vi ingen demokrati. Vi kan lika gärna införa diktatur och enpartistat direkt om man gör sådana uttalanden. Ett bra exempel på att vi lever i en åsiktsdiktatur.
Jag skiter egentligen i om han tycker så. Det får ha gärna göra. Dock så representerar han i sammanhanget en skola och han berättar glatt om hur skolan ändrar på barnens åsikter om de tycker fel. Staten bestämmer hur vi ska tänka. Det var kanske ingen nyhet men han erkänner det utan att tveka.
Senast redigerad av Herr gurka 2011-01-21 kl. 15:38.
Citera
2011-01-21, 15:38
Medlem
Utopia.s avatar
Haha, det var ju ett väldigt korkat uttalande. Tycker faktiskt att det är synd att man lägger hela skulden på SD och de som är kritiska till massindvandring, det är ju knappast dessa människor som skapat integrationsproblemen.

Men det är ju faktiskt helt åt helvete att ungjävlarna trakasserar en stackars dam, och till och med kastar sten (!), som sedan träffar hennes dotter i ryggen. Jag hoppas att det får tag i ungjävlarna, spö ska dom fan ha.

Edit: Och jag tycker fan att det är så jävla synd att en sådan här händelse alltid måste följas upp med en massa pro-mångkulturssvammel. Jag är själv inte SDare, men jag tycker att kritiken mot massinvandringen är befogad. Att trakassera individer är inte det, och har faktiskt ingenting med det förra att göra. En riktig jävla skitanalys.
Senast redigerad av Utopia. 2011-01-21 kl. 15:41.
Citera
2011-01-21, 15:42
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Men det är ju faktiskt helt åt helvete att ungjävlarna trakasserar en stackars dam, och till och med kastar sten (!), som sedan träffar hennes dotter i ryggen. Jag hoppas att det får tag i ungjävlarna, spö ska dom fan ha.
Det är minst sagt helt åt helvete. Jag fattar inte hur det här kunnat hålla på så länge. Rektorn är duktig på att rätta till barnens åsikter men misshandel förbises.
Senast redigerad av Herr gurka 2011-01-21 kl. 15:46.
Citera
2011-01-21, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Det är minst sagt helt åt helvete. Jag fattar inte hur det här kunnat fortlöpa så länge. Rektorn är duktig på att rätta till barnens åsikter men misshandel förbises.

Vi har och har alltid haft en illusions demokrati,men människor har precis börjat öppna upp sina ögon och förstå att något är riktigt fel.

Det enda som saknas är att folk ska börja öppna upp ögonen lite mer och börja undersöka varför man använder sig av illusionsdemokratier i världen och vad personerna bakom det hela egentligen strävar efter.

Det hela kommer bara bli mer och mer uppenbart dom närmaste 5-10 åren,men tyvärr så kommer ändå inte en majoritet av folket vakna och börja tänka självständigt.
Citera
2011-01-21, 16:01
Medlem
ozzyruless avatar
Jaha. Så nu får man alltså bara ha "rätt" åsikter i en demokrati. Trodde det var grunden till demokrati, att få tycka och tänka som man vill. Tydligen är det fel... Alla ska tycka lika dant (gilla olika som det så fint heter). Liknad en diktatur skrämmande mycket faktist!
Citera
2011-01-21, 16:04
Bannlyst
Tycker stenkastningen var bra. Tolerans kan dra åt helvete ska hon komma hit kan hon tåla det otacksamma jävel. Mer stenkastningar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in