2011-01-21, 10:25
Medlem
Gammeljudens avatar
Hej flashback.

Vet att det finns många liknande trådar, men mitt fall är lite annorlunda än det som tas upp i de trådarna jag har hittat, så jag bestämde mig för att göra en ny tråd.

Jag har käkat 1x 500mg alvedon och 1x 400mg ipren tre gånger om dagen ca 10 dagar i rad innan, men nu de senaste 3 dagarna har jag endast tagit detta en gång om dagen istället för tre, för att förhoppningsvis ge mina organ tid att återhämta sig.

Nu till problemet, jag hade tänkt följa med två kamrater ut och konsumera alkohol nu på lördag (Dock inga stora mängder, kanske 4-5 öl eller så ) Kommer min njure och lever ha chans att bli allvarligt skadade om jag gör detta? Det bör tilläggas att jag inte druckit alkohol på 2 veckor eller mer.

Tacksam för svar!
Citera
2011-01-21, 10:45
Medlem
På dom mängder du skriver är det nog ingen fara, men för att vara lite extra försiktig så skippa alvedonet större delen av idag + resten av helgen då det är den som sabbar levern. Om du kan så att säga.
Citera
2011-01-21, 16:40
Medlem
luftburens avatar
När du läser bipacksedlarna så ser du att Alvedon inte får tas i samband med alkohol men att Ipren inte nämner detta. Jag håller med tidigare talare om att de mängder det gäller i detta fall säkert inte utgör någon fara!
För att vara på den säkra sidan kan du ju låta bli Alvedon. Men det är nog lugnt.
Citera
2011-01-21, 19:07
Medlem
Baztardos avatar
Har beskrivit i andra trådar hur alkoholkonsumtion och Alvedon, även i låga doser kan ha förödande inverkan på lever.

Efter att ha sett unga människor dö utav denna kombination, utan för den sakens skull ha överdoserat varken Alkohol eller Alvedon (Paracetamol), råder jag dig att endast ta Ipren innan/efter Alkoholintag.
Citera
2011-01-22, 01:57
Medlem
Gammeljudens avatar
Tack för de utförliga svaren allihopa, men kan förtydliga det hela lite. Åt alvedon på morgonen, dagen och middagen i ca 10 dagar, slutade med det i onsdags eller torsdags då jag ville låta organen vila lite innan lördagen och beslöt mig för att bara ta det en gång om dagen. Kommer min lever vara extra känslig nu efter 10dagars kuren eller återställer sig levern snabbt, bara att det är farligt att blanda alvedonen med alkohol vid samtida intag då båda går på levern samtidigt?

Sorry om det är otydligt, trött
Senast redigerad av Gammeljuden 2011-01-22 kl. 02:04.
Citera
2011-01-22, 02:04
Medlem
Det är en onödig risk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här