Jag tycker själv att graffiti är en kul hobby och det är många med stor talang där ute, men jag tycker att det är så onödigt när vissa slänger bort den på att bara tagga och klottra och inte göra vackra målningar. Nu är ju smaken som baken, men jag uppmanar alla som håller på där ute: gör snygga och seriösa saker, sluta tagga och klottra tre bokstäver och ett streck efter, vanligt folk kan ju också uppskatta den vackra konsten, men de flesta avskyr klottret. Vad tycker ni?
Graffiti är så mycket mer än bara en konstform, det är en subkultur och till en viss del en livsstil. Om du skulle engagera dig i även den delen av graffen så skulle du säkert förstå dig på även de tags som för det otränade ögat bara ser ut som kladd.
Det ena utesluter inte det andra. Tags är liksom grunden i graffiti och de flesta aktiva målare drar både tags och målar. En tag kan vara lika sofistikerad som en målning. Sen är det väl så att andra målare är ens huvudsakliga publik, inte vanliga svensons.
Att man kanske inte ser lika många välgjorda målningar längre beror mer på att klimatet är hårdare och att allt tvättas bort så snabbt, känns rätt meningslöst att lägga ner massa slit på en målning om den tvättas bort dagen efter.
Du tycker graffiti är en kul hobby men tycker att det är dåligt att folk taggar. Om jag förstår det hela rätt så gillar du graffiti lika mycket som du hatar det. För du visste väl att tags också är en del av graffitin precis som pieces osv? Om inte så vet du det nu.
Annars tycker jag majorapa sa resten som är värt att säga i det här sammanhanget.
Ts din förbannade tönt. Du har verkligen nollkoll på graffiti va? Samma sak som att jag skulle säga - " det är anti speciesistiskt att rädda minkar, men inte att rädda tigrar. På riktigt är du dum? F.ö finns det redan en tråd som berör ditt ämne. Den heter för eller emot.
dindummer men din jävla pajas, det där ÄR graffiti. Jävla tönt, vad är graffiti enligt dig? En wildstyle målning ifrån Cope2? Är du ens insatt på något plan angående graffitin?