2011-01-20, 23:53
Medlem
Minns någon detta?
På väg hem från studentskiva vill jag minns på Engelen?

Rätta mig om jag har fel nu och far runt med myter men va det under denna perioden
i Stockholm som flera "unga" människor försvann? Och flera började tänka på rädslan
och "myten" att kidnappas för organhandel?
Flera rykten i Nacka genom åren har återkommit till just detta rykte...

Va tror ni?
Citera
2011-01-21, 10:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesthlm
Minns någon detta?

Rätta mig om jag har fel nu och far runt med myter men va det under denna perioden
i Stockholm som flera "unga" människor försvann? Och flera började tänka på rädslan

Va tror ni?

Säker på att du inte rört ihop det nu? Tomas Frankman ger inga utslag på Google, "Franckman" (med den stavningen) finns det överhuvudtaget ingen i Sverige som heter.

Beskrivningen (och namnet) påminner däremot en del om Thomas Ruzicka, som försvann i Nacka 2004, enligt en del spår var han på väg mot Slussen. Han hittades dock för några år sedan, på sjöbotten.

Tråd: https://www.flashback.org/t681617
Citera
2011-01-21, 10:34
Medlem
Troians avatar
Tråd flyttad. Kriminalhistoria ---> Försvunna personer.

/Mod
Citera
2011-01-21, 11:02
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Minns någon detta?

Va tror ni?

Jo, jag minns dessa rykten och de rykten som florerade om illgärningsmän som höll till i gångarna under Slussen och kidnappade intet ont anande nattflanörer.
Jag minns också att en kille som försvann efter fest på Engelen hittades drunknad efter en tid.
Han hittades i vattnet nedanför Kornhamnstorg och man fastslog att han gått ner till vattnet för att kasta vatten so m man säjer..
Hans mamma vädjade i media om tips innan han hittades.
Kan det vara den killen du tänker på?
Citera
2011-01-21, 13:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Flera försvinnanden vid Slussen.

Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Jo, jag minns dessa rykten och de rykten som florerade om illgärningsmän som höll till i gångarna under Slussen och kidnappade intet ont anande nattflanörer.
Jag minns också att en kille som försvann efter fest på Engelen hittades drunknad efter en tid.
Han hittades i vattnet nedanför Kornhamnstorg och man fastslog att han gått ner till vattnet för att kasta vatten so m man säjer..
Hans mamma vädjade i media om tips innan han hittades.
Kan det vara den killen du tänker på?

Det där fallet kommer jag väl ihåg.

Var det inte flera stycken som försvann nattetid vid just Slussen. Efter fester i stan så var det bara att invänta nattbussarna där.

Ett fall som togs upp flera gånger i Efterlyst handlade om en ung kille vars mobil hade använts för sista gången vid Slussen. Inte långt därefter hittades han död i vattnet i närheten av Patricia om jag inte minns helt fel.
Citera
2011-01-21, 14:14
Medlem
Troian> Jo han hette Tomas Frankman eller Tomas Franckman....
Söker du på google hittar du inte mycket - Det va trots allt en tid innan internet
hoppat igång rejält i folks vardag...

Så det va alltså flera som försvann? Intressant...

Jag e själv från korkarna och passerade nog full o dann vid slussen vid 2000-2002 flera
hundra gånger utan kontroll
Finns det mer info om detta någonstans?
Senast redigerad av Jojjesthlm 2011-01-21 kl. 14:20.
Citera
2011-01-21, 14:44
Medlem
Troians avatar
Det kan inte vara Tobias?
Citera
2011-01-21, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det kan inte vara Tobias?

Du ger dig inte... Han bodde 5 hus ifrån mig och han hette TOMAS FRANKMAN........
Född 1981, från Älta ursprungligen... Är vi överens om detta nu?
Citera
2011-01-21, 17:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Du ger dig inte... Han bodde 5 hus ifrån mig och han hette TOMAS FRANKMAN........
Född 1981, från Älta ursprungligen... Är vi överens om detta nu?

Är du säker på att det inte var Gällivare han bodde i?

Skämt å sido så skulle jag tro att han hittades hyfsat snabbt, hyfsat drunknad. Du skriver att det var före internets tid han försvann, nja - 2000 hade exempelvis Aftonbladet sedan ett par år dagliga webbuppdateringar med deras största nyheter.

Det är också så att oförklarliga försvinnanden av hyfsat unga pojkar brukar ge en del publicitet även efteråt.
Citera
2011-01-23, 17:51
Medlem
TotenEngels avatar
Försvann 11e maj -99. Dödsannonsen här http://www.abc.se/~m225/litteratur/doed/svdannons05.html

Dock är jag nästintill hundra på att han inte är hittad.
Citera
2011-01-23, 19:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotenEngel
Försvann 11e maj -99. Dödsannonsen här http://www.abc.se/~m225/litteratur/doed/svdannons05.html

"Thomas Frankman 1981-02-19 1999-05-11 2005-04-23"

Annonsen fördes alltså in nästan sex år efter han försvann. Antyder väl att han inte är hittad, ja.
Citera
2011-01-23, 20:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotenEngel

Men sätter man in en dödsannons fast personen inte är hittad? Kan det ha varit så att han hittades sex år efter det att han försvann, men att familjen i dödsannonsen skrev det datumet han försvann?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in