• 1
  • 2
2011-01-21, 00:04
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dduuuuude
låter väldigt lätt, behövs inte ändras någe i bios för detta?
Du måste skapa en bootable usb först för att kunna installera senare. Här, here u go http://www.intowindows.com/bootable-usb/
Citera
2011-01-21, 00:29
Medlem
Dduuuuudes avatar
Jag lyckades nu, ESC for att fa upp bootmeny, problem dock, det var pa engelska sa tagentbordet ar pa engelska. Hur kan jag fixa detta, har aldrig andvandt nagot annat an windows ><
Citera
2011-01-21, 00:40
Medlem
Dduuuuudes avatar
fuck this, har hittat en dvd-r på 4,7 gig. Räcker det med att bränna över fedora på den och starta om för att installera? failade förut för det vart inte installerat.
Citera
2011-01-21, 00:54
Bannlyst
Men gode vän, vad ska du med en dist att göra när du inte ens kan installera ? du kommer ju att bli besviken och det öppnar inte upp en helt ny värld för den ovane användaren - snarare tvärtom. Fast ska du använda det som kontor så är linux super för alla. Hitta en version som är lättare att installera och följ guiden.
Citera
2011-01-21, 02:21
Medlem
Dduuuuudes avatar
Jag har nu lyckats helt att installera, men, wine, hur installerar jag?
Och hur hittar jag mina hårddiskar? I Dator så finns det bara en disk som heter fedora nånting och några mindre partitioner eller nått, ska ha en disk som i windows hette F:
Sorry om jag verkar för n00b men poolaren som skulle hjälpa mig med allt är offline så...
Citera
2011-01-22, 08:39
Bannlyst
Okay gayboy ...berätta nu om du fick hjälp eller du bara slösade vår tid (Till TS)
Citera
2011-01-22, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dduuuuude
Jag har nu lyckats helt att installera, men, wine, hur installerar jag?
Och hur hittar jag mina hårddiskar? I Dator så finns det bara en disk som heter fedora nånting och några mindre partitioner eller nått, ska ha en disk som i windows hette F:
Sorry om jag verkar för n00b men poolaren som skulle hjälpa mig med allt är offline så...
Kod:
su -c 'yum install wine'
dina diskar/partitioner borde listas till vänster i filhanteraren eller i menyn "Platser", dock heter de inte "F" och liknande i linux.
Citera
2011-01-28, 11:08
Medlem
Teknistmajjans avatar
Visst kan du väl i alla fall försöka googla innan du ställer frågorna här?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in