2011-01-20, 21:43
Medlem
ceetee2001s avatar
Hej på er!
Osäker på om den här ska ligga här, flytta gärna tråden om den är felplacerad. Men det är ju en Appleprodukt så det kanske är korrekt.

Jag funderar på att köpa en AirPort Extreme basstation och undrar lite över vad det finns för konfigurationsmöjligheter på den.

Mitt nätverk ser ut som följer för tillfället.

1 st MacBook Pro
1 st Pc med Windows 2003 Server
Diverse tvspel med wifi.

Jag kör på en Netgear-router för tillfället som tillåter mig att göra port forwarding så att när jag skickar en RDP-förfrågan utifrån, dvs TCP port: 3389, så passar routern vidare den förfrågan till ett IP på det interna nätet som servern svarar på. Likaså med port 80 så att jag kan ha hemsidor på servern trots att den står innanför DMZ.

Min fråga är nu om detta går att göra med en AirPort Extreme.
Om inte så behöver jag hitta en annan lösning.
Citera
2011-01-20, 21:50
Medlem
systems avatar
Det funkar fint.
Citera
2011-01-20, 21:55
Medlem
systems avatar
Om du vill kolla lite, utan att ha en AirPort Extreme, så kan du starta AirPort-verktyg (Program/Verktygsprogram) som används för att administrera apparaten i fråga.

Du kommer, om det är första gången du startar, få upp en ruta som undrar vad du håller på med då du inte har någon AirPort Extreme, men det är bara att klicka vidare.

Sedan är det bara kolla i Hjälp-avsnittet som du hittar i menyraden för att få ett hum om hur den funkar.
Citera
2011-01-20, 22:14
Medlem
ceetee2001s avatar
Coolt! Tackar! Det ska jag kolla upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in