32 Bitars Windows Vista Home Premium 6.0
DirextX 10
ATI Radeon X1650 SE
Har installerat nyaste builden av ATI, och Opengl viewer 4.0 för ATI
Men jag kan fortfarande inte köra OpenGL på CS, och har spelat på äldre datorer förut och har testat dem andra 2 (3d3 och software) men det är inte samma sak.
Har försökt uppdatera så mycket jag kan, nu har jag kört fast. Känner inte riktigt för att installera
XP på denna datorn (Denna vista version är orginal) för att kunna köra openGL
Finns det någon vänlig själ som kan sprida lite ljus över mitt problem??
32 Bitars Windows Vista Home Premium 6.0
DirextX 10
ATI Radeon X1650 SE
Har installerat nyaste builden av ATI, och Opengl viewer 4.0 för ATI
Men jag kan fortfarande inte köra OpenGL på CS, och har spelat på äldre datorer förut och har testat dem andra 2 (3d3 och software) men det är inte samma sak.
Har försökt uppdatera så mycket jag kan, nu har jag kört fast. Känner inte riktigt för att installera
XP på denna datorn (Denna vista version är orginal) för att kunna köra openGL
Finns det någon vänlig själ som kan sprida lite ljus över mitt problem??
Tack så väldigt i förhand!!!
mvh patrick
Har du tvingat CS att köra i openGL? -gl (tror jag) i startalternativ.
har 1024 x 768 INgame
Inställd på 16 bit i CS
(När jag ställer in 32, och trycker apply/ok så ändras den automatiskt tillbaka till 16 utan någon error eller liknanade)
På själva skrivbordet (deskop)
använder jag 1152 x 864 , och antal färger (högst 32bitar)
När jag kollar "Catalyst control center" ngt program för mitt grafikkort etc, så ståre
Drivrutinens förpackningsversion 8.332-070108a1-041269C-HP
Leverantör ATI Technologies Inc.
2D-drivrutinsversion 7.01.01.569
Sökväg för 2D-drivrutin \REGISTRY\MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Cla ss\{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0000
Direct3D-version 7.14.10.0464 OpenGL-version Inte tillgänglig
Catalyst® Control Center-version 0108.2146.2565.38893
Fast jag har för mig att för något år sedan när jag lirade cs, så fick jag OpenGL och funka på något sätt
(edit) Såg nu att mitt grafikkort "när man kör genom enhetshanteraren" är uppdaterad
2007 som senast, Tror att om jag kör "uppdatera grafikkort" från enhetshanteraren kommer den
säga att den är uptodate, men det är den ju klart inte... Får försöka klura fram några nya
drivrutiner till grafikkortet, är usel på sånt här >.<
Senast redigerad av Zokal 2011-01-20 kl. 22:36.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!