2011-11-03, 17:36
Medlem
Oftast så kommer du att få gå lära på en bil innan du skickas iväg för att jobba själv
Beror lite på vad du kommer köra men om du ska köra en bil som ordinare och inte har kört innan kommer du antagligen att få iaf en 5 läropass och efter det kommer du inte att ha problem att hitta..
Citera
2011-11-03, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvinetC
Yes du kör runt med bil men har massa stop och kunder du ska in hos..

Angående GPS så varierar det beroende på vilket kontor du kommer jobba på, Eventuellt får du ta och investera i en egen personlig GPS som du tar med dig.

Vet du vilket kontor du ska jobba på kan jag ta o kolla upp det åt dig, bara dra iväg ett pm..

Tjena! jo har redan en GPS men det är alltid bra att fråga i förväg. Det är framförallt i sthlm city som rondväktare det gäller men vilket/vilka kontorer det gäller vet jag inte, du kanske har bättre koll?
Citera
2011-11-04, 02:08
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Om ni vill komma upp i lönegrad med ett par spänn så sök som operatör inne på en larm/ledningscentralen. Bor ni inom Sthlm så hör med HSC.

Någon särskild anledning till att höra med HSC?
Citera
2011-11-05, 20:35
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe
Någon särskild anledning till att höra med HSC?

Dem största rövhålen man kan snacka med, värre arlsen får man leta efter. Möjligtvis på SSC, men där finns det iaf några vänliga.
Citera
2011-11-06, 00:16
Medlem
Hur mycket tjänar man som deltidsanställd? På ett ungefär..som rondväktare
Citera
2011-11-06, 18:29
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Dem största rövhålen man kan snacka med, värre arlsen får man leta efter. Möjligtvis på SSC, men där finns det iaf några vänliga.

Nu tror jag ju knappast att det är därför han rekomenderar en att höra med HSC, och vad du tycker om personal på olika larmcentraler skiter jag högaktningsfullt i.
Citera
2011-11-25, 21:08
Bannlyst
Måste alla praktisera 160 tim eller gäller det bara folk som har fått arbetet via arbetsförmedlingen?
Citera
2011-12-14, 22:32
Medlem
En polare har fått jobb hos securitas men via arbetsförmedlingen...han praktiserar nu 160 timmar och det är bara butiskontroll som han får jobba med, stå i en affär 10+ timmar är inte skönt. Har själv tänkt söka till Securitas men är enbart intresserad av rondväktare, hur blir det? Måste man ta all jobb man får även om det är butikskontrollering vilket jag inte är det dugg intresserad utav? Någon som kan berätta lite om hur det egentligen ligger till..?
Citera
2011-12-15, 00:42
Medlem
Jthunderas avatar
Jag jobbade för Flack innan det blev Gay4Sweden. Bästa sättet är att söka det som sommarjobb. Då har de stort behov av folk som hoppar in på alla pass. Jag fick VU1 och VU2 utan att behöva tjata. Jobbade full tid under sommaren men bara timmar under terminerna för jag började plugga. Hade kunnat få heltid med.

Hur upplever du som jobbat/jobbar inom branschen att jobbet är?
Att jobba natt är tråkigt som fan och du är helt ensam för det mesta. På dagen är det bättre. Körde mynttransport, torgrunda och p-lisa. Som engångs grejer kan man få allt från att sitta och stirra på en låda, sitta i en bank eller ligga i bakhåll för hästtjuvar. Hemgångskontroll får man göra rätt mycket i början av nattpassen. Ett jävla snack/gnäll på personalen ibland.

Stressigt? Varierande? Farligt? Trist? osv.
Nej. Lite, men i princip samma sak. Aldrig farligt under min tid. Japp.

Är "intagsproven" svåra?
Gjorde inga prov. Utbildningen var som poliskolan. Ett, kryss, två. Oj, klarade du det inte? Ändra där så fixar det sig.

Hur länge är man lärling?
Vet inte.

Mycket olika arbetstider eller vanliga arbetstider?
Man kan jobba när som helst på dygnet.

Ungefärlig lön?
Minns inte...

Tycker man sådant här är roligt och kan stå ut med statlig anställning samt kriminella så rekommenderar jag er att bli polis istället.
Citera
2011-12-15, 10:20
Medlem
civ-ekonoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimus.prime
En polare har fått jobb hos securitas men via arbetsförmedlingen...han praktiserar nu 160 timmar och det är bara butiskontroll som han får jobba med, stå i en affär 10+ timmar är inte skönt. Har själv tänkt söka till Securitas men är enbart intresserad av rondväktare, hur blir det? Måste man ta all jobb man får även om det är butikskontrollering vilket jag inte är det dugg intresserad utav? Någon som kan berätta lite om hur det egentligen ligger till..?

Nu har jag inte svar ang rond (förutom att det är stressigt), men att jobba inom handels är lite speciellt. Jag jobbade extremt mycket handels för några år sedan, det blir lite vad man gör det till. Jag blev mer eller mindre proffs på att gripa, och till slut grep jag mycket på "sunt förnuft".

Detta är ju inte helt lagligt och kräver en del känsla, framförallt måste du lära dig hur tjuvarnarna rör sig i butiken (finns nästan alltid ett mönster) samt vad som talar för att någon de facto är tjuv. Det är sällan det är någon nerknarkad uteliggare som är tjuv, det är proffsen man vill åt. Vilket fall kräver detta ett ganska jobbigt och psykiskt ansträngande arbete, mycket dötid men när det väl smäller så gör det verkligen det.

Är man ung, och nymuckad som jag var, är det ett helt okej arbete. Fick ofta ut iallafall 17+ efter skatt, då det alltid blir mycket övertid osv. Jag stannade i drygt 2 år, sen var det dags för annat vilket jag är glad för idag. Tycker lite synd om grabbarna som jobbat sedan -83, är över 40 och har samma lön som jag hade
Citera
2011-12-15, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civ-ekonom
Nu har jag inte svar ang rond (förutom att det är stressigt), men att jobba inom handels är lite speciellt. Jag jobbade extremt mycket handels för några år sedan, det blir lite vad man gör det till. Jag blev mer eller mindre proffs på att gripa, och till slut grep jag mycket på "sunt förnuft".

Detta är ju inte helt lagligt och kräver en del känsla, framförallt måste du lära dig hur tjuvarnarna rör sig i butiken (finns nästan alltid ett mönster) samt vad som talar för att någon de facto är tjuv. Det är sällan det är någon nerknarkad uteliggare som är tjuv, det är proffsen man vill åt. Vilket fall kräver detta ett ganska jobbigt och psykiskt ansträngande arbete, mycket dötid men när det väl smäller så gör det verkligen det.

Är man ung, och nymuckad som jag var, är det ett helt okej arbete. Fick ofta ut iallafall 17+ efter skatt, då det alltid blir mycket övertid osv. Jag stannade i drygt 2 år, sen var det dags för annat vilket jag är glad för idag. Tycker lite synd om grabbarna som jobbat sedan -83, är över 40 och har samma lön som jag hade

Ja jo precis det är inte det ulitmata jobbet att göra kärriär av men tack ändå för svaret, det som tilltalar mig mest är nog rond just nu men vill ha lite klarhet om hur det egentligen ligger till
Citera
2011-12-16, 15:18
Medlem
civ-ekonoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimus.prime
Ja jo precis det är inte det ulitmata jobbet att göra kärriär av men tack ändå för svaret, det som tilltalar mig mest är nog rond just nu men vill ha lite klarhet om hur det egentligen ligger till

Är det i en större stad du ska jobba i? Jag arbetade i sthlm, och de första 6 månaderna kan du åka på lite vad som helst då man oftast är behovare. Detta brukar dock betyda mycket övertid, och jag tjänade väldigt mycket pengar om man ser till min dåvarande ålder.

Utbildningen och praktiken fick jag redan i lumpen, men gör du praktiken och utbildningen via företaget får du alltid 100% betalt. Vidare har du också alltid betalt under lunchen, du "förlorar" alltså aldrig en timme/40 min. Är ditt pass 11h så får du betalt för 11h helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in