2004-08-13, 21:53
Medlem
frankensteins avatar
Finns det någon som har någon tanke om vem Anastasia Wahl är, hon som har skrivit Klitty böckerna?
Personligen tror jag att det är alldeles för uppenbart om det hade varit Unni Drougge eller Linda Skugge. Det kan vara Jan Guillou... Men finns det någon som har en tanke om det? Och vem är Udda_boktips på F.b? Personen har ju promotat Klitty böckerna.
Citera
2004-08-14, 02:05
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Finns det någon som har någon tanke om vem Anastasia Wahl är, hon som har skrivit Klitty böckerna?
Personligen tror jag att det är alldeles för uppenbart om det hade varit Unni Drougge eller Linda Skugge. Det kan vara Jan Guillou... Men finns det någon som har en tanke om det? Och vem är Udda_boktips på F.b? Personen har ju promotat Klitty böckerna.
Jag kan låta systrarna Muttander bita av mig ballarna om det inte är Gabriella Håkansson. Varför? Hon är sambo med vertigoman Edenborg och dessutom en mästare på pastisch.
Udda boktips får presentera sig sjäv men jag är rätt säker på att han inte är anastasia. Han driver dock en grym mailinglist.
Citera
2004-08-14, 16:05
Medlem
Ezzelinos avatar
Anastasia är inte Skugge, inte Drougge, inte Guillou, och inte heller Håkansson...så dina ballar ligger pyrt till om systrarna Muttander läser på FB, snapcase . Det är inte heller jag som är Anastasia, förresten. Men tyvärr kan jag inte avslöja identiteten på denna pulpsatirutspottare...del tre lär komma i höst.
Citera
2004-08-14, 16:35
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Anastasia är inte Skugge, inte Drougge, inte Guillou, och inte heller Håkansson...så dina ballar ligger pyrt till om systrarna Muttander läser på FB, snapcase . Det är inte heller jag som är Anastasia, förresten. Men tyvärr kan jag inte avslöja identiteten på denna pulpsatirutspottare...del tre lär komma i höst.
Aj fan Sitter du på insiderinfo?
Citera
2004-08-14, 18:53
Medlem
frankensteins avatar
Berätta berätta!
Det är den störste förädlaren av det svenska språket, eller hur? Visst är det Björn Ranelid?
Citera
2004-08-14, 21:15
Medlem
Ezzelinos avatar
Nix, inte Ranelid ...men visst vore det kul om den Jesuslallande, kramgoe, ädelpekorale och läpptraumatiserade vulvadyrkaren totat ihop Klittys äventyr. Men jag kan inte berätta, det vore lite svekfullt. Kanske den som skrivit berättar själv så småningom, att personen läser på FB ibland utgår jag från, men jag vet inte under vilket nick denne isåfall är registrerad. Och Udda boktips vet jag inte heller vem det är, faktiskt...
Citera
2004-08-14, 22:04
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Nix, inte Ranelid ...men visst vore det kul om den Jesuslallande, kramgoe, ädelpekorale och läpptraumatiserade vulvadyrkaren totat ihop Klittys äventyr. Men jag kan inte berätta, det vore lite svekfullt. Kanske den som skrivit berättar själv så småningom, att personen läser på FB ibland utgår jag från, men jag vet inte under vilket nick denne isåfall är registrerad. Och Udda boktips vet jag inte heller vem det är, faktiskt...
Självklart kan du inte berätta men det skulle vara kul om Anastasia själv ville göra ett framträdande här Du har PM.
Citera
2004-08-18, 10:04
Medlem
Citat:
Och Udda boktips vet jag inte heller vem det är, faktiskt...

Men det är ju jag?!

Tyvärr så är min enda relation till Vertigo att jag prenumererar på deras nyhetsbrev och läser deras böcker. Men jag försöker propagera för dem så ofta jag kommer åt eftersom jag tycker att Edenborg är ett fantastiskt exempel på att man faktiskt kan göra något åt hur det är med saker.
Vägrar alla förlag att ge ut din favoritbok? Starta ett eget förlag och ge ut den själv!
Citera
2005-04-22, 21:02
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
Eh...jag känner mig tvungen att återuppliva denna tråd för att fråga om någon möjligtvis kommit över mer info om denna "Anastasia Wahl"??...vem döljer sig bakom pseudonymen egentligen?
Citera
2007-02-24, 21:40
Medlem
shanghais avatar
Nu måste någon ge sig till känna och berätta vem som skriver dessa minst sagt intressanta böcker.
Citera
2007-02-24, 22:03
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Har man sagt A får man säga B.

Hur många är det som vet?
Citera
2007-02-24, 22:10
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har man sagt A får man säga B.

Hur många är det som vet?
Tror rätt många vet numera men jag fattar inte varför man nödvändigtvis MÅSTE veta vem som står bakom en pseudonym. Låt mysteriet vara en del av charmen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in