2011-01-20, 18:53
Medlem
Om jag har tjänat tex 7500 på sidan...kan soc se de direkt?jag har inga konton eller så som soc vet om,Får avi utbetalt på..Man betalar väl ingen skatt om man e nollad på deklarationen?När kan soc se att man tjänat lite på sidan?Är de på deklarationen året efter..Eller kan dom se de innan?Någon som vet??

MVH A.C.A.B
Citera
2011-01-20, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krossa11
Om jag har tjänat tex 7500 på sidan...kan soc se de direkt?jag har inga konton eller så som soc vet om,Får avi utbetalt på..Man betalar väl ingen skatt om man e nollad på deklarationen?När kan soc se att man tjänat lite på sidan?Är de på deklarationen året efter..Eller kan dom se de innan?Någon som vet??

MVH A.C.A.B

Förmodligen på deklarationen året efter och backar dom då och ser att du har ljugit så blir dom inte så glad och vill ha tillbaka sina pengar! Så svartjobba istället!!
Citera
2011-01-20, 19:03
Medlem
Don Fadäsos avatar
De kan säkert inte se det men om du fyller i en ansökan där du försäkrar att du inte tjänat några pengar så begår du ett lagbrott. Jag rekommenderar dig att redovisa din inkomst. Det är inte lönt att åka dit för att försöka fuska med så lite pengar.
Citera
2011-01-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p4tr1c
Förmodligen på deklarationen året efter och backar dom då och ser att du har ljugit så blir dom inte så glad och vill ha tillbaka sina pengar! Så svartjobba istället!!

Jag vet men de funka inte med svart kneg just nu=(Borde vara så med deklarationen efter...

A.C.A.B
Citera
2011-01-20, 19:09
Medlem
Nån som vet hur de funkar med skatten då?kan man tjäna tex 8000 utan att skatta för de??Man måste väl komma upp i en summa för att de ska betalas skatt eller?

A.C.A.B
Citera
2011-01-20, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krossa11

MVH A.C.A.B

De märker det inte direkt, de frågar bara efter kontoutdrag och kommer inte lönen in där så märker inte soc det. Det kommer bli upptäckt året efter men om du inte går på soc hela året så kan du säga att du tjänat pengar då, för du ska väll inte gå på soc hela livet.
Citera
2011-01-20, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sörenstam
De märker det inte direkt, de frågar bara efter kontoutdrag och kommer inte lönen in där så märker inte soc det. Det kommer bli upptäckt året efter men om du inte går på soc hela året så kan du säga att du tjänat pengar då, för du ska väll inte gå på soc hela livet.

Absolut inte ska bort från dom grisarna fortast möjligt..Har Några jobb på gång nu så hoppas de blir att börja knega igen..Så då kan jag vara lugn kommer synas nästa år på deklarationen??Och då kommer jag jobba...Så då är de piano

A.C.A.B
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in