2011-01-22, 18:22
Medlem
Snart får vi ju vårt fantastiska smot hus, Spiran eller vfan det skulle heta, gå o se på teater!
Citera
2011-01-22, 22:40
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Träna med SBJJA eller supa med några alkisar i Råslätt är det enda jag brukar göra i Jönköping. Man kan även jävlas med folk på stationen. Tycker inte att det finns så mycket roligt att göra i Jpkg men jag är ändå en småstadsmänniska som nöjer mig med att va sketfull.
Citera
2011-01-23, 04:33
Medlem
Chokemeisters avatar
Kan kommentera lite grejjer som nämnts i tråden:

Nej, laserdome finns inte längre, det låg på ekhagsringen 17 men där huserar jönköpings kampsportsallians nu

Ja, svarta börsen har bytt namn till den småländska kolonin

Ja, shooters biljard finns kvar i en källare, ligger bakom bokhandeln (tror jag iaf att det är) på torpa, myntgatan för att vara mer exakt

gå inte till bongo på en date, ganska gött uteställe men inte en plats för en date (dessutom är vakterna+personal de mest maktkåta jävlar jag någonsin mött)

Vilket kioskmongo kan ens tänka sig en date på det sunkiga internet-cafet gameheaven?! skärpning!

Ett alternativ som inte nämnts är ju curling? finns någonstans runt kinnarps arena

Kolla nöjessidorna i jp etc. brukar vara ganska många komiker m.m. som uppträder på konserthuset

öl/vin/whiskyprovning?
Citera
2011-02-15, 23:13
Medlem
Leifsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokemeister
Kan kommentera lite grejjer som nämnts i tråden:

Nej, laserdome finns inte längre, det låg på ekhagsringen 17 men där huserar jönköpings kampsportsallians nu

Ja, svarta börsen har bytt namn till den småländska kolonin

Ja, shooters biljard finns kvar i en källare, ligger bakom bokhandeln (tror jag iaf att det är) på torpa, myntgatan för att vara mer exakt

gå inte till bongo på en date, ganska gött uteställe men inte en plats för en date (dessutom är vakterna+personal de mest maktkåta jävlar jag någonsin mött)

Vilket kioskmongo kan ens tänka sig en date på det sunkiga internet-cafet gameheaven?! skärpning!

Ett alternativ som inte nämnts är ju curling? finns någonstans runt kinnarps arena

Kolla nöjessidorna i jp etc. brukar vara ganska många komiker m.m. som uppträder på konserthuset

öl/vin/whiskyprovning?

Shooters biljard finns INTE kvar.
Det las ner och istället flyttade just Gameheaven in där.
Tyvärr säger jag, förr var det ett trevligt ställe att hänga på och spela lite biljard, nu är det stället dit alla fattiga blattekids går med veckans ihoppantade / stulna pengar för att spela och skrika på varandra.

Sorgligt men sant, Jönköping förfaller.
Citera
2011-02-25, 07:24
Medlem
Såg att det pratades om dejt i början av tråden, vankas det kärlek så är ju en pratstund utspridd över en rejäl promenad längs Vättern helt givet!

Nu när isen ligger på sjön är det ju strålande vackert en solig dag, helt klart en romantisk grej att hitta på före/efter en middag på exempelvis Dal Baffo, som är SÅ mycket mer än bara en pizzeria.
Ett av stans mest underskattade matställen enligt mig.

Göra något med polaren/polarna på äkta smålandsbonnigt manér?
Leta upp en kompis med bakhjulsdriven bil, kör ut till någon mindre sjö och sladda er trötta på isen!
Citera
2011-02-25, 11:53
Medlem
AlphaXrays avatar
Det jag brukar göra är att basta och dricka öl i universitetets källare och sedan brukar det alltid bli utgång till sir simons, bishops eller annat kul. Leta upp lite studenter så kan det bli bra!
Citera
2011-03-01, 17:20
Medlem
Fluffass avatar
Kan hålla med om att dal baffo är bra.

var på mästergudmunds i helgen som jag trodde var en utav de bästa restaurangerna i stan men jag tyckte inte det var bra.

Riktigt stökigt och högljutt ställe.

Menyn var på nåt sladdrigt a4 häfte.

Köttet var segt osv osv.

En utav det bästa krogarna just nu är ju helt klart murphys. riktigt bra stämning och livemusik.
Dock stort minus på personalen som är katig och inte kan svenska. Annars bra.
Citera
2011-03-08, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffas
Kan hålla med om att dal baffo är bra.

var på mästergudmunds i helgen som jag trodde var en utav de bästa restaurangerna i stan men jag tyckte inte det var bra.

Riktigt stökigt och högljutt ställe.

Menyn var på nåt sladdrigt a4 häfte.

Köttet var segt osv osv.

Japp, som sagt, Dal Baffo håller riktigt hög kvalité. Pastan och pizzan är helt i paritet med dom bättre små kvarterskrogarna i exempelvis Göteborg och Stockholm.
Schnitzeln är nog ändå det givna valet, ibland är dom lite snåla med bearnaisesåsen men den slår ändå dom flesta schnitzlarna jag ätit i övriga Sverige.
Hyfsat trevlig och hjälpsam personal också (dock inte alltid, tyvärr).

Håller också med fullt ut angående Mäster Gudmunds Källare.
En restaurang som har ett ofötjänt bra rykte i Jönköping, var bra för runt 10-12 år sen men har förfallit rejält sen dess.
Planksteken var ju smått berömd förr, nu är köttet dåligt tillagat/segt och tillbehören ofräscha.
Rätt synd på ett ställe som var bra förr.
Citera
2011-03-15, 00:13
Medlem
åka skidor eller bräda
Citera
2011-03-17, 18:21
Medlem
Kan för övrigt instämma och bekräfta att Shooters har lagt ner tråkigt som sagt.
Kan även tillägga att det finns en biljardhall på österängen under willys.
Det finns i den gamla videobutiken som ligger jämte Cuchini (stavning?!) Pizzeria.
Citera
2011-04-01, 18:16
Medlem
Kristofer.s avatar
ska bo på savoy i helgen och behöver få lite tips och goda råd på vad 2 människor kan hitta på förutom att shoppa, gärna tips på bra restauranger, inte harrys eller liknande.
Citera
2011-04-01, 18:56
Medlem
Azaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer.
ska bo på savoy i helgen och behöver få lite tips och goda råd på vad 2 människor kan hitta på förutom att shoppa, gärna tips på bra restauranger, inte harrys eller liknande.

Jag tycker personligen att [hemma] är bästa restaurangen i Jönköping. Den Småländska Kolonin känns helt enkelt inte lika bra längre nu när Myllimiäki inte är inblandad längre. Annars är restaurangscenen i Jönköping ganska dålig. Studion är väl OK, och Lingon och Anna-Gretas kan vara bra med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in