2011-01-20, 16:55
Medlem
Powens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkan...
Jo, många som snusat länge och de syns inte speciellt mycket så jag tycker de är så konstigt att de blivit så stor skillnad då jag inte snusat allt för länge.

Tandköttet är överskattat så snusa på.
Citera
2011-01-20, 16:57
Medlem
Divino Codinos avatar
Ge fan i att snusa white så ska du se att det blir bättre.
Citera
2011-01-20, 17:00
Medlem
Linkan...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divino Codino
Ge fan i att snusa white så ska du se att det blir bättre.

Sämre å snusa white eller?
Citera
2011-01-20, 17:01
Medlem
Jag har dock alltid kört på högersida! men byter lite då då, då jag ser att tandköttet börjar dra sig tillbaka
Citera
2011-01-20, 17:02
Medlem
Divino Codinos avatar
Citat:
Sämre å snusa white eller?

Whitesnus är ju snustorr () vilket borde resultera i större slitage på tandkött och insidan av överläppen.
Citera
2011-01-20, 17:07
Medlem
har samma problem som dig TS, men jag löste det hela genom sluta snusa white.
Började istället snusa, blötare snus, t.ex. ettan lös/portion och general.

Det sliter mindre på tandköttet nu, men det växer fan inte tillbaka det som försvunnit
Citera
2011-01-20, 17:09
Medlem
ELioTs avatar
sluta snusa portion
Citera
2011-01-20, 17:09
Medlem
Linkan...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erogger
har samma problem som dig TS, men jag löste det hela genom sluta snusa white.
Började istället snusa, blötare snus, t.ex. ettan lös/portion och general.

Det sliter mindre på tandköttet nu, men det växer fan inte tillbaka det som försvunnit

Tror jag får ta å göra de också, snusade bara general förut å då vare då inte så, är nu på slutat jag märkt de, har snusat många rapé nu eftersom jag beställde ett par stockar.
Citera
2011-01-21, 07:08
Bannlyst
Som sagt sluta med whiteportion, byt till lös eller original portion som är fuktigare och skonsammare.
Citera
2011-01-21, 13:03
Medlem
stora_ostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snefylla
Låter löjligt, är det många som märker en så stor skillnad i munnen som TS beskriver?
Har snusat ganska länge och min mun är i stort sett oförändrad bortsett från lite gulare tänder.

Jag har snusat på heltid kanske två år och det har gått galet snabbt för mitt tandkött att krypa upp. Jag har märkt att det är rätt lugnt med lös men portion och då i synnerhet white är förödande.

Men jag tycker att GR är en av dom snällare påsarna faktiskt. Den rivigaste är nog granit white, för min mun alltså.
Citera
2011-01-21, 18:41
Medlem
Linkan...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griskrister
Som sagt sluta med whiteportion, byt till lös eller original portion som är fuktigare och skonsammare.

Jag får ta å göra de, får väl pröva på olika och se vilken som blir min favorit.
Har mest bara snusat general som inte är white och den är faktiskt god men har inte prövat så jätte många andra förutom massa white och lös
Citera
2011-01-22, 00:17
Medlem
hklts avatar
Citat:
Jag får ta å göra de, får väl pröva på olika och se vilken som blir min favorit.
Har mest bara snusat general som inte är white och den är faktiskt god men har inte prövat så jätte många andra förutom massa white och lös

Testa general long om du inte gjort det. Tycker att den är godare än white och att den rinner lite mindre än originalportionen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in