2011-01-20, 15:26
Medlem
Tja ska åka med skolan på en liten "field tripp" till det underbara landet Polen och är lite nyfiken på vad det kostar att handla i polen och då tänker jag främst på alkoholen både i baren och i den vanliga affären
Citera
2011-01-20, 15:27
Medlem
Carl Serungs avatar
En liter inhemsk polsk vodka kostar i nån liten kiosk 50 spänn. en stor stark mellan 5-25 spänn beronede på ställe.
Citera
2011-01-20, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
En liter inhemsk polsk vodka kostar i nån liten kiosk 50 spänn. en stor stark mellan 5-25 spänn beronede på ställe.

Mm du värmer mitt hjärta när du sägr sådant eller iallfall min njure
Citera
2011-01-20, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spudnik-with-love
Tja ska åka med skolan på en liten "field tripp" till det underbara landet Polen och är lite nyfiken på vad det kostar att handla i polen och då tänker jag främst på alkoholen både i baren och i den vanliga affären

Zobrowka är bland det finaste och en sån köper man för typ 70kr på "konsum"
Citera
2011-01-20, 15:34
Medlem
btw va ligger ett flak på typ
Citera
2011-01-20, 15:42
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmos
Zobrowka är bland det finaste och en sån köper man för typ 70kr på "konsum"
Zubrowka? Ja, smaken är ju något "annorlunda" om man säger så. Poppis bland polska kids att blanda med äpplejuice. Vips så har du drinken Tatanka..

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C5%BBubr%C3%B3wka

Man förstår varför den spriten ibland kallas "buffelpiss"...
Citera
2011-01-20, 15:42
Medlem
Winelights avatar
Citat:
btw va ligger ett flak på typ

Zyviec är ett premiumöl och ett av de största märkena i Polen, ett högkvalitativt öl som är billigt och väldigt välsmakande. Normalt sett kostar 0.5l-burkarna mellan ca. 4-6 kronor så en platta hamnar på någonstans mellan 110 och 130 kronor oftast.
Citera
2011-01-20, 15:44
Medlem
Kenzas avatar
Spöar svenskarna polackerna ikväll kan det bli dyrt
Citera
2011-01-20, 15:48
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winelight
Zyviec är ett premiumöl och ett av de största märkena i Polen, ett högkvalitativt öl som är billigt och väldigt välsmakande. Normalt sett kostar 0.5l-burkarna mellan ca. 4-6 kronor så en platta hamnar på någonstans mellan 110 och 130 kronor oftast.
Ett fantastisk gott öl! En annan god öl är Tyskie, men Zywiec är fan i en klass för sig. enligt mig den godaste lagerölen man kan dricka! (Går att beställa på systemet)
Citera
2011-01-20, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Zubrowka? Ja, smaken är ju något "annorlunda" om man säger så. Poppis bland polska kids att blanda med äpplejuice. Vips så har du drinken Tatanka..

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C5%BBubr%C3%B3wka

Man förstår varför den spriten ibland kallas "buffelpiss"...

fy fan vad jag har supit omkull många gånger på det bisonvodka!
Förstår inte vara det är ett grässtrå i flaskan! kanske kommer från åkern där buffeln har pissat! så råka dom få med ett grässtrå
Citera
2011-01-20, 16:02
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmos
fy fan vad jag har supit omkull många gånger på det bisonvodka!
Förstår inte vara det är ett grässtrå i flaskan! kanske kommer från åkern där buffeln har pissat! så råka dom få med ett grässtrå
Det är ju grässtrået som är "smaksättaren"..
Citera
2011-01-20, 16:39
Medlem
Snuskalass avatar
Citat:

Njaaa...

OnT: Var där för ca två år sedan och vill minnas att en flaska vodka gick på ca 70 kr. Bärsen kommer jag inte ihåg men den var inte heller dyr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in