• 1
  • 2
2011-01-20, 15:26
Medlem
Tja ska ka med skolan p en liten "field tripp" till det underbara landet Polen och r lite nyfiken p vad det kostar att handla i polen och d tnker jag frmst p alkoholen bde i baren och i den vanliga affren
Citera
2011-01-20, 15:27
Medlem
Carl Serungs avatar
En liter inhemsk polsk vodka kostar i nn liten kiosk 50 spnn. en stor stark mellan 5-25 spnn beronede p stlle.
Citera
2011-01-20, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
En liter inhemsk polsk vodka kostar i nn liten kiosk 50 spnn. en stor stark mellan 5-25 spnn beronede p stlle.

Mm du vrmer mitt hjrta nr du sgr sdant eller iallfall min njure
Citera
2011-01-20, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spudnik-with-love
Tja ska ka med skolan p en liten "field tripp" till det underbara landet Polen och r lite nyfiken p vad det kostar att handla i polen och d tnker jag frmst p alkoholen bde i baren och i den vanliga affren

Zobrowka r bland det finaste och en sn kper man fr typ 70kr p "konsum"
Citera
2011-01-20, 15:34
Medlem
btw va ligger ett flak p typ
Citera
2011-01-20, 15:42
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmos
Zobrowka r bland det finaste och en sn kper man fr typ 70kr p "konsum"
Zubrowka? Ja, smaken r ju ngot "annorlunda" om man sger s. Poppis bland polska kids att blanda med pplejuice. Vips s har du drinken Tatanka..

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C5%BBubr%C3%B3wka

Man frstr varfr den spriten ibland kallas "buffelpiss"...
Citera
2011-01-20, 15:42
Medlem
Winelights avatar
Citat:
btw va ligger ett flak p typ

Zyviec r ett premiuml och ett av de strsta mrkena i Polen, ett hgkvalitativt l som r billigt och vldigt vlsmakande. Normalt sett kostar 0.5l-burkarna mellan ca. 4-6 kronor s en platta hamnar p ngonstans mellan 110 och 130 kronor oftast.
Citera
2011-01-20, 15:44
Medlem
Kenzas avatar
Spar svenskarna polackerna ikvll kan det bli dyrt
Citera
2011-01-20, 15:48
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winelight
Zyviec r ett premiuml och ett av de strsta mrkena i Polen, ett hgkvalitativt l som r billigt och vldigt vlsmakande. Normalt sett kostar 0.5l-burkarna mellan ca. 4-6 kronor s en platta hamnar p ngonstans mellan 110 och 130 kronor oftast.
Ett fantastisk gott l! En annan god l r Tyskie, men Zywiec r fan i en klass fr sig. enligt mig den godaste lagerlen man kan dricka! (Gr att bestlla p systemet)
Citera
2011-01-20, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Zubrowka? Ja, smaken r ju ngot "annorlunda" om man sger s. Poppis bland polska kids att blanda med pplejuice. Vips s har du drinken Tatanka..

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C5%BBubr%C3%B3wka

Man frstr varfr den spriten ibland kallas "buffelpiss"...

fy fan vad jag har supit omkull mnga gnger p det bisonvodka!
Frstr inte vara det r ett grsstr i flaskan! kanske kommer frn kern dr buffeln har pissat! s rka dom f med ett grsstr
Citera
2011-01-20, 16:02
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmos
fy fan vad jag har supit omkull mnga gnger p det bisonvodka!
Frstr inte vara det r ett grsstr i flaskan! kanske kommer frn kern dr buffeln har pissat! s rka dom f med ett grsstr
Det r ju grsstret som r "smaksttaren"..
Citera
2011-01-20, 16:39
Medlem
Snuskalass avatar
Citat:

Njaaa...

OnT: Var dr fr ca tv r sedan och vill minnas att en flaska vodka gick p ca 70 kr. Brsen kommer jag inte ihg men den var inte heller dyr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in