• 1
  • 2
2011-01-30, 12:20
Medlem
Egomammas avatar
Ni som är skeptiska, har ni testat?
Innan ni uttalar er, TESTA att koka några ägg, blanda med en burk tonfisk i olja, 2-3 matskedar majonnäs, lite citron om man vill samt salt och svartpeppar. Kolla sedan om ni är hungriga inom ett par timmar. ÄR ni det, så ät en avocado med ett gäng ost- och skinkrullar.
Jag var en storätare utan botten och uppfattade inte ens vare sig hunger- eller mättnadskänslor fram tills jag testade LCHF. Inom några dagar med sådan mat så kände jag mig plötsligt hungrig respektive mätt.
Det låter jättelite, det jag skrev. Jag vet. Jag tänkte ju samma sak själv! Men den feta maten är mer energität än bukfylla som pasta, ris, potatis och mackor.
Hur länge står du dig på en Bic Mac & co? Jag är skithungrig efter ett par timmar igen.
Däremot efter en (rejäl, ca 250 g) köttfärsbiff med sallad, dressing, tomat och gurka och lök med gräddsås och ett glas citronvatten så står jag mig lätt dubbla tiden eller mer. Och kostnaden för den maten respektive McD-käket är ungefär 20-30 kr för egengjord mat och ca 60 kr för sockerstinn bukfylla som inte bara gör dig mätt i bara ett par timmar, utan också bidrar till fetma och en massa andra sjukdomar.

Ni behöver inte använda mitt tips. Men jag tror att ni skulle bli förvånade om ni skulle testa. Den intresserade kan kolla Kostdoktorn.se för mer info och "vittnesmål" från folk som tycker som jag. Det kan ju inte vara en slump att så många tycker så lika. Eller?
Citera
2011-01-30, 12:45
Medlem
cosmic_dancers avatar
Jag ska helt klöart pröva någongång eftersom du su hedrligt lovar att man håller sig mätt. Det är ju goda saker. Rör du ihop allt eller äter du äggen för sig?
Citera
2011-01-31, 18:27
Medlem
gostathecats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Jo, tjena! Jag står mig då inte en hel dag på två ägg och en liten burk tonfisk. Det kan jag lova.

Möjligtvis om man är en kontorsråtta och inte rör sig speciellt mkt om dagarna :P men absolut INTE annars! Har man ett jobb som kräver mycket kroppsarbete så behöver man äta betydligt mer..
plus att man helst ska äta iallafall minst 4 gånger/dag.
Citera
2011-01-31, 18:46
Medlem
FETT! Du blir mätt som fan. Ägg + Smör är det ultimata.
Citera
2011-01-31, 19:38
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gostathecat
Möjligtvis om man är en kontorsråtta och inte rör sig speciellt mkt om dagarna :P men absolut INTE annars! Har man ett jobb som kräver mycket kroppsarbete så behöver man äta betydligt mer..
plus att man helst ska äta iallafall minst 4 gånger/dag.

Men läs ordentligt. Ja skrev ju att jag inte står mig på det.
Citera
2011-01-31, 19:50
Medlem
Stekt färsk tonfisk är enastående att hålla sig mätt länge på men det är förvisso inte billigt. Andra tips som är billigare är nötter, turkisk eller grekisk yoghurt, och tjocka revben man köper färdiggrillade i affären, inte dom smala spareribsen. I övrigt håller jag med Egomamma.
Citera
2011-01-31, 20:04
Medlem
Tasken1s avatar
Havregryn=Gröt. Billigt och mättande. Kanske inte gourmet mat men de va ju inte de du frågade efter. Nudlar, pasta, tonfisk. Billig mat.
Citera
2011-01-31, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egomamma
Ni som är skeptiska, har ni testat?
Innan ni uttalar er, TESTA att koka några ägg, blanda med en burk tonfisk i olja, 2-3 matskedar majonnäs, lite citron om man vill samt salt och svartpeppar. Kolla sedan om ni är hungriga inom ett par timmar. ÄR ni det, så ät en avocado med ett gäng ost- och skinkrullar.
Jag var en storätare utan botten och uppfattade inte ens vare sig hunger- eller mättnadskänslor fram tills jag testade LCHF. Inom några dagar med sådan mat så kände jag mig plötsligt hungrig respektive mätt.
Det låter jättelite, det jag skrev. Jag vet. Jag tänkte ju samma sak själv! Men den feta maten är mer energität än bukfylla som pasta, ris, potatis och mackor.
Hur länge står du dig på en Bic Mac & co? Jag är skithungrig efter ett par timmar igen.
Däremot efter en (rejäl, ca 250 g) köttfärsbiff med sallad, dressing, tomat och gurka och lök med gräddsås och ett glas citronvatten så står jag mig lätt dubbla tiden eller mer. Och kostnaden för den maten respektive McD-käket är ungefär 20-30 kr för egengjord mat och ca 60 kr för sockerstinn bukfylla som inte bara gör dig mätt i bara ett par timmar, utan också bidrar till fetma och en massa andra sjukdomar.

Ni behöver inte använda mitt tips. Men jag tror att ni skulle bli förvånade om ni skulle testa. Den intresserade kan kolla Kostdoktorn.se för mer info och "vittnesmål" från folk som tycker som jag. Det kan ju inte vara en slump att så många tycker så lika. Eller?

dina råd är så jävla dumma så jag baxnar. du skriver i en tråd där någon vill äta så billigt som möjligt och du rekar lchf? lol. det går att äta lchf utan att bli ruinerad om man tänker till lite men billigast möjliga blir det aldrig och personligen ligger jag på över 4000 per månad exklusive restaurangbesök men inklusive dryck ( halvstrikt lchf). å andra sidan ligger mina biffar på 3-400g och majjo, tonfisk och ett par ägg är ett skämt till frukost.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in