2011-01-20, 14:12
Bannlyst
Jag söker efter tillvägagångssätt för att starta en proteströrelse som vänder sig mot Waberi. Kring detta har jag några funderingar som jag först behöver er hjälp med att reda ut.

Hur fungerar det inom ett parti då det kommer till förtroendevalda politiker? Så vitt jag förstår har partiet rätt att utesluta en medlem som förespråkar allt för radikala åsikter som inte stämmer överens med partiets riktlinjer, är detta korrekt och är det så enkelt? Hur går man tillväga? Votering?

Jag ställer mig denna fråga eftersom jag utgår ifrån att han blivit inröstad av förortsmuslimer som kryssat för hans namn på listan. Kan någon bekräfta detta?

Syfte: Att få honom utesluten!

Han står ju som bekant för värderingar som inte stämmer överens med partiets riktlinjer.

"Män kan ha fyra fruar. Mannen är den starke som bestämmer i familjen. Man och kvinna har olika roller i livet. Om en kvinna är otrogen får hennes man slå henne. Men bara först efter att han pratat med henne och slutat ha sex med henne."

Samtidigt har han:

"Waberi har skrivit under partiets kandidatförsäkran, där den första punkten kräver av undertecknaren att i det politiska arbetet verka för grundläggande moderata värderingar såsom att alla männskors lika värde alltid ska accepteras."

Är det så?

http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.256844-jamstalldhet-inget-for-m
http://politisktinkorrekt.info/2010/10/18/abdirisak-waberi-ett-sammanfattande-portratt/

osv...

Han menar givetvis att han blivit utsatt för smutskastning:

http://www.svd.se/nyheter/politik/valet2010/abdirisak-waberi-muslimsk-politiker-ifragasatt_3934667.svd

"Själv är Abdirisak Waberi en konservativ muslim som också är representant för Islamiska förbundet, som bland annat driver Stockholmsmoskén."

Hur kan man vara konservativ muslim och samtidigt hävda:

"Waberi själv skriver i ett bifogat uttalande att han i den nämnda intervjun i tidningen Ottar redogjort för islams kvinno- och människosyn, inte sin egen. Red anm)"

http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=8874&Ite mid=29

Den som inte ser igenom bluffen är helt enkelt naiv!

Så hur skall jag gå tillväga för att mobilisera en opinion mot Waberi?

Skulle det fungera med den klassiska namninsamlingslistan? Finns det några regler för vilka uppgifter en sådan skall innehålla för att tas som legitim?

Vad mer kan man hitta på?

Eller är det bara jag som vill ha bort den här odågan från svensk politik?
Citera
2011-01-20, 14:46
Bannlyst
Varför vilja få honom utesluten? För mig som nationalist får M ha hur mycket sådana här muslimer de vill, det understryker bara vår poäng om faran med islam.
Citera
2011-01-20, 14:55
Medlem
bombaccis avatar
Lite osäker, men läste i NU om två folkpartister som kommungruppen försökte utesluta men de två uteslutna vände sig då till styrelsen för FP då det är endast dessa som kan avgöra om personen "får" vara medlem i FP eller inte. Men var länge sen jag läste den artikeln så är väldigt osäker.

Men försöker man tänka logiskt så borde det ju vara styrelsen och inte enskilda lokalgrupper som kan utesluta personer från hela partiet.

Det bästa är väl att försöka skapa en stark opionion mot Waberi så kommer partistyrelsen dra öronen åt sig och sedan gör de förhoppningsvis processen kort.

Ganska "fantastiskt" att han blev invald i riksdagen för M.
Citera
2011-01-20, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ganska "fantastiskt" att han blev invald i riksdagen för M.

Nja, alla partier vill ju ha moraliska alibin, de hade väl bara inte räknat att han skulle lägga sina idiotiska förslag i riksdagen utan sitta ner, rösta och hålla käften.
Citera
2011-01-20, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swecurry
Varför vilja få honom utesluten? För mig som nationalist får M ha hur mycket sådana här muslimer de vill, det understryker bara vår poäng om faran med islam.

Ja, men du kallar dig nationalist (exakt vad du menar med det vet jag inte.) Det gör inte jag. Inte heller moderat.

Jag vill få honom utesluten därför att jag anser det viktigt att markera att extremister inte hör hemma i den svenska politiken och i synnerhet då religiösa extremister.
Citera
2011-01-20, 15:24
Bannlyst
Citat:
Nja, alla partier vill ju ha moraliska alibin, de hade väl bara inte räknat att han skulle lägga sina idiotiska förslag i riksdagen utan sitta ner, rösta och hålla käften.

Vilka motioner står han bakom? Vart finns dessa?

EDIT:

http://www.riksdagen.se/Webbnav/?sok=waberi&rm=alla&parti=&subtyp=&doktyp=mot&tite l=&bet=&tempbet=&datum=&tom=&nr=&org=&sort=rel&nid =401&a=s#soktraff

Där var dom... Fyra stycken, inte särskilt uppseendeväckande. Vad som är uppseendeväckande är hans värdegrunder samt vilka idiotiska motioner han skulle kunna författa i framtiden.
Senast redigerad av KooperativSkog 2011-01-20 kl. 15:27.
Citera
2011-01-20, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KooperativSkog
Ja, men du kallar dig nationalist (exakt vad du menar med det vet jag inte.) Det gör inte jag. Inte heller moderat.

Jag vill få honom utesluten därför att jag anser det viktigt att markera att extremister inte hör hemma i den svenska politiken och i synnerhet då religiösa extremister.

Jo jag förstår din poäng, och visst är förslaget riktigt skrämmande. Sedan har du ju rätt i att man skall markera mot sådana här extremister. Men samtidigt så öppnar detta för flera öppna mål i islamdebatten i SVerige idag och det har jag inget emot.
Citera
2011-01-20, 17:30
Bannlyst
Citat:
Jo jag förstår din poäng, och visst är förslaget riktigt skrämmande. Sedan har du ju rätt i att man skall markera mot sådana här extremister. Men samtidigt så öppnar detta för flera öppna mål i islamdebatten i Sverige idag och det har jag inget emot.

Precis, det är ju en sådan debatt vi just nu för å andra sidan...
Citera
2011-01-20, 17:40
Bannlyst
Citat:
Jag söker efter tillvägagångssätt för att starta en proteströrelse som vänder sig mot Waberi. Kring detta har jag några funderingar som jag först behöver er hjälp med att reda ut.

Hur fungerar det inom ett parti då det kommer till förtroendevalda politiker? Så vitt jag förstår har partiet rätt att utesluta en medlem som förespråkar allt för radikala åsikter som inte stämmer överens med partiets riktlinjer, är detta korrekt och är det så enkelt? Hur går man tillväga? Votering?

Jag ställer mig denna fråga eftersom jag utgår ifrån att han blivit inröstad av förortsmuslimer som kryssat för hans namn på listan. Kan någon bekräfta detta?

Syfte: Att få honom utesluten!

Han står ju som bekant för värderingar som inte stämmer överens med partiets riktlinjer.

"Män kan ha fyra fruar. Mannen är den starke som bestämmer i familjen. Man och kvinna har olika roller i livet. Om en kvinna är otrogen får hennes man slå henne. Men bara först efter att han pratat med henne och slutat ha sex med henne."

Samtidigt har han:

"Waberi har skrivit under partiets kandidatförsäkran, där den första punkten kräver av undertecknaren att i det politiska arbetet verka för grundläggande moderata värderingar såsom att alla männskors lika värde alltid ska accepteras."

Är det så?

http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.256844-jamstalldhet-inget-for-m
http://politisktinkorrekt.info/2010/10/18/abdirisak-waberi-ett-sammanfattande-portratt/

osv...

Han menar givetvis att han blivit utsatt för smutskastning:

http://www.svd.se/nyheter/politik/valet2010/abdirisak-waberi-muslimsk-politiker-ifragasatt_3934667.svd

"Själv är Abdirisak Waberi en konservativ muslim som också är representant för Islamiska förbundet, som bland annat driver Stockholmsmoskén."

Hur kan man vara konservativ muslim och samtidigt hävda:

"Waberi själv skriver i ett bifogat uttalande att han i den nämnda intervjun i tidningen Ottar redogjort för islams kvinno- och människosyn, inte sin egen. Red anm)"

http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=8874&Ite mid=29

Den som inte ser igenom bluffen är helt enkelt naiv!

Så hur skall jag gå tillväga för att mobilisera en opinion mot Waberi?

Skulle det fungera med den klassiska namninsamlingslistan? Finns det några regler för vilka uppgifter en sådan skall innehålla för att tas som legitim?

Vad mer kan man hitta på?

Eller är det bara jag som vill ha bort den här odågan från svensk politik?

Att vara konservativ muslim är i själva verket inte extremt ur den aspekten. Inom Judendomen och Islam betecknas konservativ som en slags medelväg, när det gäller muslimer är Egypten ett ex. på en sådan konservativ medelväg. Det är ingan islamist vi har att göra med. Läs om, läs rätt.
Citera
2011-01-20, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrsmart
Att vara konservativ muslim är i själva verket inte extremt ur den aspekten. Inom Judendomen och Islam betecknas konservativ som en slags medelväg, när det gäller muslimer är Egypten ett ex. på en sådan konservativ medelväg. Det är ingan islamist vi har att göra med. Läs om, läs rätt.

Hans åsikter är tillräckligt extrema för att inte passa in i moderata samlingspartiet och inte heller i riksdagen.

Den som skall läsa om och läsa rätt, det är du, din jävla odåga!

Och ge fan i att citera hela inlägget!

Gör om, redigera, gör rätt!

Detta och mycket annat (se intervjun och läs andra artiklar) stämmer inte överens med det avtal Waberi har skrivit på!

Jag hatar, absolut HATAR sådana som dig. Försvinn!
Citera
2011-01-20, 18:32
Bannlyst
Citat:
Hans åsikter är tillräckligt extrema för att inte passa in i moderata samlingspartiet och inte heller i riksdagen.

Den som skall läsa om och läsa rätt, det är du, din jävla odåga!

Och ge fan i att citera hela inlägget!

Gör om, redigera, gör rätt!

Detta och mycket annat (se intervjun och läs andra artiklar) stämmer inte överens med det avtal Waberi har skrivit på!

Jag hatar, absolut HATAR sådana som dig. Försvinn!

Jag försökte vara objektiv och mångfactterad, det går tydligen inte på Flashback. Jag lämnar hastigt debatten, men i alla fall med värdigheten i behåll, något du bara kan drömma om.

Edit: Jag cite5rar hur jag vill, ingen överstalig flashbackare får stya mig.
Citera
2011-01-20, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrsmart
Jag försökte vara objektiv och mångfactterad, det går tydligen inte på Flashback. Jag lämnar hastigt debatten, men i alla fall med värdigheten i behåll, något du bara kan drömma om.

Edit: Jag cite5rar hur jag vill, ingen överstalig flashbackare får stya mig.

För det första kan du inte stava och för det andra så stämmer inte Waberis värderingar överens med den kandidatförsäkran som han skrivit under, därav bör han uteslutas. Att man i Egypten funnit en efterbliven konservativ medelväg har inte ett skit att göra med vare sig Moderaterna eller Waberi.

Du har alltså inte tillfört ett skit! Vill du bidra så svarar du på någon av mina frågor, eller så diskuterar du moderaterna/Waberi.

Alla vet att Waberi inte är någon extremist; utan han är med svenska mått mätt en FUNDAMENTALIST med extrema åsikter. Ingen Jihadist i träningsläger.

Men tack för ditt mångfacetterade bidrag!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in