Citat:
Ursprungligen postat av
Sp1derman
Fakhro är en väldigt stor släkt där 85 procent är kriminella, ändå fast vissa pluggar eller har bra jobb så sysslar dem oftast med grov kriminallitet inom släkten som Våldsbrott,Rån,Bedrägerier,Utpressning,Pengatvätt osv. Denna släkt kanske inte ser farlig ut eller låter farlig men tro mig dem döljer väldigt mycket, Vi som känner Fakhros vet hur farlig denna släkt är
Jag kan gott tänka mig att en del av dem är riktiga svin, som antagligen (för att uttrycka mig grovt) inte har någon plats i ett civiliserat samhälle som detta. Jag tänker till exempel på bröderna i Lomma/Lund som bara verkar leva på andra. MEN, från att konstatera en del av släkten är bedragare och kriminella, till att försöka utmåla dem som enormt farliga är att ge dem mer uppmärksamhet än de ska ha.
Nu har jag enbart haft kontakt med Fahkros genom jobbet, som jag skrev innan. Men min erfarenhet säger mig att livsstilskriminella och människor som lever på andra ofta är ganska tragiska individer, och inte heller har speciellt mycket driv till att skapa långsiktiga planer. Därmed inte sagt att de inte har våldspotential, men att de är några kriminella masterminds som planerar att förgöra både enskilda personer och samhället är nog att ta i. Och ja, jag vet att ingen har hävdat det. Men det finns på Flashback tendenser till att utmåla alla kriminella grupperingar och gängmedlemmar som enormt farliga. Det är att ge dem credit som de inte ska ha. Jag tänker att de är tragiska, trasiga människor som vet om att samhället i stort inte ens vill ta i dem med tång. Vilket i sig måste vara en jobbig insikt att leva med.
Och ytterligare en gång till, det är en del av släkten Fahkro som håller på det här sättet, långt ifrån alla.
Och bara för att inte riskera att bli anklagad för att dalta med de som är kriminella; Jo, självklart ska de fångas in, bli dömda och få de tillgångar som de skaffat på illegal väg beslagtagna och och de som inte är svenska medborgare blir förhoppningsvis utvisade. Resterande väljer, får vi hoppas, efter avtjänat straff att bli medborgare som hjälper till att bygga upp istället för att riva ner. Om inte annat så får vi sätta vår tilltro till att skola och andra samhällsinstanser lyckas förmedla bättre värderingar till deras barn så att de i alla fall inte följer i de äldres fotspår.