2011-01-19, 23:08
Medlem
RhythmOfTheRains avatar
Så mycket som dom lär tänkt på med säkerheten så fattar jag inte hur dom kunde missa grannarna. Det borde ju vara bland det första man tänker på om man ska starta upp ett knarklabb, kanske inte det första men u get my point.
Senast redigerad av RhythmOfTheRain 2011-01-19 kl. 23:12.
Citera
2011-01-19, 23:26
Bannlyst
Det måste väl handla om syntetiskt kokain och därmed så var inte kemikalierna till för produktion av RCs.
Citera
2011-01-19, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RhythmOfTheRain
Att det inte skulle påverkas i huvudtaget är ju skitsnack.
300 kilo kokain och 30 ton kemikalier är en hel den.

30 ton kemikalier = RC droger ?

Kemikalierna vet jag inte men eftersom colombianer är inblandade så kan jag tänka mig att dom förädlar kokainpasta till kokain själva. Men det är spekulationer från min sida.

Ang mängden så tog dom 100 kilo rent i Helsingborgshamn förra året samt man stoppade en annan svensk med nästan 1.5ton säkerligen på väg hit.

Sedan har man fler än en gång bordat fraktfartyg utanför spanska kusten med mer än 20+ ton kokain.

Så det ända som påverkas är möjligen Madrids marknad.
Citera
2011-01-20, 00:07
Medlem
bob-marerlys avatar
Finns det ingen bättre information om hur de åkte fast? Det framgår ju inte att det är grannen som golat även om Aftonbladet verkar vilja vinkla det så.
Citera
2011-01-20, 05:10
Bannlyst
Just därför är jag glad att jag inte läser aftonbladet. Typiskt dom att vinkla och ha sig, fan vad less jag är på skiten.

Jag har inte läst någonstans om att det är nån av grannarna som ringde polisen, så förmodligen åkte dom fast på grund av något eller någon annan.
Citera
2011-01-20, 06:22
Medlem
Det kommer inte alls påverka marknaden. Varken priser eller tillgången.

Ännu en artikel och en bild.
http://www.daylife.com/photo/0821fpq4nu41v

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=S-33n...layer_embedded
Senast redigerad av getz 2011-01-20 kl. 06:59.
Citera
2011-01-20, 08:56
Moderator
blomvattnares avatar
Organiserad brottslighet -► AB o K

/Mod
Citera
2011-01-20, 18:35
Bannlyst
Det här kommer INTE att påverka tillgången på ngt jävla sätt, ni är ju korkade om ni tror att det inte kommer ersättas direkt.

Tror ni har dom förvarar småslängar i sina lager elller?
Citera
2011-01-20, 18:43
Bannlyst
Vafan nu ser jag att det står "33kg Cocaine i en av länkarna ovanför??

Citat:
Spanish police found 33kg of cocaine in a raid on a laboratory near Madrid. Spanish police found 300kg of cocaine in a raid on a laboratory near Madrid. Photograph: Andy Rain/EPA

Kopierade bara endel av texten, har inte ändrat den något alls utan står identiskt på hemsidan, handlar det om 33kg så kommer det ju inte ens påverka tillgången i det kvarteret hahah!!
Citera
2011-01-20, 19:04
Medlem
Baertlings avatar
Nu är det väl inte just det här beslaget på 33 eller 330 kg som avgör vilken påverkan tillslaget får på marknaden, utan hur mycket de producerat där på regelbunden basis. Har de levererat 300 kg per dag eller 300 kg per år så spelar det en viss roll. Frågan är alltså hur stor produktionsapparaten varit och hur mycket som därmed 'försvinner' från marknaden (givetvis på kort sikt eftersom nya produktionsanläggningar omgående tar över).
Citera
2011-01-20, 21:57
Medlem
RhythmOfTheRains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
Vafan nu ser jag att det står "33kg Cocaine i en av länkarna ovanför??

Kopierade bara endel av texten, har inte ändrat den något alls utan står identiskt på hemsidan, handlar det om 33kg så kommer det ju inte ens påverka tillgången i det kvarteret hahah!!

300 kilo din dumma jävel, 33 ton kemikalier.
Citera
2011-01-21, 00:27
Medlem
deckardrottningens avatar
Går det att spåra ursprunget på kokain tillbaka till ett visst labb, t.ex. genom att analysera vilka föroreningar som finns kvar i beslagen?
Jag tänkte på om polisen kan räkna ut hur många såna här labb det finns i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in