2011-05-30, 21:30
Medlem
DSBIPs avatar
Viktor Rydberg Gymnasium Odenplan håller en hög nivå.

Ryktena säger att NV på Östra Real är Stockholms största bottennapp!
Citera
2011-05-30, 21:33
Medlem
Trogssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSBIP
Viktor Rydberg Gymnasium Odenplan håller en hög nivå.

Ryktena säger att NV på Östra Real är Stockholms största bottennapp!
Att NV på Östra Real är ett bottennapp är sant till viss del. Det finns ett par bra naturlärare, men de allra flesta är väldigt dåliga. Trots det är de sjukt snåla med betygen.

Så vill du ha dåliga lärare och svårt att få höga betyg, välj östra.
Citera
2011-05-30, 21:39
Medlem
DSBIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trogsson
Att NV på Östra Real är ett bottennapp är sant till viss del. Det finns ett par bra naturlärare, men de allra flesta är väldigt dåliga. Trots det är de sjukt snåla med betygen.

Så vill du ha dåliga lärare och svårt att få höga betyg, välj östra.
Exakt det jag hört plus väldigt mycket oskönt folk.
Citera
2012-01-18, 18:18
Medlem
Jag har hört att om man inte ger bidrag till Enskilda Gymnasiet så får man sämre betyg av lärarna.
År det ren bullshit eller vet ngn om det är sant?
Citera
2012-01-18, 18:52
Medlem
Legolasses avatar
Så länge du inte väljer något fiasko-gymnasium (typ cyber?) så skulle jag säga att det är mest upp till dig hur det går. Det du vill är ju att vara bra förberedd inför högskolan. På de "fina" skolorna i stan sätter eleverna nog stor press på varandra - alla vill vara duktigast, med risk för att det blir tråkigt. Blir skolan tråkig tappar du motivation och resultaten får lida.

Jag hamnade i en naturklass där prestigenivån var rätt låg, men vi hade jävligt roligt. Risken i ett sådant läge är att man slappnar av för mycket (vilket många gjorde), men med en gnutta självdiciplin så fixar du det. Jag kommer in på de flesta civ.-ing.-utbildningarna om jag vill.

Fixar du gymnasiet med okej betyg spelar det ingen roll vilket du har gått, skulle jag säga.
Citera
2012-01-18, 20:57
Medlem
Kan inte göra annat än att rekommendera Viktor Rydberg Odenplan.

- Knappt 350 elever, du känner igen i stort sett alla i skolan och lärarna har bättre möjligheter att se till just dina behov som student.
- Riktigt duktiga och engagerade lärare, flera har tidigare doktorerat i sina ämnen.
- Du kommer att hamna i en klass där i stort sett alla gått ut med 320 poäng och är väldigt ambitiösa. Nivån på diskussionerna på lektionerna håller riktigt hög klass, lärarna kan även hålla en mycket högre takt och nivå på lektionerna.
- Ätbar skolmat.
- Ganska liten skola, kan ses som både positivt och negativt. Enligt mig så känns det inte som att du befinner dig i skolan, snarare som ett andra hem då lokalerna är ett ombyggt lägenhetskomplex.

Är hur nöjd som helst med både skolan och min klass (i det fallet kanske jag har haft tur), det är faktiskt ingenting alls gällande skolan som jag är missnöjd över. Har du några frågor så besvarar jag de mer än gärna!
Citera
2012-01-18, 22:23
Medlem
Mickecojos avatar
Skulle säga Norra Real, Norra Real har en väldigt naturvetenskaplig historia med nobelpristagare. Lärarna är hög standard där fortfarande måste jag säga
Citera
2012-01-18, 23:07
Medlem
Vad fan spelar det för roll vilket gymnasium man går på?
Totalt jävla värdelöst, ansök till det gymnasiet som det är lättast att ta sig till.
Jag gick på ett gymnasium där 40% var invandrare, inte fan led varken jag eller min framtid av det.

Koncentrera dig på hur bra skolor är när det kommer till Högskola sen, men gymnasiet så ska du välja det som blir mest bekvämast för dig att plugga på.
Citera
2012-01-18, 23:26
Medlem
Pluggade själv på VRG Djursholm, så jag rekommenderar skolan starkt.
-Väldigt ambitiösa elever.
-Duktiga lärare, flera från engelskspråkiga länder.
-Flertal kurser på engelska.
-Fint område. (bor själv i en förort söder om Stockholm så )
Citera
2012-01-19, 01:17
Medlem
Håller helt med Swebonny, satsa på VRG. Spelar egentligen inte så stor roll vilket av de du väljer, ta det som är närmast dig!
Citera
2012-01-19, 10:14
Medlem
Gröne Gunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesfemma
Vad fan spelar det för roll vilket gymnasium man går på?
Totalt jävla värdelöst, ansök till det gymnasiet som det är lättast att ta sig till.
Jag gick på ett gymnasium där 40% var invandrare, inte fan led varken jag eller min framtid av det.

Koncentrera dig på hur bra skolor är när det kommer till Högskola sen, men gymnasiet så ska du välja det som blir mest bekvämast för dig att plugga på.

Kan nog spela rätt stor roll. Jag hade en jävligt omotiverad klass och extremt trista lärare. Tror absolut jag hade presterat bättre under andra omständigheter (vilket inte vore så svårt med mitt betygssnitt).
Citera
2016-01-16, 13:53
Medlem
Louis.De.Geers avatar
Tycker det är hög tid för att uppdatera tråden lite.

Vilket NV-gymnasier (Sthlm) är bäst idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in