Resultat: Ett djur/husdjursforum?
Ja!
68,08%
305 röster
Nej!
31,92%
143 röster
2006-01-11, 18:53
Medlem
J.Ns avatar
Jaha nu kom det ytterligare en tråd om folk som saknar ett husdjursforum: http://www.flashback.org/showthread.php?p=3509653#post3509653

Och ni moderatorer och Admin kan konstatera att det är en förkrossande majoritet för ett sånt forum här, så vad väntar ni på?

I tråden ovan erbjöd jag mig att bli moderator för ett sånt forum och det står jag fast vid här också, om någon vill ha mig

Men som sagt ett husdjursforum NU, oavsett vem som vill moderera det!

Känns det som för många forum så finns det forum med låg aktivetet som kanske kunde skrotas, eller så kan ett husdjursforum komma på prov. Händer det väldigt lite där så protesterar jag inte om det stängs ner efter en prövotid.

Tack för ordet.
2006-01-11, 18:55
Medlem
a4swes avatar
Varför inte (som jag tidigare föreslagit men blivit ignorerad) bara byta namn på på förslagsvis Jakt & vildmarksforumet så att det står helt tydligt om att poster om djur skall gå in där?
2006-01-11, 19:08
Bannlyst
Är inte FB tillräckligt stort och oöverskådligt som det är ändå utan att varje litet intresseområde hos folket ska föräras ett eget delforum? För böfvelen, lägg tråden om Din hamster i Jakt, fiske och vildmark, alternativt Mat & Dryck.

Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Jag kan tom åta mig att bli moderator för ett sånt forum.
Nej, bevare mig väl. Inte yttliggare en vänsterdåre i moderatorskapet. Det räcker gott med Makehaste, även om han skärpte till sig mot slutet.

// Roger P.
2006-01-11, 19:16
Moderator
tobess avatar
Citat:
Jaha nu kom det ytterligare en tråd om folk som saknar ett husdjursforum: http://www.flashback.org/showthread.php?p=3509653#post3509653

Mergade tråden med denna.

/Moderator
2006-01-11, 19:31
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Varför inte (som jag tidigare föreslagit men blivit ignorerad) bara byta namn på på förslagsvis Jakt & vildmarksforumet så att det står helt tydligt om att poster om djur skall gå in där?

Det kan möjligen funka med vilda djur där men det enda husdjuret jag kan tänka mig fungerar där är jakthundar...

Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Är inte FB tillräckligt stort och oöverskådligt som det är ändå utan att varje litet intresseområde hos folket ska föräras ett eget delforum? För böfvelen, lägg tråden om Din hamster i Jakt, fiske och vildmark, alternativt Mat & Dryck.

Nej, bevare mig väl. Inte yttliggare en vänsterdåre i moderatorskapet. Det räcker gott med Makehaste, även om han skärpte till sig mot slutet.

Tänk vad du önskar att det fanns ett sånt forum åt dig när din undulat blir sjuk Eller menar du att frågor om undulater ska hamna i mat och dryck-forumet?

Hur politiskt tror du att frågorna nu blir i ett husdjursforum? Om de till äventyrs skulle bli det så lär jag ändå flytta dem, som vilken annan moderator som helst.
2006-01-11, 19:36
Bannlyst
Citat:
Tänk vad du önskar att det fanns ett sånt forum åt dig när din undulat blir sjuk Eller menar du att frågor om undulater ska hamna i mat och dryck-forumet?
Övrigt? Loungen? Medicin & Hälsa?

Citat:
Hur politiskt tror du att frågorna nu blir i ett husdjursforum? Om de till äventyrs skulle bli det så lär jag ändå flytta dem, som vilken annan moderator som helst.
Säg inte det. Du lär säkert mygla in Ditt vänstervansinne även bland husdjursdetaljerna. Ränderna går aldrig ur zebran, för att använda ett näraliggande talesätt...

// Roger P.
2006-01-11, 19:37
Medlem
Fulfittans avatar
Men för i helvete. Jakthundar och vilda djur kan med fördel diskuteras under Jakt, Fiske & Vildmark. Och finns det sen fjollor som vill diskutera sina pudlar eller hamstrar så bör det göras så långt från allt vad Flashback heter som möjligt. Nu börjar jag bli mer än lovligt trött på alla svensson-forum och de menlösa användare som följer i dess spår.
2006-01-11, 19:42
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Övrigt? Loungen? Medicin & Hälsa?

Säg inte det. Du lär säkert mygla in Ditt vänstervansinne även bland husdjursdetaljerna. Ränderna går aldrig ur zebran, för att använda ett näraliggande talesätt...

Övrigt är ju där de flesta hamnar nu.

Jag brukar tycka det är invandringsfientliga som brukar få in de frågorna överallt och med tanke på att jag följer de reglerna som gäller för mig som medlem så vet jag att jag kan följa de som gäller för en moderator. Så har du inte värre att oroa dig för så kan du vara glad

Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Men för i helvete. Jakthundar och vilda djur kan med fördel diskuteras under Jakt, Fiske & Vildmark. Och finns det sen fjollor som vill diskutera sina pudlar eller hamstrar så bör det göras så långt från allt vad Flashback heter som möjligt. Nu börjar jag bli mer än lovligt trött på alla svensson-forum och de menlösa användare som följer i dess spår.

Det viktigaste är väl vad medlemmarna vill? Vilket verkar vara ganska tydligt. Dessutom så finns det väl redan ganska många "Svensson-ämnen" redan som inte funkat om det varit renodlat underground... Hade det varit det så hade de flesta ämnen försvunnit helt.

Gillar du inte vissa underforum så gör som de flesta andra gör: Låt bli att gå dit
2006-01-11, 19:49
Medlem
kurrecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liquid_X
nej nej nej, nån ändå får det ändå vara på detta tramset?

om detta införs kräver jag att admin genast ändrar bannern från Rekommenderad minimiålder 18år till +6 månader

nästa mål bli väl sen att få hit ett stort gäng småtjejer som kan disskutera sina hästar med..

+o(

Det är ju en jättebra idé!
Varför skulle det domineras av småtjejer? helt klart intressant att kunna diskutera jakthundar till exempel.
2006-01-11, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrec
helt klart intressant att kunna diskutera jakthundar till exempel.
Vem fan har jakthundar?

// Roger P.
2006-01-11, 20:13
Medlem
johnny_viciouss avatar
jag tror absolut att JN skulle bli en kanonmod men kom igen, ett djurforum är inget som FB behöver. visst, omröstningen säger något annat, men det är nog knappast axelssons vision att hans FB skulle diskutera hur mycket en kanin skiter varje vecka. Finns det inte redan nog med underforum? någonstans borde ni ju kunna posta era djur-relaterade frågor, i värsta fall kan jag tänka mej att utöka bostad-forumet till bostad&djur trots att jag inte tycker att varken bostad eller djur hör hemma på FB..
2006-01-11, 20:22
Medlem
kurrecs avatar
Citat:
Vem fan har jakthundar?

// Roger P.

En riktigt man ägnar sig åt jakt och för att förgylla den sysslan kan man skaffa sig en jakthund. Det är dessutom en oskiljaktig vän som man har med sig i skogen.
Vad är det som är konstigt med det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in