2005-07-22, 03:47
Medlem
xploddans avatar
Scott Weiland, alla hans röster är helt otroligt bra.
Citera
2005-07-22, 04:13
Medlem
Nemesis1s avatar
Nemesis i Multiversum! Jag!
Citera
2005-07-22, 10:04
Medlem
pludos avatar
Serj Tankian (SOAD)
Men e' dom verkligen metal/hårdrock ?
Citera
2005-07-22, 19:14
Bannlyst
Förstår inte varför så många nämnt James LaBrie, Han är den enda i Dream Theater som musikaliskt inte ahr så mcyekt att komma med, På Studioalbumen låter det väl bra men Live träffar han inte rätt noter, sjunger för ljsut för sin egen kapacitet och han röst är itne kraftig nog

Min Favorit är Geddy Lee men det klassas då som progg-rock och hör itne direkt hemma här så det för bli sångaren i Porcupine Tree
Citera
2005-07-22, 19:23
Medlem
Lost dreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerudo
Förstår inte varför så många nämnt James LaBrie, Han är den enda i Dream Theater som musikaliskt inte ahr så mcyekt att komma med, På Studioalbumen låter det väl bra men Live träffar han inte rätt noter, sjunger för ljsut för sin egen kapacitet och han röst är itne kraftig nog

Min Favorit är Geddy Lee men det klassas då som progg-rock och hör itne direkt hemma här så det för bli sångaren i Porcupine Tree

Lyssna på Labries "frameshift"projekt, där sjunger han makalöst bra, ren röst och tar utan problm höga toner; men visst det är ju rätt softa låtar.
Tycker inte riktigt detsamma, men visst kanske det inte ligger så tonsäkert live; få som behärskar det.
Citera
2005-07-24, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer
Lyssna på Labries "frameshift"projekt, där sjunger han makalöst bra, ren röst och tar utan problm höga toner; men visst det är ju rätt softa låtar.
Tycker inte riktigt detsamma, men visst kanske det inte ligger så tonsäkert live; få som behärskar det.

Jo detsamma när han sjunger i Ayeron, Men i ett band som Dream Theater vill jag hellre se en stensäker sångare, Dock tillför Labrie scennärvaro till DT's konserter som är ett stort plus men ändå, rösten räcker inte till
Citera
2005-07-24, 19:09
Medlem
Lost dreamers avatar
ok.
Men det krävs nog inte så lite att sjunga bredsides med ett sådant otroligt tajt band, och så spelar de ju på uttav bara helsinki också, det gör väl sitt med.
Jag tyckte hans röst kom bra till på projekt såsom Frameshift, fast även en del DT är grymt, men jag håller med om livebiten faktiskt.
Det är synd, men tusan man kan inte vara 100 på allt ..
Citera
2005-07-24, 23:26
Medlem
FREAKSCENEs avatar
Glenn Danzig
Citera
2006-09-05, 21:21
Medlem
Kai Hansen utan tvekan... 2:a plats kommer Brandon Dicamillo
Citera
2006-09-05, 21:54
Medlem
Quorthons avatar
Ronnie James Dio
Jari Mäenpää

Gillar båda väldigt mycket även om de skiljer sig mycket åt.
Måste väl också nämna Bruce Dickinson
Citera
2006-09-05, 22:30
Medlem
miness avatar
phil anselmo (pantera)
axl rose (guns n roses)
serg tankian (soad), störd snubbe, mycket variation
abbath (immortal) första gången jag hörde hans hesa jävla kraxanade höll jag på att skratta ihjäl mig, men efter ett par immortalsessioner så sitter den fan där som en fet ondeskefull jävla runa inkarvad i en stor jävla sten från 800-talet.
gezol (sabbat)
nocturno culto (darkthrone), den absolut mest desperata och ångestfyllda rösten någonsin (transilvanian hunger)
ian gillan (deep purple), child in time, som så många för nämt
dave mustaine (megadeth) unik, mycket variation (utan att börja sjunga som en bög för det)
han snubben som sjöng i iced earth innan, han med den tunga paul stanley-liknande rösten. gillar inte alls powermetal men hans röst är fan enorm
quorthon (bathory) black metals-skrikens urfader.

och sist men inte minst:

Attila Csihar (Mayhem, Tormentor, massa annat tjaffs)
någon kommer antagligen mörda mig för den sista, och även fast han ibland kan låta lite som ett tyskt mongo, så är han än idag den ende black metal vocalisten som lyckas låta riktigt kall, rå och ond istället för desperat och ångestfylld. man kan likna de övriga black metal vocalisterna vid de torterade själarna som skriker ut sina plågor från helvetet och Attila som den onde härskaren med sin kalla isande stämma direkt från de djupaste salarna i helvetet.
kung.

(blev en jävla lista det)
Citera
2006-09-05, 23:43
Medlem
Frontsoldats avatar
David Coverdale
Bruce Dickinson
Rob Halford
Geddy Lee
Robert Plant
Daniel Heiman
Urban Breed
Jörn Lande

Sen finns det mer men kan fan inte dra alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in