2005-07-21, 21:10
Medlem
Blackeneds avatar
corey taylor - stone sour
kurt cobain - nirvana
Citera
2005-07-21, 21:32
Medlem
Anemis avatar
Mike Patton är fantastisk, men konservativ som jag är tycker jag att hans röst lät bäst när den tyglades lite under Faith No More-tiden. Men han visar nog ett betydligt större register i sina andra konstellationer, Mr. Bungles "California", till exempel, där han klarar av tio-femton olika musikgenrer med glans. På samma skiva.

Grunge-sångarna är bra, Weiland, Vedder, till och med Cobain kunde förmedla känslor på ett bra sätt med sin röst, men Chris Cornell får mig ibland att vilja vara flicka så att jag kunde idolisera honom riktigt mycket, med affischer och tårfyllda kvällar i stearinljusets sken.
Chris Cornell sjunger som bäst, tycker jag, när han levererar de få fraser han gör i slutet på AIC:s låt "Right Turn". Då reser jag ragg både med hår och lemmar.

När jag började skriva hade jag en lista på fem-sex, men nu glömde jag resten...
Min musiksmak när det gäller rock går för övrigt i betydligt hårdare tongångar, men jag tycks vara svag för människor som ger utlopp för ett bredare register än growl och growl allena när det gäller sångare.

EDIT: Danzig, för fan! Until You Call On The Dark, om ni inte tror.
Citera
2005-07-21, 22:38
Medlem
Timo Kotipelto är ju helt outstandning. Som goda tvåor kan nämnas Geddy Lee, Michael Kiske, Kai Hansen och John Arch. Att ingen har nämnt Arch eller Hansen tidigare förvånar mig.
Citera
2005-07-21, 22:49
Medlem
Parkers avatar
Tompa Lindberg, Sebastian Bach och Kai Hansen.
Citera
2005-07-21, 22:52
Medlem
Lost dreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftwerk
Timo Kotipelto är ju helt outstandning. Som goda tvåor kan nämnas Geddy Lee, Michael Kiske, Kai Hansen och John Arch. Att ingen har nämnt Arch eller Hansen tidigare förvånar mig.

hade tänkt nämna Kiske, han nämns alltför sällan tycker jag.
Vilket register han besitter.
Citera
2005-07-21, 22:56
Medlem
damienthorns avatar
Phil Anselmo
Bruce Dickinson
David Lee Roth
Citera
2005-07-21, 23:06
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer
hade tänkt nämna Kiske, han nämns alltför sällan tycker jag.
Vilket register han besitter.

Kiske är grym!
Citera
2005-07-21, 23:10
Medlem
TutteSkinns avatar
Sebastian Bach
ozzy
Paul Stanley
Citera
2005-07-22, 02:23
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Mickhael Kiscke (även om jag inte gillar power metal)

Men hur fan stavar du, människa? Överlag gäller det er alla, har ni bangat bort alla rättstavningsceller eller?

Mina favoriter:

Daniel Heiman - Förmodligen Sveriges just nu bäste metalvokalist. Fy fan vilken pipa den killen har! Det är helt otroligt. Jag såg Lost Horizon live en gång och han satte tamejfan varenda ton. Helt klockrent!

Michael Kiske - INGEN slår Kiske på fingrarna. Varmare och mer känsloladdad röst får man leta efter.

Tobias Sammet - Jävligt skön, varm och personlig röst, även om hans vibrato suger pung. Kul att killen har humor också.

Fan, det blev ju mest power metalsångare. Får väl slänga in Alexi Laiho och Speed Strid (tidiga Soilworkplattorna). De var dessa två herrars band som fick in mig på hela den här melodidödsbiten. Hedersomnämnande också till Jari Mäenpää (Wintersun, ex-Ensiferum). Vettefan vad det heter på svenska, men på engelska är det i alla fall grim. Han låter helt enkelt jävligt blackmetalfinsktokarg.
Citera
2005-07-22, 02:50
Bannlyst
Fernando Ribeiro (Moonspell)
Citera
2005-07-22, 03:14
Medlem
lennythekings avatar
1. Ronnie James Dio!!! (Dio, Sabbath, Rainbow, Elf)
Kanske inte den "vackraste" rösten, men ujujuj vilket tryck!!

2. Bob Catley (Magnum)
Enda sångaren som sjunger bättre live än på skiva!! ..och då sjunger han ändå jävligt bra på skiva!!
..fast, det var kanske ett tag sedan nu..

3. David Coverdale!! (Whitesnake)
Även här finns resurser i massor, även om musiken långa stunder suger..

lennytheking
Citera
2005-07-22, 03:46
Medlem
Jag fogade samman de här två trådarna... Då de handlar om precis samma sak. Och dessutom postats av samme person...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in