• 34 986 online
  • 1 202 658 medlemmar
  • 62 232 058 inlägg
2011-01-19, 11:27
Avstängd
Gaboriks avatar
"Shameless" är en amerikansk remake på en tidigare brittisk version.

Serien handlar om familjen Gallagher, som är disfunctional med ett stort D! Mamma är borta, Pappa är helt alkoholiserad, vilket tvingat hans sex barn att ta hand om sig själva och varandra. Allra värst är det för äldsta dottern Fiona, som tar det största ansvaret för alla sina småsyskon och ständigt får försöka gottgöra för den frånvarande pappan. Medan barnen har flera extrajobb, för att få hushållet att gå runt, spenderar fadern de enda pengar han får i den lokala baren.

http://www.sho.com/site/shameless/home.do
Citera
2011-01-19, 11:38
Medlem
obin_gams avatar
brittiska är SÅ mycket bättre. jag vet att man inte behöver gämföra de två egentligen, men när dom kopierar avsnittet RAKT AV så har man inget val liksom.

Första amerikanska avsnittet kopierar originalet scen för scen också (på riktigt alltså, ingen dialog är ändrad alls heller).

Andra avnsittet hade några få ändringar men det var ändringar som gjordes sämre. Brittiska andra avsnittet hade mycket mer känsla i sig och barnskådespelarna skådespelar fakstistk i brittiska medans i amerikanska låtsas dom bara vara ledsna.

Jag kommer följa den men kommer vara väldigt kritisk. Just eftersom originalet är så brilliant!
Citera
2011-01-19, 11:58
Medlem
Wazupfbs avatar
Riktigt grym serie! första 2 avsnitten har varit helt guld!
Nu har jag inte sett originalet men har tänkt att kolla på det i veckan.
Citera
2011-01-20, 00:55
Avstängd
Gaboriks avatar
Har sett dom två avsnitt som finns ute... GRYM!
Citera
2011-01-20, 01:37
Avstängd
Dempishs avatar
Tack vare Shameless US fick jag nys om den brittiska original Shamless. Är inne på 4 säsongen nu =)
Hur grym som helst är den!
Har också sett att att Usa har gjort en remake på Skins.. Är det samma där.. helt kopierat?
Dåligt med manusskrivare nu eller?
Sry för OT!
Citera
2011-01-20, 01:47
Medlem
zBr9s avatar
Den verkar skön, men gillar inte att se serier som har väldigt få avsnitt. Kan det vara värt att bara se den brittiska versionen istället, eller verkar den amerikanska bättre?
Citera
2011-01-20, 01:50
Avstängd
Gaboriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Den verkar skön, men gillar inte att se serier som har väldigt få avsnitt. Kan det vara värt att bara se den brittiska versionen istället, eller verkar den amerikanska bättre?
Har tyvärr inte sett den engelska! Visst är det tufft att vänta en vecka varje gång Brukar inte heller ge mig på "nya" serier men denna får bli ett undantag.
Citera
2011-01-20, 07:28
Medlem
obin_gams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Se den brittiska. Mycket bättre. I alla aspekter. Sen är den inne på 8e säsongen nu också så det blir ingen brist på avnsitt
Citera
2011-01-21, 16:15
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obin_gam
Se den brittiska. Mycket bättre. I alla aspekter. Sen är den inne på 8e säsongen nu också så det blir ingen brist på avnsitt

Shit, 8 säsonger alltså, då blir det definitivt den jag kommer att kolla på
Citera
2011-01-21, 18:59
Medlem
Badassmfokas avatar
Har sett första avsnittet och nu tankat andra tillsammans med första säsongen av UK versionen. Får se vad man ser. Gillade första amerikanska avsnittet och en brittisk version låter lika grå som...ja just britter.
Citera
2011-01-24, 14:27
Medlem
Sett första avsnittet nu, aldrig sett den engelska versionen och har direkt ingen lust heller. Dysfunktionell familj men endå inte, helt fantastisk good feel serie så jag kommer kolla in de andra två avsnitten direkt nu.
Citera
2011-01-25, 22:00
Medlem
Lätt årets bästa nya serie. Har inte heller sett den engelska förlagan men den amerikanska är iaf riktigt bra oavsett.
Den jag gillar minst är Frank och föredrar när han mest är en bifigur lite i bakgrunden.
Citera