• 1
  • 2
2011-01-19, 16:06
Medlem
Vårat lån höjde dom ju direkt det startat igång så det känns lite som att när jag sa att ni får ge mig en lägre ränta bla bla så sa dom , ok vi ger dig detta och det är bra, sedan nästa månad så höjer dom, jävla sätt tycker jag. Då går man in i lånet med tron att man har förhandlat fram något bra också höjer dom så fort man lämnat banklokalen.

Vilken bank skall man byta till?

Borde ju funka att gå med mina lån från Swedbank till en annan bank och se om dom kan ge mig bättre avtal.

Magban- Varför tror du att räntan kommer sticka iväg uppåt den närmsta tiden? Jag har allt på rörligt så man kanske skall se över det då?
Citera
2011-01-19, 16:58
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven78
Vårat lån höjde dom ju direkt det startat igång så det känns lite som att när jag sa att ni får ge mig en lägre ränta bla bla så sa dom , ok vi ger dig detta och det är bra, sedan nästa månad så höjer dom, jävla sätt tycker jag. Då går man in i lånet med tron att man har förhandlat fram något bra också höjer dom så fort man lämnat banklokalen.

Vilken bank skall man byta till?

Borde ju funka att gå med mina lån från Swedbank till en annan bank och se om dom kan ge mig bättre avtal.

Magban- Varför tror du att räntan kommer sticka iväg uppåt den närmsta tiden? Jag har allt på rörligt så man kanske skall se över det då?
När jag tecknade bolån för lite drygt ett år sedan låg räntan på 1,55% och just nu ligger den på 3,27%. Vi tecknade då ett rörligt lån. Så allt är nog som det ska vara. Räntorna höjs i.o.m. att vi får en stabilare marknad så att riksbanken kan höja reporäntan igen.

Bli inte förvånad om du har en ränta på 5% nästa år

Antingen byter du bank till en med samma ränta (+/- 0,3%) eller så binder du räntan under en viss period (då blir dock räntan högre än 3,2%).
Citera
2011-01-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greven78

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga... Men du kan absolut lita på vad jag säger om inte annat kan du kika lite smått på Riksbankens prognoser vad det gäller reporäntan och bilda dig en egen uppfattning.

Dock ska jag säga att jag inte ser det som uteslutet att det vänder med tanke på situtionen i övriga europa. Även om jag är övertygad om att en eventuell vändning i räntepolitiken skulle vara högst temporär och inte inträffa förräns om ett år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in