2011-01-19, 10:24
Medlem
Bure har gått bra på börsen ett tag och nyligen genomfört en givande försäljning, jag har inte lyckats hitta någon information om planer på nya förvärv, kan det vara läge att gå in och hoppas på att bolagsstämman i februari genererar stor utdelning till aktieägarna? tacksam för kommentarer!
Citera
2011-01-19, 10:29
Medlem
DanteAlighieris avatar
Aktien är för närvarande nere i en dipp, men om du tror detta är botten på dippen så är det väl dags att investera.

För övrigt är Bure Equity en sjukt stor verksamhet med långsiktiga mål, så kan vara värt att hålla koll på den.
Citera
2011-01-19, 10:37
Medlem
Jag har följt dem ett tag och de verkar riktigt duktiga på det de gör, och som sagt en bra aktie på lång sikt, det var därför det känns extra intressant om man även kan gå in och få en utdelning direkt för att sedan låta värdet på aktien stiga i takt med bolaget.
Citera
2011-01-19, 19:36
Medlem
canyoufeelits avatar
Är det någon som tänker köpa de närmaste dagarna?! isf Hur mycke? *Nyfiken
Citera
2012-06-28, 14:23
Medlem
rollerbladess avatar
Bump
Citera
2013-11-05, 13:01
Medlem
Bure Equity - BURE

Aktien är noterad på mid cap. Innehavet är http://www.bure.se/extra/pod/?action=pod_show&id=18&module_instance=1
Enligt SHB så har aktien stor potential långsiktigt, och dom rekommenderar köp. Jag är nybörjare och gillar investmentsbolag, så börjar bli lite sugen på att köpa den.
Någon som har mer information om aktien, och hur tror ni om utvecklingen i framtiden?
Citera
2014-02-15, 16:16
Medlem
DJInvalidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryggpappa123
Aktien är noterad på mid cap. Innehavet är http://www.bure.se/extra/pod/?action=pod_show&id=18&module_instance=1
Enligt SHB så har aktien stor potential långsiktigt, och dom rekommenderar köp. Jag är nybörjare och gillar investmentsbolag, så börjar bli lite sugen på att köpa den.
Någon som har mer information om aktien, och hur tror ni om utvecklingen i framtiden?

Vad tror folk om rapporten? Är aktien undervärderad för tillfället? Enligt folket på placera är den det, men det är ju alla bolag enligt dem

Micronic Mydata har ju gått som tåget på sistone och Vitrolife har ju levererat ganska bra med. Dessutom verkar det på senaste rapporten som de har fixat till en del av problemen som fanns i Bures onoterade innehav plus att deras sidoprojekt verkar ju ge en bra avkastning utöver aktieinnehaven.
Citera
2014-02-15, 16:56
Medlem
johanizanoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJInvalido
Vad tror folk om rapporten? Är aktien undervärderad för tillfället? Enligt folket på placera är den det, men det är ju alla bolag enligt dem

Micronic Mydata har ju gått som tåget på sistone och Vitrolife har ju levererat ganska bra med. Dessutom verkar det på senaste rapporten som de har fixat till en del av problemen som fanns i Bures onoterade innehav plus att deras sidoprojekt verkar ju ge en bra avkastning utöver aktieinnehaven.

bure finns i min portfölj. köpte när den låg på 21kr mest för substansrabbaten och att dom har sjuk kassa. Så dom har mycket och leka med nu...
Citera
2014-02-15, 17:44
Medlem
DJInvalidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanizanoob
bure finns i min portfölj. köpte när den låg på 21kr mest för substansrabbaten och att dom har sjuk kassa. Så dom har mycket och leka med nu...

Det har de verkligen, känns som om det är bud på utdelning snart!

Vad är egentligen orsaken till substansrabatten som var? Oro för börskrasch iom att Bure är ett holdingbolag?
Citera
2014-02-15, 18:03
Medlem
johanizanoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJInvalido
Det har de verkligen, känns som om det är bud på utdelning snart!

Vad är egentligen orsaken till substansrabatten som var? Oro för börskrasch iom att Bure är ett holdingbolag?

Jag tror det har med att de bolag bure har är det inte många som vet vad dom sysslar med eller vad jag ska säga. rent värderingsmässigt etc. Sen att dom har väldigt mycket pengar så stora invensterar anser väl att det är "tråkigt". Samt att deras direktavkastning inte är någon höjdare. För de som jagar utdelningar. Hoppas inte dom har extrem höjd utdelning. Bättre dom köper något roligt
Citera
2015-11-20, 22:56
Medlem
johanizanoobs avatar
Denna kommer piska index dom kommande 25 åren
Citera
2015-11-21, 00:13
Moderator
HelgeBuks avatar
Såg att de gjorde sig av med en hel del Mycronic idag, vilket jag ser som en positiv sak även om Mycronic går som...tänkte säga tåget men de går ju inte så bra för det mesta...

Inte bra att ha för många ägg i samma korg, och nu har de minskat risken, mycket bra. Hoppas bara att pengarna sätts in i något annat bra bolag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in