2011-01-19, 09:24
Medlem
-th-s avatar
Jag och min vän debatterade nu på rasten huruvida man kan använda smör på mackan i kombination med till exempel jordnötssmör eller majonäs.

Jag hävdar att smör ungefär lika vitalt som brödet när man gör en smörgås.
Jag anser att man bör ha smör som grund även om man sedan har majonäs, jordnötssmör, nutella, mjukost eller tonfiskröra. Jag tycker även att det blir mycket godare med smör under, synnerligen när det gäller jordnötssmör eller nutella.

Min vän tycker att detta är helt galet. Har man majonäs så fyller majonäsen nämligen samma funktion som smöret fyller, tycker han.

Nu vill vi veta vad flashback tycker, har ni smör i kombination med något av ovanstående? Vad är anledningen till att ni har eller inte har det?
Citera
2011-01-19, 09:31
Medlem
EvilTouchs avatar
Jag kan inte förstå hur man kan ha jordnötssmör på mackan överhuvudtaget.. Men jo, jag har alltid smör på mackan oavsett vad jag har för pålägg. Enda undantaget är nog kanske romröra.
Citera
2011-01-19, 09:33
Medlem
Smör eller margarin?

Om jag har ost, majonnäs eller liknande har jag det ibland, ibland inte. Ser inte att det är nödvändigt, men det är nog en smaksak.
Citera
2011-01-19, 09:34
Medlem
EvilTouchs avatar
Är det verkligen gott med majonnäs på mackan?
Tekaka med ägg, räkor, majonnäs är gott, men enbart majonnäs?
Citera
2011-01-19, 09:38
Medlem
-th-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilTouch
Är det verkligen gott med majonnäs på mackan?
Tekaka med ägg, räkor, majonnäs är gott, men enbart majonnäs?

Självklart har man något på majonäsen sedan, till exempel skinka.
Citera
2011-01-19, 10:26
Medlem
rayraviolis avatar
Smör är gott i alla sammanhang (förutom med mjukost, som borde förbjudas). Prova förresten följande: Två skivor nybakt bröd, smör på båda, bred på jordnötssmör på den ena, Nutella eller liknande på den andra, lägg ihop. Inte så elegant, men skamligt gott!
Citera
2011-01-19, 13:14
Medlem
wääuus avatar
Jag hävdar också att majjo/jordnötssmör/nutella fyller samma funktion som smöret.

Men det finns undantag, vissa olika röror är det okej med smör under. Även under marmelad/sylt är det okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in