2011-01-19, 03:34
Medlem
Forevos avatar
Vad sägs om det, en outning som döljs i en text?

Annars när den eeminenta röven svarar, kommer alla rätta lögner spridas som om natten.

Det är ju inte en outning med namnet

Är det bye bye?

Inte A*ders karl**on, det är ju ute nu.
Citera
2011-01-19, 03:36
Medlem
femforfems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forevo
Vad sägs om det, en outning som döljs i en text?

Annars när den eeminenta röven svarar, kommer alla rätta lögner spridas som om natten.

Det är ju inte en outning med namnet

Är det bye bye?

Inte lA*ders karl**on, det är ju ute nu.
Man får väl "outa" folk så länge man inte skriver deras fb-namn? eller?
Citera
2011-01-19, 03:37
Medlem
Vattenspanns avatar
Är det verkligen så svårt att läsa reglerna?

Citat:
Den som på forumet (via inlägg, PM eller IRC) postar, eller hotar att posta, personuppgifter, IP-nummer eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet riskerar avstängning, med undantag för användare som själva publicerat dessa uppgifter i forumet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av femforfem

Antagligen kontot personen skriver ifrån?
Citera
Medlem
Forevos avatar
Citat:

Men om du råkar ha sån sjuk jävla tur att du outar en medlem och namnet i samma text med hjälp av ovan

Av alla texter på FB så finns det säkert en hel del namn (kanske inte på medlemmar dock)

En frågeställning, hur många av er kommer att gå igenom alla mina 500+ inlägg nu?
Hojta gärna till när ni dubbelkollat så jag inte råkat göra det ofrivilligt!
Citera
2011-01-19, 03:46
Medlem
femforfems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GandalfDenVite
Antagligen kontot personen skriver ifrån?
brukar folk outa sig själva?
Citera
2011-01-19, 03:48
Medlem
Forevos avatar
Citat:

Finns nog de som gjort det, mest för att se om någon tillslut lyckas klura ut det, och den som klurat ut det kan anse sig själv vara ett autistiskt wunderbarn.
Citera
2011-01-19, 03:52
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Men om du råkar ha sån sjuk jävla tur att du outar en medlem och namnet i samma text med hjälp av ovan

Av alla texter på FB så finns det säkert en hel del namn (kanske inte på medlemmar dock)

En frågeställning, hur många av er kommer att gå igenom alla mina 500+ inlägg nu?
Hojta gärna till när ni dubbelkollat så jag inte råkat göra det ofrivilligt!
Så du menar att det du skriver i vissa fall outar någon (inte ens medlemmar i vissa fall), om man läser de första bokstäverna i vissa meningar. Då undrar jag vad och vem du outar? Och varför du startar en tråd om det, eftersom du vet att 1.06 är olagligt?
Citera
2011-01-19, 04:08
Medlem
Forevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Så du menar att det du skriver i vissa fall outar någon (inte ens medlemmar i vissa fall), om man läser de första bokstäverna i vissa meningar. Då undrar jag vad och vem du outar? Och varför du startar en tråd om det, eftersom du vet att 1.06 är olagligt?

Men om det sker ofrivilligt då?

Med tanke på alla de ord som finns i ordboken så är sannolikheten ändå inte försvinnande liten att man oförsiktigt outar någon ofrivilligt.

Blir det Ban ändå?

Säg att jag hittar ett inlägg där någon skrivit som ovan, och det visar sig att det outar någon på FB, blir han bannad även om han inte visste att han outade?
Citera
2011-01-19, 04:12
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Men om det sker ofrivilligt då?

Med tanke på alla de ord som finns i ordboken så är sannolikheten ändå inte försvinnande liten att man oförsiktigt outar någon ofrivilligt.

Blir det Ban ändå?

Säg att jag hittar ett inlägg där någon skrivit som ovan, och det visar sig att det outar någon på FB, blir han bannad även om han inte visste att han outade?
Även om du skulle råka få ihop det till ett namn, sannolikheten är väl ca 0,001%, så säger det ju inget om vem du outar eller varför. Risken är snarare att du får en varning, eller två, pga alla meningslösa trams-inlägg du skriver...
Citera
2011-01-19, 04:15
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:

Det sker ja, en del har också varit misstag. Den senaste jag såg råkade länka sin egna facebook-profil istället för den han egentligen tänkte visa.
Citera
2011-01-19, 04:51
Medlem
fags avatar
Vad sägs om att, som nämnt, läsa reglerna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in