• 4
  • 5
2011-01-28, 15:10
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Jag har läst några platsannonser...var trött på jobbet före jag läst klart...*suck* jag vill som ni vara i en psykos och tycka det är ngn mening och orka, se det som bättre än fattigliv i soffan...men nej...
Kan ju ha med att jag numer inte har mkt att komma med på arbetsmarknaden.

det är synd om dig

gör nått, plugga? bli kemist och tillverka ditt egna knark, bli rik och flytta till ett exotiskt land. men du har nog inte vad som krävs. balls. takes balls. big hairy balls.
Citera
2011-01-28, 16:50
Medlem
Carl-Magnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorbjearn
Visst kan man göra det. Men hur ska man kunna betala tågresan, mat för att överleva etc?

Kanske har du sparat pengar, kanske försöker lifta, kanske tar du fram till fots/med eget färdmedel. Det är upp till den som genomför sådant.
Är du ute i naturen kan du fixa mat själv genom att fånga fisk, skjuta fåglar och andra djur såsom folk gjorde ett bra tag innan industrialisering tog tag om världen. Om du bara lever som en bohem och går runt på gator och torg kan du ta småjobb här och där, även om det blir på diverse sunkhak.

Det finns många goda exempel på folk som tagit pauser från ett standardliv och faktiskt överlevt, med råge. Just nu går det en serie på SVT2 som heter Nordkalotten 365 (tror jag) där en norrbagge i ett år är ute och njuter av naturen, fångar egen mat, tältar osv. Thoreau bodde ensam i skogen ett par år. Det handlar bara om att leva såsom vi gjort i de oändliga år innan vi blev civiliserade i-länder.
Citera
2011-01-28, 17:33
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Magnus
Vi lever bara en gång, och därför bör man (enligt mig) utnyttja den tid vi har här på jorden till maximal njutning och själslig såväl som kroppslig tillfredsställelse. Därför förstår jag inte varför folk spenderar 8 tim per dag på att sitta och slava för andra för att sedan komma hem och upprepa samma rutin som varje dag större delen av sitt liv. Succén i karriären eller pengar kommer inte betyda något på dödsbädden. Lev livet istället. Patetiskt. Livet är så mycket mer än allt som de flesta gör.
Så hur hade du tänkt leva livet om du inte lever? Hur hade du tänkt överleva utan mat? Hur hade du tänkt få tag i mat utan att jobba för det? Om vi bortser från socialbidrag och dylikt, så hade du inte kunnat leva om du inte jobbat.
Citera
2011-01-28, 18:36
Medlem
Carl-Magnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Så hur hade du tänkt leva livet om du inte lever? Hur hade du tänkt överleva utan mat? Hur hade du tänkt få tag i mat utan att jobba för det? Om vi bortser från socialbidrag och dylikt, så hade du inte kunnat leva om du inte jobbat.

Tänk utanför boxen och läs mitt föregående inlägg.
Sedan har jag inte heller sagt att jag kommer bo i skogen för resten av mitt liv, utan som jag tidigare sagt kommer jag nog fastna i fällan utan att jag märker det förr eller senare. Jag påpekar endast det patetiska i det, och att folk inte bör slösa bort sitt unga liv (då du har möjlighet till äventyr i större utsträckning) på att försöka komma någonvart på karriärstegen, skaffa barn eller vad det nu är man hoppas på.
Citera
2011-01-28, 19:03
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Magnus
Tänk utanför boxen och läs mitt föregående inlägg.
Sedan har jag inte heller sagt att jag kommer bo i skogen för resten av mitt liv, utan som jag tidigare sagt kommer jag nog fastna i fällan utan att jag märker det förr eller senare. Jag påpekar endast det patetiska i det, och att folk inte bör slösa bort sitt unga liv (då du har möjlighet till äventyr i större utsträckning) på att försöka komma någonvart på karriärstegen, skaffa barn eller vad det nu är man hoppas på.
Du har så rätt... Jag försöker också leva mer som de andra djuren =)
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2011-01-28 kl. 19:09.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in