Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-19, 00:37
Medlem
Forevos avatar
Hur noga kollas en moderator innan denne träder in i den ärade gruppen?

Bör ju inte vara speciellt svårt för Polisen i Sverige att nästla in en Moderator.
Tänkte på detta tillsammans med "kan moderatorer se IP" tråden.

Är väl bara att en polis får i uppgift att vara aktiv, via en annan dator som inte spåras tillbaka till polisen, och som sköter sig under flera år och tillslut kan bli moderator?
Eller hur sker urvalet?
Citera
2011-01-19, 00:38
Medlem
Låter aningen långsökt enligt mig..
Citera
2011-01-19, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av formidabel

Verkligen inte långsökt i dagens samhälle. . . . . .

Håller med TS.
Citera
2011-01-19, 00:46
Medlem
Forevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av formidabel

Med tanke på dagens samhälle och polisens "dolda" uppgifter så nej, inte speciellt långsökt.

Som Moderator och Polis kan man ju även hålla folk på plats, fjantiga varningar, ban, Ja.. de kan ju påverka Flashback mycket överhuvudtaget. Man styr o ställer här o där lite smått o gott samtidigt som man kartlägger folk.

Hur många av er skulle våga skriva det ni skriver om AB imorgon gick ut med att Polisen haft en doldis på Flashback i över 1år?
Hur skulle ni reagera då?
Döden för FB?

Tycker det har på senaste gått sjukt fort för polisen att hitta brottslingar via FB.
Tänk er alla dom som försvunnit dv.s te.x sitter inne som inte ens kan skriva här?
Märks ju inte när några personer varje dag helt plötsligt slutar skriva
Senast redigerad av Forevo 2011-01-19 kl. 00:48.
Citera
2011-01-19, 00:46
Medlem
Zelogaths avatar
Det finns spioner överallt- men ni har inte hört det från mig!!
Jag är ingen tjallare...
JAG VET INTE OM NÅGRA FRA-AGENTER

Hihi
Dagens samhälle i all ära, men inte fan skulle de slösa fem år med polisresurser för att få fram ip-nummer snabbare, de kan redan få fram det tillräckligt snabbt det har vi väl redan sett i de fallen som tagits upp då polis/medlemmar lyckats spåra ip innan?
Citera
2011-01-19, 01:00
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Det finns redan trådar om detta, bara du hade bemödat dig att söka.

Ex: https://www.flashback.org/t1040223
Citera
2011-01-19, 01:34
Medlem
pang olufsens avatar
Rent hypotetiskt; hur tror polisens prioriteringslista ser ut?

Exempelvis
[/list]
Citera
2011-01-19, 05:16
Medlem
fags avatar
Måste man inte begå ett ordentligt brott för att polisen ska spåra en genom IP-adressen? Och det är väl inte direkt några brott som pågår på FB, eller? Möjligen en gnutta HMF, men vad fan, det är ju ingenting.
Citera
2011-01-19, 05:37
Medlem
Drapåtrissors avatar
Som jag skrev i en annan tråd så tänker polisen utöka sin spaning på t.ex FB framöver. Så scenariot är ju inte otänkbart iaf. Själv skulle jag även om jag har rent mjöl i påsen vara väldigt försiktigt med att skryta om olika brott här t.ex i knarkdelarna.
Citera
2011-01-19, 06:39
Medlem
Frågan är dock vad polisen skulle vinna på att få fram en ip adress lite snabbare då det krävs ganska hårda anklagelser innan en ISP delar ut uppgifter om en IP, Och de som verkligen begår brott knarkligor etc etc vet nog att en VPN nässla löser alla sådana problem

Dock kan en "stackars" knarkare kanske tas lättare för att han påstår sig ha 2 hg majja hemma fast egentligen bara har 2 g och därmed kan klassas som högre prio och fängslas >.<

Så även om polisen skulle ha en fjollig spion som moderator här på FB skulle de inte vinna något på det i princip, antar att en moderator blir ganska kollad innan han får de rättigheterna
Citera
2011-01-19, 06:54
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forevo
Med tanke på dagens samhälle och polisens "dolda" uppgifter så nej, inte speciellt långsökt.

Som Moderator och Polis kan man ju även hålla folk på plats, fjantiga varningar, ban, Ja.. de kan ju påverka Flashback mycket överhuvudtaget. Man styr o ställer här o där lite smått o gott samtidigt som man kartlägger folk.

Hur många av er skulle våga skriva det ni skriver om AB imorgon gick ut med att Polisen haft en doldis på Flashback i över 1år?
Hur skulle ni reagera då?
Döden för FB?

Tycker det har på senaste gått sjukt fort för polisen att hitta brottslingar via FB.
Tänk er alla dom som försvunnit dv.s te.x sitter inne som inte ens kan skriva här?
Märks ju inte när några personer varje dag helt plötsligt slutar skriva
En ensam moderator kan inte varna eller banna.
Citera
2011-01-19, 08:24
Medlem
SverigeiTidens avatar
Varför ska dom spendera flera år på att infiltrera flashback med ett moderatorkonto när dom kan använda FRA för att kartlägga användare, både på flashback och övriga sidor?

Dom har systemet och du kan ge dig fan på att dom använder det, det är bara en tidsfråga innan dom börjar snara åt obekväma människor.
Senast redigerad av SverigeiTiden 2011-01-19 kl. 08:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in