• 1
  • 2
2011-01-18, 21:39
Medlem
joims avatar
Det finns ett antal trdar som berr detta mne i centralstimulanta, nr det i sjlva verket hr hemma hr p kemiforumet. S jag startar en hr.

Hur tillverkar jag MDMA, hur fr jag tag i prekursorer, vad behver jag fr utrustning, osv?
Citera
2011-01-18, 21:58
Medlem
joims avatar
Frmst undrar jag om prekursorerna, hur fr man tag i det?
Citera
2011-01-18, 22:03
Medlem
claymanns avatar
http://www.erowid.org/archive/rhodiu...star.mdma.html

Dr har du allt om hur mdma tillverkas..
Citera
2011-01-18, 22:14
Medlem
joims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claymann
http://www.erowid.org/archive/rhodiu...star.mdma.html

Dr har du allt om hur mdma tillverkas..
Var fr jag tag i:
Safrole (160g)(sassafras oil, yellow camphor oil) (Natural/Essential Oil distributor)
Dimethylformamide (DMF) (350mL) (Diethylformamide or Formamide will work)
p-Benzoquinone (Quinone, Benzoquinone) (120g) (Photo Shop, or Chem supply)
Palladium Chloride (PdCl2) (2g) (Photo Shop, or chem supply)
Methylene Chloride (DiChloroMethane, DCM) (this can be distilled from automotive solvents (just go into Nationwise, PepBoys, Sears, AutoZone And read the labels) Or a Liter can be bought from a Chem supplier.)(Zip-Strip furniture polish remover)
Hg salt (1 gram of: HgCl2, Hg(NO3)2, Hg(OAc)2, HgCl, It can be anything, and 1g should last you a long time.)
Isopropyl Alcohol (IPA, Pharmacies 91% Isopropyl Alcohol will be available)(get +3L)(don't get the 70% stuff) (or you can get pure stuff from a chem supplier)
Epsom Salts (Magnesium Sulphate) (MgSO4) (grocery store/pharmacy) (Spread out on a cookie sheet, and bake in the oven at 200C for 3hr to dry them - pretty useless if you don't dry it)
Thick Al foil (heavy duty, or pie pans from the Grocery store)
Muriatic Acid (31.45% HCl)(Pool pH down, Driveway cleaner, ~3$/gallon)
Sodium Hydroxide (NaOH) (Drain Cleaner Crystals) (Read these labels, Get the stuff that is JUST NaOH.) (Red Devil Lye, Lye - Hardware Store)
Ammonium Chloride (NH4Cl) (Photo Store or Chem Supplier)
Paraformaldehyde (Hardware store) (called Mildewcyde or DiGas - made by the same people who brought you Damp-Rid - hint-hint)
Peanut oil (this is a high boiling oil that we will use as an oil bath on the hotplate/stirring plate combo)
Acetone (for cleaning your glass and crystal work-up) (Paint Section of Hardware Stores)
Xylene (for crystallization) (paint section - thinner - get it specifically)
Citera
2011-01-18, 22:42
Medlem
joims avatar
Saker jag behver, som jag inte vet var jag ska f tag i det:

Safrole
Dimethylformamide
p-Benzoquinone
Palladium Chloride (PdCl2)
Methylene Chloride
Hg salt (1 gram of: HgCl2, Hg(NO3)2, Hg(OAc)2, HgCl)
Ammonium Chloride (NH4Cl)
Epsom Salts (MgSO4)
Paraformaldehyde
Peanut oil
Xylene

Mnga saker str det att man kan f tag p i "hardware-stores", men liknande finns ju inte i Sverige vad jag vet, dr man kan kpa kemikalier. Jag vet inte om det finns "photo shops" heller.
Citera
2011-01-18, 22:59
Medlem
claymanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joim
Saker jag behver, som jag inte vet var jag ska f tag i det:

Safrole
Dimethylformamide
p-Benzoquinone
Palladium Chloride (PdCl2)
Methylene Chloride
Hg salt (1 gram of: HgCl2, Hg(NO3)2, Hg(OAc)2, HgCl)
Ammonium Chloride (NH4Cl)
Epsom Salts (MgSO4)
Paraformaldehyde
Peanut oil
Xylene

Mnga saker str det att man kan f tag p i "hardware-stores", men liknande finns ju inte i Sverige vad jag vet, dr man kan kpa kemikalier. Jag vet inte om det finns "photo shops" heller.

Sk p google s hittar du skert nnstans du kan bestlla, lagligt eller inte
Citera
2011-01-19, 01:37
Medlem
Om du inte har ngon erfarenhet och utbildning inom organisk kemi r det inte s stor chans att du lyckas med synthesen. Du behver dessutom ett labb.
Citera
2011-03-24, 19:46
Medlem
Joosas avatar
joim>> hur gr det?? vldigt nyfiken..

r detta svrt?
Citera
2011-03-24, 20:13
Medlem
Jomazis avatar
Du kan nog glmma att syntetisera MDMA om du saknar svl tillgng till "nyckelprekursorn" sassafras som grundlggandekemikunskaper.

Steg I: Grundlggande kunskaper i kemi - infrskaffa Valfri kemi A och kemi B bok.
Steg II: Grundlggande kunskap om kemiska synteser, rekommenderar sciencemadness arkiv, finns massa gamla inscannade kemibcker som krver simplare reagenter och utrustning n moderna.
Steg III: Specifik information om knarkrelaterade synteser: Rhodiumarkivet, Erowid, etc.

Det r inte s ltt som folk tror att framstlla knark, mjligen undantaget reduktion av efedrin till meth. Lt bli, det rcker att du fr med ngot icke-nskvrt i prekursorerna, renar p fel stt s bildas ngot otckt och folk blir CP av ditt knark istllet fr bara drogade. Kemi r en hel vetenskap.

Det sgs att andelen hjrnskadade ibland ecstasymissbrukare r frhllandevis hg - inte pga mnet MDMA sjlv, som har testats kliniskt och verkar lovande som medicinering emot bland annat PTSD, utan pga orenheter vid framstllningen, om man nu ens fr MDMA som kpare, vilket man p egen hand inte kan verifiera till 100%.
Citera
2011-03-27, 16:29
Medlem
joims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
joim>> hur gr det?? vldigt nyfiken..

r detta svrt?
Eftersom jag har asperger och ADHD s brukar jag ha svrt att fullflja mina projekt. S jag har inte kommit ngonvart direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Du kan nog glmma att syntetisera MDMA om du saknar svl tillgng till "nyckelprekursorn" sassafras som grundlggandekemikunskaper.

Steg I: Grundlggande kunskaper i kemi - infrskaffa Valfri kemi A och kemi B bok.
Steg II: Grundlggande kunskap om kemiska synteser, rekommenderar sciencemadness arkiv, finns massa gamla inscannade kemibcker som krver simplare reagenter och utrustning n moderna.
Steg III: Specifik information om knarkrelaterade synteser: Rhodiumarkivet, Erowid, etc.

Det r inte s ltt som folk tror att framstlla knark, mjligen undantaget reduktion av efedrin till meth. Lt bli, det rcker att du fr med ngot icke-nskvrt i prekursorerna, renar p fel stt s bildas ngot otckt och folk blir CP av ditt knark istllet fr bara drogade. Kemi r en hel vetenskap.

Det sgs att andelen hjrnskadade ibland ecstasymissbrukare r frhllandevis hg - inte pga mnet MDMA sjlv, som har testats kliniskt och verkar lovande som medicinering emot bland annat PTSD, utan pga orenheter vid framstllningen, om man nu ens fr MDMA som kpare, vilket man p egen hand inte kan verifiera till 100%.
Tror du att det bara sassafras som r svrt att f tag p av all prekursorerna?

Det r synd att det r s svrt med MDMA, det r ju ngot av min favorit. D fr jag teoretiskt frska gra metamfetamin i min inbillning. Jag tror jag kan hitta p efedrin, du kan inte uppskatta hur mycket efedrin behvs fr lt oss sga 10 gram metamfetamin?
Tror du man kan anvnda etern i startgas, eller ska den egentligen vara teknisk?
Jag tycker det r svrt att hitta p i mitt huvud var man teoretiskt skulle kpa det.

Fast om man kper MDMA-kristaller, borde man inte vara ganska sker p att det r nstan 100% MDMA d, om man knner ett MDMArus av dem?
Senast redigerad av joim 2011-03-27 kl. 16:34.
Citera
2011-03-27, 18:23
Medlem
Jomazis avatar
"teknisk" betyder i princip "oren", ska man syntetisera ngot i hyfsat ren form ifrn tillgngliga kemikalier s mste man leta upp processer fr hur dessa ska renas, och det beror givetvis p exakt vilka mnen som r de huvudsakliga kontaminanterna. Inse fljande: ingen kommer att skedmata dig med all ndvndig information, lr dig kemi.

Citat:
Jag tycker det r svrt att hitta p i mitt huvud var man teoretiskt skulle kpa det.
Det r fel stlle att leta p.
Citat:
Fast om man kper MDMA-kristaller, borde man inte vara ganska sker p att det r nstan 100% MDMA d, om man knner ett MDMArus av dem?

Kp du MDMA-kristaller i din nrmaste drogbutik, innehllsdeklarationen sitter normalt under lappen ifrn socialstyrelsen om att de orsakar tramsigt beteende, brist p vitamin B-12 och inte ska verdoseras.
Citera
2011-03-27, 22:45
Medlem
joims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
"teknisk" betyder i princip "oren", ska man syntetisera ngot i hyfsat ren form ifrn tillgngliga kemikalier s mste man leta upp processer fr hur dessa ska renas, och det beror givetvis p exakt vilka mnen som r de huvudsakliga kontaminanterna. Inse fljande: ingen kommer att skedmata dig med all ndvndig information, lr dig kemi.

Det r fel stlle att leta p.

Kp du MDMA-kristaller i din nrmaste drogbutik, innehllsdeklarationen sitter normalt under lappen ifrn socialstyrelsen om att de orsakar tramsigt beteende, brist p vitamin B-12 och inte ska verdoseras.
Varfr mste du alltid krngla dig ifrn ett svar p ditt skmtsamma och provocerande stt?

Det r en vldigt ltt frga att svara p. Om man ska anvnda eter till att tillverka metamfetamin gr det bra att utvinna det frn startbrnsle?

Svaren kan vara t.ex.:
1. Ja, det gr bra.
2. Nej, det br vara ren eter och du fr inte tillrckligt ren eter av att utvinna den p det sttet. Dessutom blir det dyrt, du kan bestlla ifrn www.x.se istllet, de ha bra eter.

Om man fr MDMA i kristaller s r det vl bara prekursor fr just MDMA som kan vara orenigheterna?
Eftersom du inte s ltt kan blanda ut kristaller med ngot. Som du kan med pulver eller piller.

P grund av dliga gener alternativt ett alldeles fr frslappat liv s r jag van vid att f allting serverat. Drfr har jag svrt att p eget initiativ ska fram information.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in