2011-01-18, 21:14
Medlem
DiviCs avatar
Hur lyckas jag med detta? Prövat att använda både det ena och andra programmet. Men dom skapar en LiveCD av skivan och gör så jag inte kan installera operativet på hårddisken. Kollat runt här på forumet utan att få svar för alla distar kör sitt egna program men inte hittat något som passar för Gentoo :sad:

Så hur lyckas man göra det här? Mina linuxkunskaper är löjligt små och kan vara så att jag helt enkelt laddat ner livecdn av misstag för att jag inte förstod vilken jag skulle ha så det varit problemet hela tiden.

Första frågan i alla dom föregående trådar brukar vara "kan du boota ifrån USB?"
Ja, det kan jag.. sen då ?
Citera
2011-01-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiviC
Hur lyckas jag med detta? Prövat att använda både det ena och andra programmet. Men dom skapar en LiveCD av skivan och gör så jag inte kan installera operativet på hårddisken. Kollat runt här på forumet utan att få svar för alla distar kör sitt egna program men inte hittat något som passar för Gentoo :sad:

Så hur lyckas man göra det här? Mina linuxkunskaper är löjligt små och kan vara så att jag helt enkelt laddat ner livecdn av misstag för att jag inte förstod vilken jag skulle ha så det varit problemet hela tiden.

Första frågan i alla dom föregående trådar brukar vara "kan du boota ifrån USB?"
Ja, det kan jag.. sen då ?
vad har du testat? skrivit avbilden till usb med "dd"?

edit: kanske inte läste igenom ordentligt... men, vad har du laddat hem för fil och... varför gentoo om du nu har så "dåliga" linux-kunskaper?
Senast redigerad av serein 2011-01-18 kl. 21:57.
Citera
2011-01-28, 11:10
Medlem
Vet inte om du fått svar ännu men ladda ner senaste Gentoo-minimal och använd unetbootin så funkar de perfekt. (Sitter t.om och installerar själv Gentoo just nu)

Unetbootin
Gentoo DL
Gentoo guides
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in