• 1
  • 2
2011-01-18, 20:50
Bannlyst
Har ätit SSRI i 15 år. Främst Cipramil, Seroxat. Har ökat 20-25 kg i vikt just på grund av medicinen.

Har läst någonstans att det finns något SSRI preparat som gör man inte går upp i vikt mer än vanligt, kan inte hitta den informationen någonstans tyvärr! Någon som kan hjälpa mig eller tipsa mig?

Det jag söker är ett SSRI preparat som gör man inte ökar i vikt som alla andra gör. (Kan det vara lyrica?)

Tack på förhand!
Citera
2011-01-18, 20:51
Medlem
cammos avatar
Eller så äter du bara mindre mat.
Citera
2011-01-18, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Eller så äter du bara mindre mat.

Ligger lågt på maten, äter bara nyttig mat och inte mycket alls. Tränar och motionerar mycket. Viktökningen är kopplad till medicinen.
Citera
2011-01-18, 21:01
Medlem
Eller så slutar du ta medicinen?

Edit: har du tagit i 15 år är det fan dags att sluta.
Citera
2011-01-18, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mekaniker021
Eller så slutar du ta medicinen?

Edit: har du tagit i 15 år är det fan dags att sluta.

Inga planer på att lägga ner medicinen, kan inte funka utan den och har provat flera gånger, funkar bra och mår bra med medicinen. Snälla håll er till ämnet och frågan. Frågan är om det finns SSRI man inte går upp i vikt av.
Citera
2011-01-18, 21:56
Medlem
har knaprat ssri sen i juli typ.. gått upp typ 10-15kg sen dess utan att jag ändrat min matkonsumtion något... undrar åxå om det finns någon annan tablett man kan ta?
Citera
2011-01-18, 22:03
Medlem
mr.demons avatar
Av alla SSRUIskitmedeciner jag har ätit så har jag ökat i vikt som fan av dem alla . Tack gode gud så stoppar jag inte mig skiten längre. Ingen erektion ( vilket sätter sig psykiskt ) ingen utlösning. Har inte ätit nån som är bra enligt mig.

Har bara Benzo mot ångest nu, och det funkar okej.
Citera
2011-01-18, 22:07
Bannlyst
Kan säga att jag tagit en massa anti och det ända läkemedel jag har gått up av är Lyrica
det är nu 14 kg på 70 dagar som är rätt mycket föe min kropp då jag är 163 cm lång. Men och medicinen funkar bra, så det bara att börja träna??? Det är dax för att ta tag i min vikt, då jag är extrem klumpig och osmidig. Så det är dax att börja bränna lite kalorier.
Citera
2011-01-19, 00:26
Medlem
-Jamaica-s avatar
Jag gick inte upp ett gram trots flera års behandling med sertralin/zoloft, kanske kan vara något?
Citera
2011-01-19, 02:08
Medlem
Jeremiadlantents avatar
Jag tror att fluexetin snarast är kopplat till anorexiska biverkningar. Kanske något att varva med?
Citera
2011-01-19, 02:09
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jamaica-
Jag gick inte upp ett gram trots flera års behandling med sertralin/zoloft, kanske kan vara något?
Yepp, stämmer bra.
Citera
2011-01-19, 09:52
Bannlyst
Tack för dem sista tre svaren. Jag har själv varit lite inne på Sertralin och Fluoxetin så det är väll dem jag lutar mot.

Har sedan hört att sertralin ska vara bland dem bästa mot ångest och depression så det skadar ju inte heller.

Tack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in