Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-01-18, 20:11
Medlem
CCCP.s avatar
Tja. Som ni ser på bilden ( http://data.fuskbugg.se/dipdip/IMG_0398.jpg ). Har träet som sitter i mitten på klacken på mina boots börjat gå sönder. Antar att det är när man gått i snön osv, när jag väl använt dom då. Det ser lika dant ut på båda sidorna av träet på båda skorna.

Min fråga är då, ifall att någon av er vet om det går att laga hos någon skomakare? Så att dom kanske lägger dit nytt trä eller något liknande. Vad vet jag?

Tacksam för svar!
Citera
2011-01-18, 20:18
Medlem
Sparv88s avatar
Det där skulle jag ha försökt lösa med lim helt enkelt. Däremot har jag inget tips på vilket lim som skulle vara bra och prisvärt men det borde inte vara så svårt att hitta. Jag skulle själv behöva en sådan produkt nämligen men har inte tagit mig tid att leta efter det än.

Dessutom verkar du ha en skada i den innersta sulan upp mot lädret, alltså precis under den vita sömmen?
Citera
2011-01-18, 20:27
Medlem
CCCP.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparv88
Det där skulle jag ha försökt lösa med lim helt enkelt. Däremot har jag inget tips på vilket lim som skulle vara bra och prisvärt men det borde inte vara så svårt att hitta. Jag skulle själv behöva en sådan produkt nämligen men har inte tagit mig tid att leta efter det än.

Dessutom verkar du ha en skada i den innersta sulan upp mot lädret, alltså precis under den vita sömmen?

Okejokej tackar! Det som ser ut som en ''spricka'' typ? Nej trodde detsamma först. Men ser exakt likadant ut på båda skorna på exakt samma stället. Så tror det ska vara så faktiskt : P
Citera
2011-01-18, 21:35
Medlem
ShogunAssasins avatar
Det där är väl förfan läder och inte trä? ELLER?
Är det billiga skitkängor, gör någon hemmalimning, är det kvalitétsskor (tveksamt) så kan du ju lämna in dom för omsulning hos en skomakare som sular om det märket, det kostar en liten slant men det är det ju värt om du kan ha dom i några år till sen.
Citera
2011-01-19, 08:20
Medlem
CCCP.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Det där är väl förfan läder och inte trä? ELLER?
Är det billiga skitkängor, gör någon hemmalimning, är det kvalitétsskor (tveksamt) så kan du ju lämna in dom för omsulning hos en skomakare som sular om det märket, det kostar en liten slant men det är det ju värt om du kan ha dom i några år till sen.

Det är visst trä, tror du jag hade skrivit det annars? Och ja det är kvalitetsskor. Så får fundera på en omsulning då.
Citera
2011-01-19, 10:06
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCCP.
Det är visst trä, tror du jag hade skrivit det annars? Och ja det är kvalitetsskor. Så får fundera på en omsulning då.
Är du riktigt, riktigt säker på att det är trä? Jag tror att du tror att det är trä. Vill du berätta vad det är för märke på skorna så man kan kolla upp om de brukar använda trä i klacken? Annars brukar klackar vara gjorda av flera lager tjockt läder som limmas ihop...
Citera
2011-01-19, 15:52
Medlem
Agent.Coopers avatar
De enda skor med trä i klacken är just träskor. Det där är några lager läder av dålig kvalité.
Citera
2011-01-19, 17:43
Medlem
CCCP.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Är du riktigt, riktigt säker på att det är trä? Jag tror att du tror att det är trä. Vill du berätta vad det är för märke på skorna så man kan kolla upp om de brukar använda trä i klacken? Annars brukar klackar vara gjorda av flera lager tjockt läder som limmas ihop...

Jag är helt säker på att det är trä, eftersom det har lossnat träflisor etc. Skon är av märket Tommy Hillfiger.
Citera
2011-01-19, 17:48
Medlem
Heinkels avatar
Citat:
Jag är helt säker på att det är trä, eftersom det har lossnat träflisor etc. Skon är av märket Tommy Hillfiger.
Det där är tjocka, limmade bitar av hårt läder och inget annat.
Citera
2011-01-19, 18:00
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Är mockan också gjord av trä eller? Man SER på fibrerna att det är läder, eller ser jag kanske spånskiva?
Tror inte det finns någon speciell skomakare som är auktoriserad av just TH eftersom det i grund och botten inte är ett skoföretag, så slits dom mer, lämna in dom till vilken skomakare som helt och fråga vad han kan göra för vilket pris.
Om nypriset på skorna inte är mer än 2000 har jag svårt att se, om det är ens möjligt, att en omsulning skulle löna sig.
Hur länge har du haft skorna?
Citera
2011-01-19, 18:13
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Heinkel
Det där är tjocka, limmade bitar av hårt läder och inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Är mockan också gjord av trä eller? Man SER på fibrerna att det är läder, eller ser jag kanske spånskiva?
Tror inte det finns någon speciell skomakare som är auktoriserad av just TH eftersom det i grund och botten inte är ett skoföretag, så slits dom mer, lämna in dom till vilken skomakare som helt och fråga vad han kan göra för vilket pris.
Om nypriset på skorna inte är mer än 2000 har jag svårt att se, om det är ens möjligt, att en omsulning skulle löna sig.
Hur länge har du haft skorna?
Det var det jävligaste... Tommy Hilfiger gör skor med gummisula där hälen har träfanér runt klacken. Där fick man så man teg

http://www.javari.co.uk/dp/B003MEH5D6/279-7279469-2464024?ie=UTF8&creative=22386&linkCode=asn&tag=bc javari-21&suppressRedirect=1&creativeASIN=B003MEH5D6
http://www.amazon.co.uk/dp/B0040EIRDO/ref=asc_df_B0040EIRDO1796069/?tag=twenga0370662-21&creative=22110&creativeASIN=B0040EIRDO&linkCode =asn
Citera
2011-01-19, 18:17
Medlem
CCCP.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Det var det jävligaste... Tommy Hilfiger gör skor med gummisula där hälen har träfanér runt klacken. Där fick man så man teg

http://www.javari.co.uk/dp/B003MEH5D6/279-7279469-2464024?ie=UTF8&creative=22386&linkCode=asn&tag=bc javari-21&suppressRedirect=1&creativeASIN=B003MEH5D6
http://www.amazon.co.uk/dp/B0040EIRDO/ref=asc_df_B0040EIRDO1796069/?tag=twenga0370662-21&creative=22110&creativeASIN=B0040EIRDO&linkCode =asn

Haha, tackar för ett erkännande i alla fall
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in