2011-01-18, 18:49
Medlem
XeQteRs avatar
Hej.

Jag har införskaffat mig en förvaringslåda för flingor/müsli som jag tänkte använda till min egengjorda müslimix. Problemet är bara att själva locket satt inte fast ordentligt så jag limmade locket med Karlssons klister och nu, flera dagar efteråt så luktar det fortfarande lim/starkt.

Min fråga är nu om det är farligt att förvara flingor och müsli i min box, alltså kan limdoften påverka innehållet eller inte?

Så här ser lådan ut - http://www.ladda-upp.com/bilder/46730/flingbox
Citera
2011-01-18, 18:54
Medlem
Jag antar att du limmade fast locket genom att applicera lim på utsidan av lådan, efter att ha pressat ihop lock och låda såklart.
Då borde väl ändå inte limmet kunna påverka innehållet, även fast det luktar från utsida av lådan?
Eller har du lyckats limma fast locket inifrån?
Citera
2011-01-18, 18:54
Bannlyst
Är nog inte farligt nej.
Citera
2011-01-18, 18:59
Medlem
XeQteRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ez0n
Jag antar att du limmade fast locket genom att applicera lim på utsidan av lådan, efter att ha pressat ihop lock och låda såklart.
Då borde väl ändå inte limmet kunna påverka innehållet, även fast det luktar från utsida av lådan?
Eller har du lyckats limma fast locket inifrån?

Längs med skåran på det orangea locket applicerade jag lim, därefter fäste jag locket till lådan och höll det på plats till det att limmet hade torkat. Det finns alltså inga spår av lim i själva lådan utan bara längs med kanten där locket sitter.
Citera
2011-01-18, 20:21
Medlem
henrikos avatar
Vissa flingfabrikat smakar ju lim från fabriken, så om man köper dessa fabrikat är nog hälsoaspekten redan körd. (Men såg att du skulle ha egen mix i, så det var nog inget.)
Senast redigerad av henriko 2011-01-18 kl. 20:27. Anledning: missade att TS inte skulle ha flingor i flingburken
Citera
2011-01-18, 21:11
Medlem
XeQteRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Vissa flingfabrikat smakar ju lim från fabriken, så om man köper dessa fabrikat är nog hälsoaspekten redan körd. (Men såg att du skulle ha egen mix i, så det var nog inget.)

Tack för ditt givande inlägg. Det hjälpte verkligen mig jättemycket. PM:a mig din adress så ska du få en egenskriven lapp där jag personligen tackar dig.
Citera
2011-01-20, 23:52
Medlem
XeQteRs avatar
Ingen som har någon aning om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in