2011-01-18, 18:45
Medlem
JoeNorths avatar
Kunde inte hitta någon pålitlig sajt om detta. Någon som har en specifik länk till en privat hyresvärd?
Slippa den kommunala bostadskön som för närvarande gör mig otålig och förbannad.

Någon?
Någon?

P.S
I Göteborgs kommun
Citera
2011-01-18, 18:55
Medlem
JoeNorths avatar
Privata hyresvärdar så att säga. Det finns en länksamling med stora kommunala och fristående, dock i storstäderna förmedlar de bostäderna till de stora bolagen. Endast privata så att säga. Allt från 2-lägenheter till flera hundra!
Citera
2011-01-18, 18:59
Medlem
göteborgskommun har väl ingen kommunal bostadskö?

http://www.goteborg.se/wps/portal/!u...0MU44NTIwSjU!/
Citera
2011-01-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeNorth
Kunde inte hitta någon pålitlig sajt om detta. Någon som har en specifik länk till en privat hyresvärd?
Slippa den kommunala bostadskön som för närvarande gör mig otålig och förbannad.

Någon?
Någon?

P.S
I Göteborgs kommun

Göteborg har ingen bostadskö, endast Boplast Göteborg.

Privata värdar hittar du bara du Googlar.

Tex

Wallenstam
Stena fastigheter
Bovista
Västerstaden
Bygg-Göta
Carl Dahlberg
Alfhild Johansson
ES Fastigheter
Kagstedt
Bostjärnan
Vasakronan

mm mm. Hemsidorna får du hitta själv. Är bara att Googla
Citera
2011-01-18, 21:18
Medlem
JoeNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMJ
Göteborg har ingen bostadskö, endast Boplast Göteborg.

Privata värdar hittar du bara du Googlar.

Tex

Wallenstam
Stena fastigheter
Bovista
Västerstaden
Bygg-Göta
Carl Dahlberg
Alfhild Johansson
ES Fastigheter
Kagstedt
Bostjärnan
Vasakronan

mm mm. Hemsidorna får du hitta själv. Är bara att Googla

Wallenstam, Stena m.fl. sstöttar och lägger ut ALLA sina lägenheter till boplats.
Jag letar efter helt privata hyresvärdar som inte smörar runt på boplats även om det
i längden är rätt. Jag har köat i 11 månader, sökt flera hundra lägenheter. Tjänar bra (mellan 12-15000 netto), är student utan betalningsanmärkningar och har goda referenser. Vad kräver dom egentligen?
Citera
2011-01-19, 14:09
Medlem
Citat:
Wallenstam, Stena m.fl. sstöttar och lägger ut ALLA sina lägenheter till boplats.
Jag letar efter helt privata hyresvärdar som inte smörar runt på boplats även om det
i längden är rätt. Jag har köat i 11 månader, sökt flera hundra lägenheter. Tjänar bra (mellan 12-15000 netto), är student utan betalningsanmärkningar och har goda referenser. Vad kräver dom egentligen?

beror på var du söker på boplats också. söker du exempelvis i centrum och öster lär du nog få vänta i 4-5 år till kanske. jag får ut 17000 netto och fick lägenhet i mölndal efter ett år.
Citera
2011-01-20, 10:09
Medlem
Citat:

Nej det gör dom inte. Stena lägger ut en del på Boplats och en del på hemsidan. Du, jag har vart medlem i Boplats sedan dom öppnade. Med andra ord över 6 år och kan räkna på en hand hur många erbjudnande som drällt in. Däremot min kompis fick erbjudande av Stena (efter knappt 1 år på Boplats), men den fick hon inte...några veckor senare ringde dom upp henne och erbjöd henne en lägenhet utanför Boplats...bara för att dom sett hon varit intreserad av en annan lägenhet i samma område. Så kan det gå.

Ja, vad dom kräver kan man aldrig riktigt veta. Dom gör lite som dom vill hyresvärdarna. Vart vill du bo då ?
Citera
2011-01-20, 17:41
Medlem
frank_pes avatar
Här har du några alternativ för att hitta privata värdar, kostar lite men tycker bostadsguiden hade många källor utanför Boplats.
https://www.flashback.org/showpost.p...10&postcount=9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in