Flashback bygger pepparkakshus!
2004-08-23, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rank81
Är du helt jävla väck eller? Först påstår du att en jugge aldrig skulle alliera sig med Albaner, för att i nästa mening säga att Bosnier möjligtvis gör det? Jag antar att du är jugge, då borde du veta att Bosnien ligger i forna Jugoslavien.

Dessutom spelar nationalitet mindre stor roll i vissa sammanhang, ett relativt bra exempel på det är väl att en av Sveriges största nazister, Tony Olsson, rymmer tillsammans med Maiorana.

Men gå och bläddra lite i Atlasen så kan vi fortsätta diskussionen när du fattar att Bosnier är Juggar!

Puss!

Hörru ditt stolpskott uttala dig inte om Juggar i så fall säg bosnier! och jag tvivlar på att ens dom skulle göra det!

I jugoslavien är inget så hatat som dom, som zigenare fast fler och värre!

Men i vissa sammanhang gör det de och jag kan säga att du snackar skit! Vet du vad dom gjort därnere de e fan deras fel att situationen e som den e! Sa MÖJLIGTVIS bosnier eftersom dom oxå är muslimer.

Visst möjligt att de finns folk som kanske säljer eller köper saker av dom men fan inte i samma gäng de e din egen önskedröm! Får jag fråga vilka källor du har till dina påståenden?
2004-08-30, 11:34
Medlem
WASHINGTON (CNN) -- Thousands of Albanians and others who fled the Balkans for the United States in recent years have emerged as a serious organized crime problem, threatening to displace La Cosa Nostra (LCN) families as kingpins of U.S. crime, top FBI officials said Wednesday.

The Albanian criminal enterprises, operating largely in New York and other Eastern seaboard cities, represent a major challenge to federal agents because of their propensity for violence and brutality, the officials said.

"They are a hardened group, operating with reckless abandon," said Chris Swecker, the newly named FBI assistant director for the Criminal Investigative Division.

Swecker and other officials said some of the Albanians served as enforcers in the established Mafia families for several years.

When the FBI dealt a major blow to the LCN families in recent years, the Albanians began to emerge, and now are taking over turf once controlled by the traditional mob bosses.

Officials said ethnic Albanians from Kosovo, Macedonia and Montenegro are included in the clans and crews that emerged in the organized crime world.

FBI officials said Russian and many other organized crime groups operating in the United States are much more sophisticated and less violent than the Albanians.

Part of the Albanian emergence stems from the FBI's success in busting the LCN.

Operation Buttondown, the code name for the FBI's campaign to crush the Mafia, reduced the number of families operating in the United States from 24 to only nine, the FBI officials said.

More than 100 leading members of LCN and more than 600 associates were arrested in the crackdown on organized crime.

Although no terrorism connection has been discovered, the FBI says it is closely watching to see whether the militant Muslims in the emerging organized crime world demonstrate ties to organizations suspected of involvement in terrorist financing.

--------------------------------------------------------------------

Finns inga "juggar" i alban-ligan. Möjligen bosniaker (bosnienmuslimer). Däremot så fanns det en hel del albaner i den gamla fd Juggemaffian som var välkänd under 80-talet och fram till milleniumskiftet. På den tiden så var man "jugge" så länge man hade ett jugoslaviskt pass.
2004-08-30, 12:57
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serben
Finns inga "juggar" i alban-ligan. Möjligen bosniaker (bosnienmuslimer). Däremot så fanns det en hel del albaner i den gamla fd Juggemaffian som var välkänd under 80-talet och fram till milleniumskiftet. På den tiden så var man "jugge" så länge man hade ett jugoslaviskt pass.

Ungefär som att man är "svensk" bara för att man har ett svenskt pass alltså. Jugoslavien är ett bra exempel på att mångkultur bara är en kommunistisk utopi och jag tror att Sverige kommer att dela samma öde som Jugoslavien, särskilt med tanke på att det finns likheter i demografin i Sverige och det gamla Jugoslavien. På ena sidan så finns det folk som är civiliserade (t.ex. serber i Jugoslavien och svenskar i Sverige) och på andra sidan finns det pack (t.ex. albaner och muslimer)
2004-08-30, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Ungefär som att man är "svensk" bara för att man har ett svenskt pass alltså. Jugoslavien är ett bra exempel på att mångkultur bara är en kommunistisk utopi och jag tror att Sverige kommer att dela samma öde som Jugoslavien, särskilt med tanke på att det finns likheter i demografin i Sverige och det gamla Jugoslavien. På ena sidan så finns det folk som är civiliserade (t.ex. serber i Jugoslavien och svenskar i Sverige) och på andra sidan finns det pack (t.ex. albaner och muslimer)

Jag skulle vilja påstå att dom mest civilicerade var Kroaterna ^^

nämen serber,kroater och slovener var alla civilicerade sen försökte dom intregera in albaner och bosniaker o sånt pack itne så förenligt eftersom dom varken är kristna,civiliserade eller laglydiga.
2004-08-30, 16:31
Medlem
Vilka som var mest civiliserade bland de fd "jugoslaverna" låter jag vara osagt eftersom åsikterna varierar från person till person.

Generellt så har du dock rätt i att Slovener,Serber & Kroater var mest civiliserade. Betänk dock att Serber/Montenegriner, Kroater, Herzegovinier, Bosnienserber, Bosnienkroater och majoriteten av bosniakerna(Bosnienmuslimerna) är av samma ursprung (till skillnad från Slovenerna och Makedonierna). Dessa först nämnda folkslag har splittrats genom historien som om västgötar,östgötar, svear, upplänningar mfl. hade haft egna stater idag.
2004-08-30, 17:36
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skanker
Jag skulle vilja påstå att dom mest civilicerade var Kroaterna ^^

nämen serber,kroater och slovener var alla civilicerade sen försökte dom intregera in albaner och bosniaker o sånt pack itne så förenligt eftersom dom varken är kristna,civiliserade eller laglydiga.

Jag skrev att t.ex. serber tillhör de civiliserade i före detta Jugoslavien. Kroater och slovner är också civiliserade.
2004-08-30, 20:09
Medlem
j00hans avatar
Qka ku me ba? Jo... ja tycker man ska ta och svara på frågan istället för att tjata skit.

Diten e mir
2004-08-31, 16:41
Bannlyst
Citat:
Vilka som var mest civiliserade bland de fd "jugoslaverna" låter jag vara osagt eftersom åsikterna varierar från person till person.

Generellt så har du dock rätt i att Slovener,Serber & Kroater var mest civiliserade. Betänk dock att Serber/Montenegriner, Kroater, Herzegovinier, Bosnienserber, Bosnienkroater och majoriteten av bosniakerna(Bosnienmuslimerna) är av samma ursprung (till skillnad från Slovenerna och Makedonierna). Dessa först nämnda folkslag har splittrats genom historien som om västgötar,östgötar, svear, upplänningar mfl. hade haft egna stater idag.

Jo har du absolut rätt i, serber och bosnier hamnade ju under ottomanskt styre medans kroaterna var under venetianskt.
2004-08-31, 20:06
Medlem
Kroatien var införlivat i ungerska monarkin redan 200 år innan Serbien & Bosnien hamnade under ottomanskt styre.

Venedig däremot hade inte speciellt stort inflytande förutom på vissa håll längs adriatiska kusten (även i Montenegro) och det tack vare franciskanerna och venezianska handelsmän. Lika popis som det vara att prata lübska/saxiska i Visy var det att prata latin i Dalmatien & Montenegro och vissa sydvästra delar av Serbien.
2004-08-31, 21:11
Bannlyst
håller med,,,,, albanerna e sjuka till 95% av befolkningen. hörde lite om vad den albanska maffian höll på med, slakta barn och säljer deras organ

ingen bullshitt
2004-09-02, 01:40
Bannlyst
Citat:
Kroatien var införlivat i ungerska monarkin redan 200 år innan Serbien & Bosnien hamnade under ottomanskt styre.

Venedig däremot hade inte speciellt stort inflytande förutom på vissa håll längs adriatiska kusten (även i Montenegro) och det tack vare franciskanerna och venezianska handelsmän. Lika popis som det vara att prata lübska/saxiska i Visy var det att prata latin i Dalmatien & Montenegro och vissa sydvästra delar av Serbien.

sry syftade mer på Dalmatien än hela Kroatien.

9 Jul 1409 Dalmatia Sold to Venetian Republic by Croatia.
17 Oct 1797 Dalmatia (incl. Istria and Cattaro) annexed by Austria.
25 Dec 1805 Dalmatia annexed to the Napoleonic Republic of Italy.

Dalmatien var alltså under italienskt styre mellan 9 juli 1409 till 17 oktober 1797 det är ju en hel del och jag vet ju själv att italien är det land kroatien ser till nu för tiden. Brukar spendera somrarna i Split och där är det rätt påtagligt.
2004-09-02, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cosmopolitian
håller med,,,,, albanerna e sjuka till 95% av befolkningen. hörde lite om vad den albanska maffian höll på med, slakta barn och säljer deras organ

ingen bullshitt

Förvånar mig inte, men vart hörde du detta? vore intressant om du kunde ge källor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in