2011-01-18, 17:18
Medlem
Hejsan
Jag undrar om man kan dricka whey-80 till någon måltid? eller måste de vara efter käk och träning?

Min minderåriga lillebror är så nyfiken med proteinpulver och vill alltid testa, men jag låter inte honom eftersom det står bör ej drickas av minderåriga.. han är 17 år, och vad kan igentligen hända om han dricker?.
Citera
2011-01-18, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ffadys
Hejsan
Jag undrar om man kan dricka whey-80 till någon måltid? eller måste de vara efter käk och träning?

Min minderåriga lillebror är så nyfiken med proteinpulver och vill alltid testa, men jag låter inte honom eftersom det står bör ej drickas av minderåriga.. han är 17 år, och vad kan igentligen hända om han dricker?.

Jag tycker man bör veta varför man tar ett kosttillskott. Annars är det omöjligt att veta om det gör nytta. Men det kan ju aldrig skada att ta en proteindrink(ar). Resultatet beror på övriga kosten och träningen. Men man kan ju dricka det bara för att det är gott också.
Senast redigerad av MRZnr1 2011-01-18 kl. 17:23.
Citera
2011-01-18, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Går att dricka närsom, frågan är väl om det gör nytta eller inte. Beror på övriga kosten och träningen. Men man kan ju dricka det bara för att det är gott också.
okej, men tror du min minderåriga lillebror får dricka ?
Citera
2011-01-18, 17:25
Medlem
Citat:
okej, men tror du min minderåriga lillebror får dricka ?

Jag editerade lite ovan.

Klart han kan vid 17 års ålder.
Citera
2011-01-18, 17:26
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Ffadys

Se det såhär istället. Vem av er kan äta mest näringsrik mat istället för proteinpulver?

Finns inget farligt i vanliga pulver. De är bara mycket onödiga om inte kosten först tas hand om.
Citera
2011-01-18, 17:27
Medlem
tack för svaren, jättesnällt av er.
Citera
2011-01-18, 17:28
Medlem
Hej, hej!

din 17 årige bror kan absolut dricka det, MEN se till att han äter lika mycket mat som innan när han börjar dricka det. whey-80 är ett kost tillskott vilket betyder att det hjälper dig på traven att få i dig det du behöver. I det här fallet protein som är väldigt viktigt att få i sig speciellt om han tränar mycket!

Det skall inte användas som måltidsersättare utan ett kost tillskott!
Citera
2011-01-18, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backaro
Hej, hej!

din 17 årige bror kan absolut dricka det, MEN se till att han äter lika mycket mat som innan när han börjar dricka det. whey-80 är ett kost tillskott vilket betyder att det hjälper dig på traven att få i dig det du behöver. I det här fallet protein som är väldigt viktigt att få i sig speciellt om han tränar mycket!

Det skall inte användas som måltidsersättare utan ett kost tillskott!

okej, joo jag gjorde en väldigt fet sallad på tomater,brocolli,gurka,morötter,fetaost,papprika och kokt kyckling, och efter de tog jag en portion utav whey-80
Citera
2011-01-18, 17:53
Medlem
Spinnakers avatar
Citat:
okej, joo jag gjorde en väldigt fet sallad på tomater,brocolli,gurka,morötter,fetaost,papprika och kokt kyckling, och efter de tog jag en portion utav whey-80

Du kan dricka det när du vill på dagen, det är mat i pulverform.
Citera
2011-01-18, 21:44
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:

jaså det gjorde du?
Är du och din bror samma person?

OnT: Kör på, det är inget fel på Whey, det smakar skit dock.
Citera
2011-01-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
jaså det gjorde du?

OnT: Kör på, det är inget fel på Whey, det smakar skit dock.

då har du inte testat hallon!
Citera
2011-01-18, 22:03
Medlem
Maaskns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
jaså det gjorde du?

Enda jag tänkte på när jag lästa denna tråd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in