Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Vad fint att du hann se den sista konserten. Såg du dem nåt i sina glansdagar också?
Själv var jag för ung när det begav sig, men däremot såg jag Stig på ett akustiskt gig på 90-talet, då han körde lite trubadurstuk tillsammans med en ung och väldigt duktig gitarrist. Det var grymt för han hade verkligen kul, och var på ett strålande humör.
Sen hann jag faktiskt se DV ett kort ögonblick på nån festival, många år senare (2008?). Dock kom jag så sent att jag bara såg några minuter på slutet. Då var Stickan inte så pigg längre, men han hade fortfarande glimten i ögat.
Tusan vad kul att du sett Stickan och DV live. Var själv för ung på 80-talet, så blev inga konserter då heller.
Har bara sett DV live två gånger då det begav sig. SV var även då på mycket gott humör och med sin speciella framtoning så var mellansnacket minst lika bra och välsignat som låtarna!
På sista spelningen på Akkurat så spelade de även låten ”Musik, musik” och då högg det till i hjärteroten måste jag säga :-)
Ett band som jag kommer sakna lika mycket som jag gör just nu och i framtiden likadeles.
Tycker Zilverzurfarn och Beno Zeno samt Bumpaberra är ett coolt gäng. Har spelat in Beno Zeno (Kenny) i Kebnekajse 15 gånger och ska spela in dom igen den 8/10 i Motala som är min födelsestad.
Även Kebne har ju förlorat många bandmedlemmar de senaste åren men nu rockar de tillsammans i himmelen istället! Kul för dom men mindre roligt för oss på jorden :-)
Har du spelat in någon proggkonsert nån gång?