• 1
  • 2
2011-01-18, 18:04
Medlem
nannous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfiiie
Aah,fast enligt mig så är ''bakterierna'' äckliga och om jag låter bli att tvätta händerna gör det mig inget.Men då kan jag själv inte ta i saker som är mina för då blir dom.''Infekterade'' ,''Äckliga''.Svårt att förklara.Det gör det lite svårare att gå emot sakerna för jag har länge varit så att jag alltid varit rädd om mina ägodelar.

Förstår vad du menar. Bakterier är precis som alla andra organismer en del av livet på vår planet, nästan samtliga nödvändiga för att allt på jorden skall fungera. Om du ser dessa som dina allierade, vi sitter ju alla i samma båt, istället för fiender kanske det blir lättare att acceptera dem?
Citera
2011-01-18, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nannou
Förstår vad du menar. Bakterier är precis som alla andra organismer en del av livet på vår planet, nästan samtliga nödvändiga för att allt på jorden skall fungera. Om du ser dessa som dina allierade, vi sitter ju alla i samma båt, istället för fiender kanske det blir lättare att acceptera dem?

Aah fast dom ''bakterier'' jag är rädd för har jag hittat på själv.Jag tycker det är äckligt om något eller någon som är infekterade av dom bakterierna rör mina saker.Så det spelar ingen roll om jag vet att det är ofarligt.Jag är rädd för det äckliga.Andra med OCD brukar få att dom blir rädda att en katastorf ska hända om dom inte utför sina tvångsritualer.Men för mig är mina katastrof tankar att det bara blir äckligt.Jag ser det som äckligt.Leder ibland att jag måste tvätta mina ägodelar typ.Känner mig sjukt löjlig och patetisk ientligen.Men jag skyller på ''Jag har OCD''
Citera
2011-01-18, 19:09
Medlem
nannous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfiiie
Aah fast dom ''bakterier'' jag är rädd för har jag hittat på själv.Jag tycker det är äckligt om något eller någon som är infekterade av dom bakterierna rör mina saker.Så det spelar ingen roll om jag vet att det är ofarligt.Jag är rädd för det äckliga.Andra med OCD brukar få att dom blir rädda att en katastorf ska hända om dom inte utför sina tvångsritualer.Men för mig är mina katastrof tankar att det bara blir äckligt.Jag ser det som äckligt.Leder ibland att jag måste tvätta mina ägodelar typ.Känner mig sjukt löjlig och patetisk ientligen.Men jag skyller på ''Jag har OCD''

Om du bara visste vad som gömmer sig i din huvudkudde..
Citera
2011-01-18, 20:47
Medlem
Du tar inga andra läkemedel samtidigt, eller har tagit innan du ska sättas in på risperidon? Vissa läkemedel interagerar med risperidon så att effekten blir för stor, så ett blodprov kan krävas för att se så att inte för mycket av det gamla läkemedlet finns kvar i blodet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in