Citat:
Ursprungligen postat av KiriHespa
Hur menar du då? Tycker du det är dåligt att kommer såna här bra nyheter om invandrare?
Varför blir aldrig svensken nöjd med något? Man klagar för fan på exakt allt. Börjar verkligen tröttna på detta skit och pajkastning.
Jag tycker inte direkt att det är dåligt att det kommer glada nyheter om folk, invandrare eller inte. Men jag tycker att det överdrivs mycket med vad som har hänt, positivt eller negativt ifrån media. Speciellt nu när den klassen hade specialinriktning på matte i skolan. Tro fan att de blir väldigt bra på det då?
Sen är det väl inte bara svensken som aldrig blir nöjd? Jag tror inte att det finns någon som nöjer sig med att tjäna lite mindre pengar än vad man kan göra osv. Så att skulle vara typiskt svenskt eller vad du nu vill ha det till köper jag inte till 100%.
Det är inte invandrarna som har bra betyg i matte jag är missnöjd över, det är medias vinkling av det som jag inte håller med om. Och om du har tröttnat på pajkastningen så är det väl inte mer än att sluta titta på tv, läsa tidningar, sitta på olika forum på internet och bara prata med likasinnade IRL?