Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Å andra sidan är det ju inte direkt prestanda man betalar för, det finns laptops för 3-4K med betydligt bättre grafikkort än MBP. Jag tycker egentligen att det är rätt kasst av Apple, hela MBP-serien har samma usla grafikkort oavsett vilken modell man väljer (eller mja, 13-tummaren har ett Geforce 320M medan 15" och 17" har 330M men skillnaden är nog minimal, i alla fall sett till prisskillnaden).
Att stoppa in ett 330M med maximalt 512MB dedikerat minne är enormt jävla snålt med tanke på datorernas prislapp...
Jo jag är fullt medveten om vad det är man faktiskt betalar för i en MBP men faktum kvarstår, enligt de specifikationer som finns så SKA Fallout 3 fungera. Är som sagt något annat som verkar vara fel, då spelet redan i inledningen hänger sig total. Grafiken i övrigt har jag inget att klaga på, då det ser ut precis så som jag förväntar mig att det ska göra på medium settings.
Har nu testat att installera om spelet, men samma problem kvarstår.
Och nej jag har inte gjort något fel, har installerat spelet på samma simpla grunder som jag alltid gjort. Starcraft 2 fungerar exempelvis bra utan att hänga sig, även om jag någon gång har haft störningar i grafiken även där så har det aldrig låst sig.