Citat:
Ursprungligen postat av idapida
Jag ser ofta hur trådar flyttas runt pga att ingen egentlig styrning finns av vad som är viktigt i trådens ämne.Skulle man inte kunna göra på följande sätt ,subjekt och predikat, där predikatet alltid är det som ska gälla.T.ex Persbrandt mördar sin agent, i första hand vad är det som har hänt"predikat" i andra hand vem har gjort det"subjekt". Så trots att det är persbrandt(kändis),som har mördat så ska tråden placeras i aktuella brott eftersom predikatet alltid ska vara det vägledande.Om det var någon som fattade det här så tror jag att det skulle underlätta för många moderatorer och göra forumet mer lättläst. Jag har varit med i fb sen tidernas begynnelse men trots det så får jag tröska igenom diverse avdelningar för att hitta något som självklart borde placerats enl min föreslagna princip.
Ja, vi har länge resonerat som så att det tvärtom är subjektet som styr då, och att om subjektet är en kändis så hamnar ämnet i Kändisskvaller, och inte i Krim, även om det rör sig om ett brott. Skulle det röra sig om ett regelrätt mord utfört av en kändis skulle jag tro att det läggs i Krim.