2011-01-18, 10:57
Medlem
Fick i fredags veta att jag har en testikeltumör, möjlig cancer........
Min sambo sedan 10-år (vi har två små barn) går då ut på krogen och dansar salsa, kommer hem efter 06 på morgonen.
Låg själv sömnlös hela natten.

Är jag känslig eller har jag rätt i att vilja strypa henne?

Vad gör man?
Citera
2011-01-18, 11:01
Medlem
PurdusMajors avatar
Ifrågasätt hennes motiv till att hon drog ut och salsade
Citera
2011-01-18, 11:02
Medlem
Herrtrosas avatar
Svårt att säga. Du talar givetvis med henne om den saken.
Citera
2011-01-18, 11:03
Medlem
Sopels avatar
Ja du, omöjligt att svara på om det är rätt eller fel. Det är inte så att din tumör försvinner för att hon sitter bredvid dig. Hon måste väl få ha lite roligt, men samtidigt kan jag förstå att du vill ha henne där hemma. Sa du åt henne att hon fick fara iväg?
Citera
2011-01-18, 11:04
Medlem
Det var inte så schysst, nej. Det är absolut inte för mycket av dig att begära att hon ska stötta dig genom det här, så jag tycker du har rätt att bli arg. Men har ni pratat om det? Har du frågat varför hon gick ut? Hur hon tänkte och sådär? Har du berättat för henne hur du känner ang tumören? Hon kanske inte riktigt förstår vad en testikeltumör innebär?

Vet att de här frågeställningarna kanske låter lite banala, hon kanske "borde" fatta, men det är ju inte alltid så lätt, hon kanske blev rädd eller något. Vilket givetvis inte är en ursäkt, men en förklaring. Men det måste du fråga henne om.
Citera
2011-01-18, 11:07
Medlem
nyckelpiga13s avatar
beklagar den tråkiga nyheten..

Det var kanske hennes sätt att hantera chocken efter det du berättade? Har du pratat med henne?
Citera
2011-01-18, 11:07
Medlem
Wickermans avatar
Brukar hon skita i dig om du har problem, eller kan det här handla om chock och förnekelse?

Inte kul att få reda på något sådant, och jag förstår att du känner dig sårad över att hon drog.

Hoppas det avlöper bra för dig med cancern, och att det reder sig med sambon.
Citera
2011-01-18, 11:08
Medlem
Min-Mammas avatar
Hon kanske trodde att du ljög/sökte uppmärksamhet?

Annars är hon en känslokall fitta. Strypning känns legitimt.
Citera
2011-01-18, 11:09
Medlem
JizzieJinxs avatar
Jag hade aldrig gått ut om min sambo fick en testikeltumör. Jag hade suttit vaken hela natten och klappat honom på huvudet.
Citera
2011-01-18, 11:12
Medlem
WesleyPipess avatar
Din sambo gick ut och hade roligt efter hon fick veta att du kan ha en dödlig sjukdom. Ja, hon är en fitta.
Citera
2011-01-18, 11:22
Medlem
Dumbbells avatar
Det märks att vissa inte lärt sig tänka ur olika perspektiv, du har ingen aning om hon behandlar sorg/chock. När jag själv känner mig nere går jag och tränar och mår bättre efter det. Om du frågar henne får du säkert ett bra svar. Även om det kan tyckas extremt korkat att gå ut och dansa efter ett sådant besked. Men som sagt, fråga henne.
Citera
2011-01-18, 11:23
Medlem
sveasfanas avatar
Du har rätt i att ifråga sätta varför hon gjorde som hon gjorde, ja.
Var kanske inte det finaste draget av henne, men men...man pratar väl med varandra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in