2011-01-18, 09:30
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erguy
Som ursäkt för att du upprepade vad andra skrev så tycker jag du tar reda på vem han är istället.

Haha lustigt nog snackar jag precis med en i räddningstjänsten om det, får se vad som kommer fram. Borde ju vara någon som sett hur den gripne på skolan ser ut?
Citera
2011-01-18, 09:36
Medlem
GasGlads avatar
Enligt BLT är mannen i 40-årsåldern och arbetar på högskolan.

Citat:
Det var personal på högskolan som larmade polisen efter att mannen, som arbetar på högskolan och som är i 40-årsåldern, dykt upp på skolan med kniv. Polisen valde att spärra av för att inga personer skulle kunna skadas. Mannen ska dock själv ha uttryckt att han ville överlämnas och gripandet inomhus på skolområdet ska ha gått odramatiskt tillväga.

http://www.blt.se/nyheter/karlskrona...82248290%29.gm
Citera
2011-01-18, 09:37
Medlem
erguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Haha lustigt nog snackar jag precis med en i räddningstjänsten om det, får se vad som kommer fram. Borde ju vara någon som sett hur den gripne på skolan ser ut?

Ja man kan ju tycka det. Är ju ett par pers som går där. Finns det information om han går på skolan eller helt enkelt sprang in där och började vifta med kniv?
Citera
2011-01-18, 09:38
Medlem
Enligt BLT så jobbar mannen på högskolan
Citera
2011-01-18, 09:49
Medlem
GasGlads avatar
Polisen har presskonferens kl 10:20, någon som kan kila förbi?

Citat:
Med anledning av natten händelse på Hasslövägen i Karlskrona bjuder Polisen in till presskonferens i Polishuset, Järnvägstorget 5. Klockan 10:20 finns Informationsansvarig Eva Nordén på plats tillsammmans med förundersökningsledaren för det aktuella ärendet.
http://polisen.se/Blekinge/sv/Aktuel...igt-Karlskrona
Citera
2011-01-18, 09:54
Medlem
erguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad

Fan att man inte bor kvar. Mer nyfiken nu sen man flyttat därifrån.
Citera
2011-01-18, 10:09
Medlem
Mikkkas avatar
Okey, varför togs mitt inlägg bort? Det var ju inte så att jag försökte outa någon medlem...

OT. Det skall enligt rykten finnas en tråd där misstänkta GM skriver om ett bråk eller liknande här på flashback...
Citera
2011-01-18, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad

Men vafan. Jag flyttade från Karlskrona i torsdags..
Citera
2011-01-18, 10:21
Medlem
ottozons avatar
Just den gatan på Saltö bor det rätt många missbrukare och på Blekinges Tekniska Högskola är eleverna till 80 procent utländska studenter från främst Afrika och Asien. Därför finns det även många i personalen som har utländsk bakgrund så det ska bli intressant att följa utvecklingen!

Har tyvärr inte möjlighet att gå till polisstationen och följa presskonferensen, men jag hoppas någon kan rapportera vad som händer!
Citera
2011-01-18, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Nu bor jag inte i Karlskrona sen 10 år tillbaka, men nej, saltö är inte ett berikat område. Mestadels rika svenskar som bor där.

Edit. Såg nu på sydostrans hemsida visar en bild på en lägenhetsfastighet. Och i iallafall förut så bodde det missbrukare och annat löst folk i dessa fastigheter, tror tom. Soc hade något att göra med den. Så nu ligger min gissning på missbrukare.

Det är fortfarande samma folk, blandat med ungdomar och vanligt folk, som bor där.
Citera
2011-01-18, 10:27
Medlem
Catings avatar
Inga uppgifter om vem den döde är än?
Citera
2011-01-18, 10:38
Medlem
Nickols323s avatar
Tydligen var den beväpnade mannen på BTH en Timanställd driftteckniker i ett projekt på skolan.
Tre personer i personalen blev hotade och kontaktade polisen.

Källa: Student på BTH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in