2011-01-19, 18:38
Medlem
Awesomenezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miiiiia
Kan inte någon som kände offret berätta hur han var som person?

Jo det kan jag, när han gick i 7-9an så var han väldigt tystlåten, han var ganska ensam också.
Och han var aldrig otrevlig eller dum, så därför är det ganska konstigt att någon vill döda han :S
Citera
2011-01-19, 20:01
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awesomenezz
Jo det kan jag, när han gick i 7-9an så var han väldigt tystlåten, han var ganska ensam också.
Och han var aldrig otrevlig eller dum, så därför är det ganska konstigt att någon vill döda han :S

Om jag har alla fakta så knivade GM BO senare gick han till universitetet med 2 knivar och stängde in sig i sitt arbetsrum och mailade en tidning om att han hade tagit livet av en person.
På något sätt känns det som att han inte har alla hästar hemma,hissen går inte hela vägen upp,gatan är inte skottad hela vägen fram. Den sista att han inte är vassaste kniven i lådan kanske dock är lite magstark i detta sammanhanget
Citera
2011-01-19, 20:05
Medlem
motarbetars avatar
kan sätta mitt liv på att detta handlar om WOW. eftersom BO verkat ägnat sitt liv åt de! GM verkade också vara lite utav en datanörd och led utav aspergers syndrom!

tragiskt att de skulle sluta på detta sett iaf! RIP
Citera
2011-01-19, 20:25
Medlem
Awesomenezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
kan sätta mitt liv på att detta handlar om WOW. eftersom BO verkat ägnat sitt liv åt de! GM verkade också vara lite utav en datanörd och led utav aspergers syndrom!

japp, det är den ända förklaringen jag kan komma på också!
Citera
2011-01-19, 20:33
Medlem
infantprodigys avatar
Citat:

Låter väldigt tveksamt... En asberger skulle inte mörda en person av den anledningen.
Citera
2011-01-19, 21:09
Avstängd
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infantprodigy
Låter väldigt tveksamt... En asberger skulle inte mörda en person av den anledningen.

Varför mördar en asberger då? Jag försöker inte vara kaxig utan jag har märkt att flera pekar på trolig asberger och jag visste inte att de "mördade", trodde bara de var halvt efterblivna och socialt handikappade.

Står ju i expressen att BO skrikit "om nåd" medans han sprang i trappan. Fyfan vad jobbigt det måste känts när han insåg att han inte skulle komma undan..Vila i frid man!
Citera
2011-01-19, 21:33
Medlem
infantprodigys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Varför mördar en asberger då? Jag försöker inte vara kaxig utan jag har märkt att flera pekar på trolig asberger och jag visste inte att de "mördade", trodde bara de var halvt efterblivna och socialt handikappade.

Står ju i expressen att BO skrikit "om nåd" medans han sprang i trappan. Fyfan vad jobbigt det måste känts när han insåg att han inte skulle komma undan..Vila i frid man!
Dem är inte efterblivna på något sätt, oftast är det helt tvärtom. För många år sen brukade man anklaga folk med Asperges för att dem just är socialt handikappade. Men nu vet man bättre. Det är ytterst få fall där en person med Asperger har mördat en person.
Citera
2011-01-19, 21:40
Moderator
KomissarieBecks avatar
Aspergers syndrom tillhör det autistiska spektrat och man kan säga att det är som autism utan begåvningshandikapp. Ungefär fyra promille av befolkningen har Asperger, ofta i kombination med andra neuropsykiatriska funktionshinder. Orsakerna är biologiska och till stor del genetiska.

De problem som personer med Asperger har rör ofta relationer till andra människor. Socialt umgänge är för många en påfrestande ansträngning som kräver stor anpassning. Andra typiska drag är specialintressen, annorlunda språkhantering och svårigheter med snabba förändringar.

Många är ovanligt stresskänsliga, psykiskt sårbara och har en tendens att utveckla psykiatriska symptom. Det kan vara ångest, ångestattacker, tvångstankar/tvångshandlingar, depressioner eller fobier.

Men Asperger innebär inte bara problem. I rätt miljö kan många av de egenskaper som är vanliga hos personer med Asperger vara en tillgång. Till exempel stor uthållighet och ovanligt god koncentrationsförmåga

Skönt att Du vill vara viktigpetter. Jag träffar ungdomar med syndromet väldigt ofta.
Det minsta är väl åtminstone att Du kan stava rätt om Du nu skall peka finger eller?
Citera
2011-01-19, 21:46
Medlem
infantprodigys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Aspergers syndrom tillhör det autistiska spektrat och man kan säga att det är som autism utan begåvningshandikapp. Ungefär fyra promille av befolkningen har Asperger, ofta i kombination med andra neuropsykiatriska funktionshinder. Orsakerna är biologiska och till stor del genetiska.

De problem som personer med Asperger har rör ofta relationer till andra människor. Socialt umgänge är för många en påfrestande ansträngning som kräver stor anpassning. Andra typiska drag är specialintressen, annorlunda språkhantering och svårigheter med snabba förändringar.

Många är ovanligt stresskänsliga, psykiskt sårbara och har en tendens att utveckla psykiatriska symptom. Det kan vara ångest, ångestattacker, tvångstankar/tvångshandlingar, depressioner eller fobier.

Men Asperger innebär inte bara problem. I rätt miljö kan många av de egenskaper som är vanliga hos personer med Asperger vara en tillgång. Till exempel stor uthållighet och ovanligt god koncentrationsförmåga

Skönt att Du vill vara viktigpetter. Jag träffar ungdomar med syndromet väldigt ofta.
Det minsta är väl åtminstone att Du kan stava rätt om Du nu skall peka finger eller?

Ehm, jag ber om ursäkt att jag skrev fel på Aspergers, men tro mig jag vet faktiskt hur det stavas Ber hemskt mycket om ursäkt. Jag är inte viktigpetter på något sätt, ville bara understryka att jag får höra om dem varje dag när kärringen kommer hem. Hon jobbar inom psykiatrin i Karlskrona.

Hur som haver så tror jag inte att han hade Aspergers.
Citera
2011-01-19, 21:48
Medlem
infantprodigys avatar
Kan säga att jag och BO hade gemensamma vänner. Hemskt som fan... RIP
Citera
2011-01-19, 22:29
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infantprodigy
Ehm, jag ber om ursäkt att jag skrev fel på Aspergers, men tro mig jag vet faktiskt hur det stavas Ber hemskt mycket om ursäkt. Jag är inte viktigpetter på något sätt, ville bara understryka att jag får höra om dem varje dag när kärringen kommer hem. Hon jobbar inom psykiatrin i Karlskrona.

Hur som haver så tror jag inte att han hade Aspergers.

En till som får höra det när kärringen anländer. Jag sprang en trappa upp och frågade efter ditt förra inlägg och Du fick duktigt med pisk av henne men dessvärre fick jag samma smäll efter mitt verbala utlägg så nej inte troligt att han hade asb pergers
Citera
2011-01-19, 22:45
Medlem
Multifunktionells avatar
Citat:

"Dödar du mig så dödar jag dig!"
GM blir gankad av BO
GM dödar BO IRL?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här