Flashback bygger pepparkakshus!
2004-08-22, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noky
Är det den enda linjemannen Stefan Edberg servat ihjäl?

Jag kommer ihåg när en spjutkastare prickade en funktionär i armen. Vad finns det för andra såna här incidenter?

Aj. Kommer ihåg friidrotts-vm förra året när en släggkastare lyckades slänga iväg släggan ut på löparbanan (Detta ska inte gå, buren dom står i ska täcka alla snekast). Som tur var var 5000meterslöparna på andra sidan banan då..
Citera
2004-08-25, 08:51
Medlem
kasstkniws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david_båth
två biobiljetter till den som fixar fram klippet

Bild
En bild är väl i alla fall värt en biljett?
Citera
2004-08-25, 08:55
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenStolpe
Ja, han blev ju jättepåverkad, gick och vann turneringen och allt...

Linjemannen dogf fem dagar senare, Stefan hade då redan vunnit tuneringen så jag förstår inte varför det ena skulle ha med det andra att göra?!
Citera
2004-08-25, 11:13
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noky
Är det den enda linjemannen Stefan Edberg servat ihjäl?

Jag kommer ihåg när en spjutkastare prickade en funktionär i armen. Vad finns det för andra såna här incidenter?

En hockeyspelare åkte över fingrarna på en domare...

En F1-förare kraschade, och ett däck flög iväg och dödade en funktionär.
Citera
2004-08-26, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Linjemannen dogf fem dagar senare, Stefan hade då redan vunnit tuneringen så jag förstår inte varför det ena skulle ha med det andra att göra?!

Under dessa fem dagar var läget kritiskt, han kämpade för sitt liv när Edberg kämpade för att vinna finalen. Efter OS etablerade Edberg sig som en världsspelare, året därpå blev han topp 5 efter bl a fyra turneringssegrar (varav en GS) - vill således tona ner skitsnacket här om att han skulle ha tagit det speciellt hårt; klart som fan att han inte blev glad dock!

Ingen skugga faller över Edberg, vill inte mena att han var känslokall i detta läge utan att han snarare tog denna smäll med den professionalism som var så utmärkande för hans karaktär både på och utanför tennisbanan.
Citera
2004-08-26, 11:12
Medlem
frankensteins avatar
Jag kan fråga honom, han bor ganska nära min stuga. Vi brukar handla på samma ICA.
Vad ska jag säga?
Citera
2006-01-29, 11:59
Medlem
Madchilds avatar
Stefan Edberg 'dödar' en linjemann genom att serva han på kuken..

Denna ytterst dråpliga och tragikomiska händelse skedde alltså 1983 i US Opens juniorturnering... Visste Du ens om detta..? Borde inte detta vara allmänt känt..? Är det allmänt känt..?
Jag fick denna historia berättad för mig i förra veckan och utgick från att det var rent påhitt, men det stämmer alltså. Frågan 'ska man skratta ( ) eller gråta ( )' har väl aldrig varit mer befogad...

Ville bara återge denna fina lilla historia...
http://www.all2know.com/sv/wikipedia/s/st/stefan_edberg.html#Kuriosa
Citera
2006-01-29, 12:02
Medlem
Bråkmakarns avatar
Jo, det kände jag till. Men jag hade för mig att han träffade domaren (som sitter uppflygen på en hög stol) och att han ramlade ner och slog ihjäl sig.

Men undrar exakt vad han dog av, linjemannen? Smärta kan man väl inte dö av?
Citera
2006-01-29, 12:06
Medlem
Madchilds avatar
Bråkis:

Som jag fattar det så står linjedomaren bakom motståndaren, får bolljävlen på snorren, svimmar av smärtan och slår i skallen i fallet och avlider av det...
Citera
2006-01-29, 12:07
Medlem
tjohos avatar
Jo det kände jag till, men död av spräckt kulpåse vet jag inte hur vanligt det är.
Citera
2006-01-29, 12:08
Medlem
Kan kanske varit hjärtat som krashade av chocken.
Citera
2006-01-29, 12:17
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjoho
Jo det kände jag till, men död av spräckt kulpåse vet jag inte hur vanligt det är.

Men det var inte pga gubben dog!
Under juniorturneringen av US Open 1983 blev linjemannen Richard Wertheim, 60, träffad av Edbergs serve i skrevet och föll så illa att han fick flera skallfrakturer och avled några dagar senare på sjukhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in