• 1
  • 2
2011-01-18, 01:22
Bannlyst
Googlade snabbt bara, men testa..

1. Create an all-white screen in a graphics application such as AppleWorks or Photoshop, and save it as a JPEG file.
2. Use this as the image displayed by the screen saver.
3. Turn the display brightness down (but not off) to preserve backlight bulb life.

(Edit självklar låter du denna vara på ett tag)
Googla själv o leta annars "Fix screen burn-in"
Citera
2011-01-18, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvensson
Googlade snabbt bara, men testa..

1. Create an all-white screen in a graphics application such as AppleWorks or Photoshop, and save it as a JPEG file.
2. Use this as the image displayed by the screen saver.
3. Turn the display brightness down (but not off) to preserve backlight bulb life.

(Edit självklar låter du denna vara på ett tag)
Googla själv o leta annars "Fix screen burn-in"
Tackar, ska provas!
Citera
2011-01-18, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massagestav
Sånt där "bränner fast" lätt på någon timme. Det är ju därför man ska ha skärmsläckare, men hänger sig datan kan man ju inte göra så mycket.

Dock så borde det inte vara någon fara. Sånt där brukar försvinna när skärmen är avstängd över natten eller kanske lite längre. Har hänt mig flera gånger.

förutom att stänga av skärmen då menar du? "oj, tänkte inte på det" =)
Citera
2011-01-18, 01:42
Medlem
Motalas avatar
Kanske finns något här som är värt att prova

Googla på: burn-in fix
Citera
2011-01-18, 01:50
Medlem
Jag märker nu att om jag trycker på Ctrl alt del, så att jag hamnar i den menyn (på min dator är det en meny där man har några alternativ, bl.a "Lås datorn" och "Starta aktivitetshanteraren"), då försvinner inbränningen. Och om jag sedan går tillbaka till datorn, så finns den där igen.

Detta kan väl ändå inte vara någon inbränning?
Citera
2011-01-18, 01:57
Medlem
bongamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Jag märker nu att om jag trycker på Ctrl alt del, så att jag hamnar i den menyn (på min dator är det en meny där man har några alternativ, bl.a "Lås datorn" och "Starta aktivitetshanteraren"), då försvinner inbränningen. Och om jag sedan går tillbaka till datorn, så finns den där igen.

Detta kan väl ändå inte vara någon inbränning?

Kör en print screen bara så vet du helt säkert om det är ett mjuk- eller hårdvarufel.
Citera
2011-01-18, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongaman
Kör en print screen bara så vet du helt säkert om det är ett mjuk- eller hårdvarufel.

Jag får med inbränningen på printen. Så...?
Citera
2011-01-18, 02:13
Medlem
speckiss avatar
Citat:
Okej, tack, har du något bra sökord för tuben?

http://teamdead.net/gentoo/e-shrooms/ - den kanske funkar? Lite epilepsivarning bara.
Citera
2011-01-18, 02:29
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Jag får med inbränningen på printen. Så...?

Då kan man ju glömma hårdvarufel iallafall. En formatering boorde ju fungera tycker jag!
Citera
2011-01-18, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Då kan man ju glömma hårdvarufel iallafall. En formatering boorde ju fungera tycker jag!
Okej. Jamen, jag har ju fått några tips nu, och vet att det inte är någon inbränning. Så jag får prova mig fram helt enkelt, jag tror att jag borde kunna fixa det nu.

Tack allesammans, och god natt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in