• 1
  • 2
2011-01-18, 11:28
Medlem
trisslottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Har jag missat något eller gissa folk hej vilt?

trisslotten:
Beskrivningen av vad som händer är urusel. Skriv EXAKT vad händer. "Starta inte" kan vara allt från död dator till att ens favorit program inte startar av sig själv.

charkov:
För vissa räckte det att göra så. Andra var även tvungen att även ta bort grafikkortet för att få bild igen. Sen måste man även ta bort strömkabeln så att datorn är död för annars kan det ta onödigt lång tid att nollställa bios på vissa datorer.

FÅr ursäkta men datorn kommer till bios efter det fryser den och blir svart. Samma sak händer när jag startar den i felsäkert läge och med de senast fungerande inställningarna.
Citera
2011-01-18, 15:01
Medlem
Knastomtes avatar
Lånar tråden lite då jag har ett liknande problem. Problem här ligger nog grundat i en massa virus.
Datorn startar helt enkelt inte, bios klarar den men sen svart. När jag försöker starta i felsäkert läge så stannar den på isapnp.sys och sen händer inget mer. Har försökt ersätta isapnp.sys efter nån guide, men utan framgång. Någon som har nåt tips eller är det bara att formatera om?
Citera
2011-01-18, 17:33
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastomte
Lånar tråden lite då jag har ett liknande problem. Problem här ligger nog grundat i en massa virus.
Datorn startar helt enkelt inte, bios klarar den men sen svart. När jag försöker starta i felsäkert läge så stannar den på isapnp.sys och sen händer inget mer. Har försökt ersätta isapnp.sys efter nån guide, men utan framgång. Någon som har nåt tips eller är det bara att formatera om?
I det läget är bara en omformatering ett nödvändigt ont. Tyvärr!.
Citera
2011-01-19, 18:04
Medlem
Knastomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
I det läget är bara en omformatering ett nödvändigt ont. Tyvärr!.
Överlevde utan omformatering. Installerade en ny kopia av windows utan formatering. Så nu kan jag komma in i wondows och komma åt mina gamla filer och rädda dom Men sen blir det formatering
Citera
2011-01-19, 18:39
Medlem
Knastomte:
Vid vissa fel bör man också ta bort och skapa nya partitioner när du ändå håller på. Förutom att (snabb) formatera och installera om.
Senast redigerad av panpo98 2011-01-19 kl. 18:41.
Citera
2011-01-19, 18:57
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastomte
Överlevde utan omformatering. Installerade en ny kopia av windows utan formatering. Så nu kan jag komma in i wondows och komma åt mina gamla filer och rädda dom Men sen blir det formatering
My bad. Menade såklart att installera om Windows
och på såvis få kvar alla gamla filerna i mappen Windows Old.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in