2004-08-12, 12:24
Medlem
souloskars avatar
Hallå. Hörde just ett reportage på radio om Grekisk mat, varför jag blev lite sugen. Slängde därför i hop en pastasallad på kalamataoliver, fetaost och lite grönsaker till lunch.

Men döm om min förvning när fetaosten inte smakade något annat än salt suddgummi. Var Apetina i tärningar med vitlök och persilja. Vad har forumet för erfarenheter, vilken feta är godast? (Även prisvärdast är en aspekt här)
Citera
2004-08-12, 21:40
Medlem
Andans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av souloskar
Hallå. Hörde just ett reportage på radio om Grekisk mat, varför jag blev lite sugen. Slängde därför i hop en pastasallad på kalamataoliver, fetaost och lite grönsaker till lunch.

Men döm om min förvning när fetaosten inte smakade något annat än salt suddgummi. Var Apetina i tärningar med vitlök och persilja. Vad har forumet för erfarenheter, vilken feta är godast? (Även prisvärdast är en aspekt här)

Apetina är godast!
Citera
2004-08-12, 21:43
Medlem
Samhains avatar
Köp riktig Feta gjord på fårmjölk. Apetinas är gjord på komjölk och har egentligen ingenting med fetaost att göra. Fontanas är helt ok men den bästa köper du ofta hos din lokala turk. Ofta har dom ett tråg där du kan köpa lösvikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in